  • 1. Data: 2004-10-21 10:13:00
    Temat: handel towram kupionym w Niemczech
    Od: marek <b...@U...fm>

    witam,

    Chcialbym sprowadzac do Poslki aparaty fotograficzne (kupowoc w hurtowni w
    Niemczech i sprzedawac w Polsce - ceny sa nizsze niz w poslkich
    hurtowaniach) - czy spotkam w zwiazku z tym na jakies formalne przeszkody
    (pomijajac polsak instrukcje - o tym wiem :) )??

    serdecznie pozdrawiam,
    marek

  • 2. Data: 2004-10-21 10:37:41
    Temat: Re: handel towram kupionym w Niemczech
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "marek" <b...@U...fm> napisał w wiadomości
    ..

> [...]
    > hurtowaniach) - czy spotkam w zwiazku z tym na jakies formalne przeszkody
    > (pomijajac polsak instrukcje - o tym wiem :) )??

    mysle ze to zalezy od tego w jaki spob bedziesz to robil i na jakich
    zasadach sprzedawal, oprocz cla w najlepszym razie nie powinienes miec
    problemow, jesli bedziesz to sprzedawal na bazarze albo allegro to nawet
    instrukcji i gwarancji miec nie musisz

  • 3. Data: 2004-10-21 10:48:48
    Od: marek <b...@U...fm>

> [...]
    > zasadach sprzedawal, oprocz cla w najlepszym razie nie powinienes miec
    > problemow, jesli bedziesz to sprzedawal na bazarze albo allegro to nawet

    dziekuje za szybka odpowiedz, chcialbym sprzedawac w zwyklym stacjonarnym
    sklepie, natomiast zmartwila mnie informacja o cle - myslalem ze po
    wejsciu do ue cla na sprzet elektroniczny zostaly zniesione - myle sie??

    pozdrawiam,
    marek

  • 4. Data: 2004-10-21 10:53:25
    Od: "Maciek" <j...@K...wp.pl>

    bo zostaly zniesione, co najwyzej mozesz oplacic podatek vat
    zreszta szczerze mowiac nie mam pojecia jak to jest, kiedy cos kupujesz za
    granica i chcesz sprzedawac w polsce.
    musisz sie na jakiejs podstawie rozliczac z fiskusem.
    na pewno w 100% jestem pewien ze nie ma zadnego cla.
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-10-21 11:03:36
    Od: marek <b...@U...fm>

    > na pewno w 100% jestem pewien ze nie ma zadnego cla.

    tak tez mi sie wydawalo :)

    rowniez pozdrawiam,
    marek

  • 6. Data: 2004-10-21 12:26:33
    Od: "::WireFree::" <m...@n...chipdrive.pl>

    Nie ma zadnego cla kupujesz u nich bez VAT i dodajesz nasz i to wszystko
    musisz miec numer NIP EU.

  • 7. Data: 2004-10-21 12:50:24
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/21/2004 12:53 PM, Maciek wrote:
> [...]
    > granica i chcesz sprzedawac w polsce.
    > musisz sie na jakiejs podstawie rozliczac z fiskusem.
    > na pewno w 100% jestem pewien ze nie ma zadnego cla.

    VAT jest naliczany i odliczany, więc nie płaci się go jak poprzednio
    przy przekraczaniu granicy. Płaci się natomiast VAT od sprzedaży - kwota
    vat-u efektywnie do zapłacenia to VAT od sprzedaży pomniejszony o to, co
    można odliczyć od zakupów w kraju.
    Trzeba być VAT-UE, składać deklaracje Intrastat etc.

    Pzdr: Catbert

  • 8. Data: 2004-10-21 13:07:53
    Od: marek <b...@U...fm>

    > Nie ma zadnego cla kupujesz u nich bez VAT i dodajesz nasz i to wszystko
    > musisz miec numer NIP EU.

    dziekuje wszystkim za pomoc!!

    pozdrawiam,
    marek

  • 9. Data: 2004-10-21 13:25:45
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "marek" <b...@U...fm> napisał w wiadomości
    ..

    > wejsciu do ue cla na sprzet elektroniczny zostaly zniesione - myle sie??

    fukstycznie dalem czadu z tym clem :) sorki, ale zacma jakas z rana

  • 10. Data: 2004-10-21 16:07:51
    Od: VoMi7 <v...@N...altanet.pl>

    szerszen wrote:

    > mysle ze to zalezy od tego w jaki spob bedziesz to robil i na jakich
    > zasadach sprzedawal, oprocz cla w najlepszym razie nie powinienes miec

    clo nie istnieje od 1 Maja na towary sprowadzane z krajow UE.
    Przeoczyles cos ? ;-)

    --
    VoMi7