  • 11. Data: 2004-10-21 15:16:34
    Temat: Re: firma nie "sprzedaje produktu" tylko "udziela licencji" a licencjonobiorca ma inne prawa niż właściciel
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2004 16:30:39 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Rodrig Falkenstein rzecze:
    >
    > Ale nie jest to UDZIELENIE LICENCJI - zgadza się?

    Nie jest to udzielenie licencji w rozumieniu przwa autorskiego. I nigdy
    nie twierdziłem inaczej. Jest natomiast umową cywilnoprawną, którą mozna
    nazwac licencją, bo nie nazwa a treść się liczy.

    > I pojęcie "postanowień sprzecznych z prawem" mówi coś panu?

    Owszem. A czy pan może wskazac przepis ZABRANIAJĄCY wprost zawarcia takiej
    umowy?

    > BINGO!!!!!!!!!!!!!!!!! I WSZYSTKO NA TEMAT.

    Nie wszystko. Dlaczego wyciął pan tę część cytatu, która nie odpowiadała
    pana twierdzeniom? Nieładnie. Napisze jeszcze raz. Owa "umowa licencyjna"
    nie będąc umową o udzielenie licencji w rozumieniu prawa autorskiego jest
    nienazwaną umową cywilnoprawną. Jest nazywana umownie, acz niewłaściwie
    licencją, zapewne w następstwie zastosowania kalki z języka angielskiego.
    Ale jak to usiłowałem wielokrotnie panu wytłumaczyć w prawie cywilnym nie
    jest istotna nazwa, ale treść umowy. A cała pańska argumentacja oparta
    jest tylko na tym, ze licencja Microsoft to nie jest Licencja według prawa
    autorskiego. To nic innego jak łapanie za słówka. Czy istnieje jakikolwiek
    prawnik z dyplomem, który popiera pańską interpretację? Czy opublikował
    jakiś artykuł w którym przedstawił swą argumentację, z którą możnaby się
    zapoznać?

    > Że to czy się postępowanie wyjaśniające.
    > A nie, że leży papierek w szufladzie na stosie tych co skarżą się na
    > nowa konkurencję przy swojej ulicy.

    Sądzi pan, że ten co skarżył się na konkurencję na swojej ulicy dostał
    pismo w którym napisano wprost, że uznali jego sprawę za niewartą tego,
    żeby się nią zająć? Niee, on też dostał pismo, ze toczy się postępowanie
    wyjaśniające o którego wynikach zostanie powiadomiony niezwłocznie po jego
    zakończeniu.

    --
    Falkenstein

  • 12. Data: 2004-10-21 15:35:04
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Rodrig Falkenstein wrote:
> [...]
    > żeby się nią zająć? Niee, on też dostał pismo, ze toczy się
    > postępowanie wyjaśniające o którego wynikach zostanie powiadomiony

    chyba się mylisz

    KG

  • 13. Data: 2004-10-21 15:47:24
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2004 17:35:04 +0200, kam <X#k...@w...pl.#X> napisał:

    > chyba się mylisz

    Czyzby?. Sam takie widziałem w makulaturze dołączonej do pewnego pozwu,
    makulaturze szumnie nazywanej "załącznikami". A chodziło właśnie o
    nieuczciwą konkurencję, a dokładnie otworzenie na tej samej ulicy sklepu,
    w którym towary były tańsze. I nadużycie dominującej pozycji ekonomicznej
    przez umieszczenie większej tablicy, gdy powoda na taką nie było stać. I o
    dumping, wprowadzanie w błąd konsumentów, o podkradanie klienteli, o
    utrudnianie dostępu do rynku. We wszystkich zarzutach były kierowane
    pisma do uokik i przysyłane były odpowiedzi o wszczęciu postepowania
    wyjaśniającego, po czym nie działo się zupełnie nic, a uokik odpowiedział,
    że w takiej sprawie wogóle nie toczy się postępowanie. Sprawa wlokła się
    latami, a skończyło się oddaleniem powództwa i odrzuceniem kasacji jako
    oczywiście bezzasadnej.

    --
    Falkenstein

  • 14. Data: 2004-10-21 16:12:26
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Rodrig Falkenstein wrote:
    > Czyzby?

    Ale i tak wszczęcie postępowania wyjaśniającego to pewien sukces w
    porównaniu z 'spadaj na drzewo' ;)

    KG

  • 15. Data: 2004-10-21 16:15:08
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2004 18:12:26 +0200, kam <X#k...@w...pl.#X> napisał:

    > Ale i tak wszczęcie postępowania wyjaśniającego to pewien sukces w
    > porównaniu z 'spadaj na drzewo' ;)

    Zwłaszcza, że niektórym wystarczy że otrzymają pismo, ze postępowanie się
    toczy...

    --
    Falkenstein

  • 16. Data: 2004-10-22 00:20:08
    Od: Arek <a...@e...net>

    Rodrig Falkenstein rzecze:
    > Nie jest to udzielenie licencji w rozumieniu przwa autorskiego. I nigdy

    No i zaiste wszystko na temat! NIE JEST. A producent ordynarnie oszukuje ludzi
    twierdząc,
    że nia jest. Nic więcej dodadawać nie trzeba.

> [...]
    > "umowa licencyjna" nie będąc umową o udzielenie licencji w rozumieniu
    > prawa autorskiego jest nienazwaną umową cywilnoprawną. Jest nazywana

    Jest gównem a nie umową.

    > wytłumaczyć w prawie cywilnym nie jest istotna nazwa, ale treść umowy.

    No i z tej treści wynika, że nie jest umową licencyjną. I jak zwykle - wszystko na
    temat.

    > A cała pańska argumentacja oparta jest tylko na tym, ze licencja
    > Microsoft to nie jest Licencja według prawa autorskiego. To nic innego

    Nie. Cała moja argumentacja opiera się na tym, że sprzedają EGZEMPLARZE PROGRAMU
    - co jest oczywiste już nawet dla średnio rozgarniętego przedszkolaka - a nie
    licencje
    na program.
    To, że nie ma licencji na używanie to już kolejna para gównianych dla M$ kaloszy.

    > Sądzi pan, że ten co skarżył się na konkurencję na swojej ulicy dostał
    > pismo w którym napisano wprost, że uznali jego sprawę za niewartą tego,
    > żeby się nią zająć?

    Tak właśnie sądzę, że ktoś rozpatrzył sprawę i stwierdził, że nie podlega
    ona urzędowi.

    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 17. Data: 2004-10-22 04:33:16
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Arek wrote:

    > No i z tej treści wynika, że nie jest umową licencyjną. I jak zwykle -
    > wszystko na temat.
    Jest UMOWA-O-NIEISTOTNEJ-NAZWIE-ALE-NA-PEWNO-NIE-LICENCYJ
    NA, ktora
    mozesz zakcpetowac, albo nie (przymusu nie ma). Jesli dojdzie do
    zawarcia tejze UMOWY-NIE-LICENCYJNEJ to masz jej przestrzegac, chocby
    nazywala sie UMOWA-JESZCZE-BARDZIEJ-NIE-LICENCYJNA-DO-KWADRATU, bo taka
    jest natura umowy, chyba zeby zawierala postanowienia niezgodne z
    obowiazujacym prawem.

    > Tak właśnie sądzę, że ktoś rozpatrzył sprawę i stwierdził, że nie podlega
    > ona urzędowi.
    Znaczy jej rozpatrzenie nie lezy w kompetencji urzedu czy skarga zostala
    oddalona jako bezzasadna? Bo troche nie po polsku pan napisal: ktos
    rozpatrzyl, ale nie podlega.

    WL

  • 18. Data: 2004-10-22 07:35:24
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Oct 2004 02:20:08 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Rodrig Falkenstein rzecze:
    >
    > No i zaiste wszystko na temat! NIE JEST. A producent ordynarnie
    > oszukuje ludzi twierdząc, że nia jest. Nic więcej dodadawać nie trzeba.

    Moment. Potrafi pan wskazać, gdzie Microsoft tak twierdzi? Bo przeczytałem
    wszystkie dostępne na ich stronie polskie wersje licencji OEM i nigdzie
    nawet nie zająknięto się , że jest to licencja według prawa autorskiego.
    Wszędzie natomiast dokładnie określano postanowienia umowy - a zatem
    problem dotyczy tylko ludzi którzy podpisali by własny wyrok śmierci,
    gdyby w nagłówku miał "umowa sprzedaży samochodu" - bo więcej nie
    chciałoby się im czytać.

    > Jest gównem a nie umową.

    Rozumiem, ze skończyły się panu argumenty prawne i przechodzimy do
    argumentacji klozetowej. Z całym szacunkiem ale w sądzie takim argumentem
    raczej posłuzyć się nie można. Może pan rozwinąć dlaczego odmawia pan
    "licencji" microsoft rangi umowy cywilnoprawnej? Czy istnieje jaiś przepis
    zabraniający zawarcia umowy takiej tresci, czy może podważa pan fakt jej
    zawarcia?

    > No i z tej treści wynika, że nie jest umową licencyjną. I jak zwykle -
    > wszystko na temat.

    Niestety nie wszystko. Bo liczy się treść a nie nazwa. Nazwa jest w prawie
    nieistotna. jeżeli napiszę umowę sprzedaży i zatytułuję ją "umowa
    darowizny" to nadal będzie ona umową sprzedaży, a mój kontrahent będzie
    nabywcą a nie obdarowanym. Jeżeli zaś podpisze ją bez czytania to
    pretensje będzie mógł mieć tylko do siebie, a nie do mnie.

    > Nie. Cała moja argumentacja opiera się na tym, że sprzedają EGZEMPLARZE
    > PROGRAMU - co jest oczywiste już nawet dla średnio rozgarniętego
    > przedszkolaka - a nie licencje na program.

    Zapomniał pan dodać, ze owa argumentacja opiera się wyłącznie na wyroku
    NSA, którego uzasadnienia pan niestety nie zrozumiał. Nudne już się staje
    tłumeczenie po raz Nty, że po pierwsze wyrok ten jest niewiążący dla
    innych, po drugie dotyczy kwestji stricte podatkowych a po trzecie
    traktowanie oprogramowania OEM jako egzemplarzy programu zalecono
    wyłącznie na potrzeby rozliczeń księgowych nie rozstrzygajac wogóle
    zwiazanych z tym problemem kwestii cywilistycznych.

    > To, że nie ma licencji na używanie to już kolejna para gównianych dla
    > M$ kaloszy.

    Znowu to czepianie się słówek. Niech szanowny pan założy, że zamiast słowa
    "licencja" Microsoft używa pojecia "umowa" albo "zezwolenie". I cała
    pańska argumentacja bierze w łeb - już nie może pan im zarzucić, że
    bezprawnie twierdzą, że udzielają licencji. I co teraz?

    > Tak właśnie sądzę, że ktoś rozpatrzył sprawę i stwierdził, że nie podlega
    > ona urzędowi.

    Raczy pan żartować. On także dostał pismo, że wszczęto postepowanie
    wyjaśniające. Bo jakby wysłać mu odmowne to dalej zawracałby głowę, a tak
    siedzi cicho zadowolony. Widziałem takich kilka. Oraz odpowiedzi UOKiK że
    zadne postepowanie się nie toczy.

    Ponawiam tez pytanie na które nie otrzymałem odpowiedzi. Czy istnieje
    jakikolwiek prawnik, który podziela pańską opinię w przedmiocie OEM? Czy
    opublikował gdzieś swe stanowisko, abym mógł zapoznać się z jego
    argumentacją i ewentualnie podjąć polemikę?

    --
    Falkenstein

  • 19. Data: 2004-10-22 08:55:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Wieslaw Lubas rzecze:
    > Jest UMOWA-O-NIEISTOTNEJ-NAZWIE-ALE-NA-PEWNO-NIE-LICENCYJ
    NA, ktora

    Nie ma żadnej umowy.

    > mozesz zakcpetowac, albo nie (przymusu nie ma). Jesli dojdzie do

    I tu masz rację bo żadnej umowy nie ma.

    > zawarcia tejze UMOWY-NIE-LICENCYJNEJ to masz jej przestrzegac, chocby

    A niby w jaki sposób miałoby dojść do jej zawarcia ?

    > jest natura umowy, chyba zeby zawierala postanowienia niezgodne z
    > obowiazujacym prawem.

    Bingo! Ta umowa zawiera postanowienia niezgodne z prawem.

    > Znaczy jej rozpatrzenie nie lezy w kompetencji urzedu czy skarga zostala
    > oddalona jako bezzasadna? Bo troche nie po polsku pan napisal: ktos
    > rozpatrzyl, ale nie podlega.

    "napisałeś" a nie "pan napisał". W internecie nie panuje się sobie.

    Chodziło mi o to, że wniosek o wszczęscie postępowania zostaje oddrzucony
    ze względu na mijanie się z komptencjami UOKiK.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 20. Data: 2004-10-22 09:24:35
    Od: Arek <a...@e...net>

    Rodrig Falkenstein rzecze:
    [..]
> [...]
    > umowy - a zatem problem dotyczy tylko ludzi którzy podpisali by własny
    > wyrok śmierci, gdyby w nagłówku miał "umowa sprzedaży samochodu" - bo

    I uważasz, że podpisanie "własnego wyroku śmierci" jest obowiązujące?

    [..]
    > istnieje jaiś przepis zabraniający zawarcia umowy takiej tresci, czy
    > może podważa pan fakt jej zawarcia?

    Podważam fakt jej zawarcia jak i zawarte w niej punkty są sprzeczne z polskim
    prawem.

    > Niestety nie wszystko. Bo liczy się treść a nie nazwa. Nazwa jest w
    > prawie nieistotna. jeżeli napiszę umowę sprzedaży i zatytułuję ją

    Doprawdy? Jakie jeszcze rzeczy są nieistotne ?

    > Zapomniał pan dodać, ze owa argumentacja opiera się wyłącznie na wyroku
    > NSA, którego uzasadnienia pan niestety nie zrozumiał. Nudne już się

    Nie. Cała argumentacja opiera się na ocenie zdarzenia, do którego dochodzi.
    NSA - który wynajął biegłych i podwierdził to w swoim orzeczeniu.

    > Znowu to czepianie się słówek. Niech szanowny pan założy, że zamiast
    > słowa "licencja" Microsoft używa pojecia "umowa" albo "zezwolenie". I

    Ale używa licencja, czyli ordynarnie oszukuje

    > cała pańska argumentacja bierze w łeb - już nie może pan im zarzucić,
    > że bezprawnie twierdzą, że udzielają licencji. I co teraz?

    Nic. Nadal wychodzi, że sprzedają egzemplarze programu, bo TAK JEST W ISTOCIE.

> [...]
    > tak siedzi cicho zadowolony. Widziałem takich kilka. Oraz odpowiedzi
    > UOKiK że zadne postepowanie się nie toczy.

    Naprawdę? Czy mamy zadzwonić do UOKiK i zweryfikować te rewelacje?

    Znaczy w NSA nie siedzą prawnicy?

    Arek

    --
    Sprawdziłeś już swój banknot?