  • 71. Data: 2011-11-25 19:57:17
    Temat: Re: email imienny firmowy po zakonczeniu umowy o prace
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    John Kołalsky napisa?(a):

    [...]

    > A w jakiejś firmie pracuje ? Znam już ją ?

    Znasz ja już ;)

    > Po ...j ?!

    Dokładnie po... j? ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 72. Data: 2011-11-25 20:27:31
    Od: "Proste Prawo" <p...@o...pl>

    Dnia 25-11-2011 o 20:51:16 John Kołalsky <j...@k...invalid> napisał(a):

> [...]

    Słuszne, czy istnieje taki obowiązek oparty na prawie?

    Termin "korzystanie" został już omówiony w tym wątku. To, co robi
    pracodawca z imieniem i nazwiskiem byłego pracownika korzystaniem nie jest.

    > Przecież pracodawca nie firmuje imieniem i nazwiskiem byłego pracownika
    > korespondencji wychodzącej.
    > --
    > Ktoś mówi o wychodzącej ??? Obsesja ?

    Tam zaraz obsesja. Chodziło mi o to, żeby gdyby pracodawca podpisywał
    maile imieniem i nazwiskiem byłego pracownika, albo wysyłał maile ze
    skrzynki imiennej, to może i byłoby to nadużycie. Ale tak nie jest.

    > Jedno, co robi, to nie blokuje maili
    > przychodzących, a adresowanych na imienny adres pracownika - zwróćmy
    > uwagę, w domenie należącej do pracodawcy.
    > --
    > I co z tego, że domena należy do pracodawcy ? Co to ma do adresata
    > korespondencji ?!

    A taki szczegół. Chyba masz rację, że nie istotny w naszej rozmowie :)

    > Czy ktoś ma wątpliwości, że sprawy, kontakty, czy jakkolwiek rozumiany
    > potencjał we wszystkim, co było związane z zatrudnieniem byłego
    > pracownika
    > należy do pracodawcy? A jeśli nie - czy ktoś ma wątpliwość, że ważny i
    > zasługujący na ochronę jest interes pracodawcy, aby ten potencjał
    > wykorzystać, sprawy załatwić, kontakty utrzymać itd.?
    > --
    > Pierdoły. Jak pracodawca otrzymuje korespondencję do byłego pracownika
    > to powinien mu ją przekazać lub zwrócić nadawcy.

    Powinien? Ta powinność wynika z jakiegoś przepisu?

    > Biznesowa wartość tego czy owego nie ma z tym żadnego związku. Postać
    > adresu również. Elektroniczną może stosunkowo prosto odrzucić tak, by
    > wróciła i przekierować tak, by dotarła.

    Moim zdaniem ma związek. Z biznesowej wartości tego i owego wynika
    uzasadniony interes administratora danych, uprawniający do przetwarzania
    danych osobowych bez zgody osoby, której te dane dotyczą.
    Więc - nawet jeśli przyjąć, że pracodawca przetwarza dane osobowe byłego
    pracownika, to pracownik może się temu skutecznie sprzeciwić tylko jeśli
    wykaże, że to przetwarzanie narusza jego prawa lub wolności.

    --
    pozdrawiam
    http://prosteprawo.blogspot.com

  • 73. Data: 2011-11-25 20:29:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    John Kołalsky napisa?(a):

    [...]

    > To prawie na pewno jej imię i nazwisko identyfikują ją jednoznacznie.

    Prawie czyni WIELKA różnicę... ;P

    j.

  • 74. Data: 2011-11-25 21:06:52
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl>

    > Człowieku ale o czym Ty piszesz?
    > Imię i nazwisko to wprawdzie są dane osobowe, ale bez połączenia z innymi
    > danymi czy informacjami mogącymi jednoznacznie wskazywać, że chodzi
    > faktycznie o Ciebie są bezwartościowe i każdy może ich użyć.

    Imię i nazwisko osoby zwykle jednoznacznie identyfikuje pracownika firmy dla
    jej kontrahentów szczególnie gdy jest im znana osobiście.

  • 75. Data: 2011-11-25 21:13:00
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl>

  • 76. Data: 2011-11-25 22:04:05
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2011-11-25 22:06, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl>

    > Imię i nazwisko osoby zwykle jednoznacznie identyfikuje pracownika firmy
    > dla jej kontrahentów szczególnie gdy jest im znana osobiście.

    I co w związku z tym?

    N.

  • 77. Data: 2011-11-25 22:09:46
    Od: "Proste Prawo" <p...@o...pl>

    Dnia 25-11-2011 o 23:04:05 Nixe <n...@n...pl> napisał(a):

    > I co w związku z tym?

    Definicja wypełniona.

    Jeśli przyjmiemy, że bez nadmiernych kosztów mając imię, nazwisko i nazwę
    firmy można ustalić tożsamość osoby, to musimy przyjąć, że imię i nazwisko
    w tym przypadku są danymi osobowymi.

  • 78. Data: 2011-11-25 23:27:15
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2011-11-25 23:09, Proste Prawo pisze:

> [...]
    > nazwę firmy można ustalić tożsamość osoby, to musimy przyjąć, że imię i
    > nazwisko w tym przypadku są danymi osobowymi.

    Ale co w związku z tym?
    Czyli z ustaleniem, że pan Iksiński jest/był pracownikiem firmy ABC?
    Panu Iksińskiego czegoś konkretnego ubędzie? Czegoś więcej, niż ubywało
    mu, gdy swoim imieniem i nazwiskiem posługiwał się publicznie w
    powiązaniu z nazwą firmy? (zamówienia, wizytówki, przedstawianie się
    przez telefon itp)

    N.

  • 79. Data: 2011-11-28 07:54:10
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Proste Prawo napisa?(a):

    [...]

    > Stosuje się przepisy o ochronie danych osobowych.

    W jakim konkretnie zakresie?

    j.

  • 80. Data: 2011-11-28 08:44:21
    Od: "Proste Prawo" <p...@o...pl>

    Dnia 26-11-2011 o 00:27:15 Nixe <n...@n...pl> napisał(a):

    > Ale co w związku z tym?

    Stosuje się przepisy o ochronie danych osobowych.

    --
    pozdrawiam
    http://prosteprawo.blogspot.com
    Przyszedłem dyskutować, nie kłócić się. Postaram się nie dać sprowokować.
    Ostrzegam - na zaczepki nie odpowiadam :)