    From: "Proste Prawo" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: email imienny firmowy po zakonczeniu umowy o prace
    Date: Fri, 25 Nov 2011 21:27:31 +0100
    <jaefa8$208$1@mx1.internetia.pl> <op.v5esrqv0l1hioj@bkucz>
    <jaorls$oip$1@mx1.internetia.pl>

    Dnia 25-11-2011 o 20:51:16 John Kołalsky <j...@k...invalid> napisał(a):

> [...]

    Słuszne, czy istnieje taki obowiązek oparty na prawie?

    Termin "korzystanie" został już omówiony w tym wątku. To, co robi
    pracodawca z imieniem i nazwiskiem byłego pracownika korzystaniem nie jest.

    > Przecież pracodawca nie firmuje imieniem i nazwiskiem byłego pracownika
    > korespondencji wychodzącej.
    > --
    > Ktoś mówi o wychodzącej ??? Obsesja ?

    Tam zaraz obsesja. Chodziło mi o to, żeby gdyby pracodawca podpisywał
    maile imieniem i nazwiskiem byłego pracownika, albo wysyłał maile ze
    skrzynki imiennej, to może i byłoby to nadużycie. Ale tak nie jest.

    > Jedno, co robi, to nie blokuje maili
    > przychodzących, a adresowanych na imienny adres pracownika - zwróćmy
    > uwagę, w domenie należącej do pracodawcy.
    > --
    > I co z tego, że domena należy do pracodawcy ? Co to ma do adresata
    > korespondencji ?!

    A taki szczegół. Chyba masz rację, że nie istotny w naszej rozmowie :)

    > Czy ktoś ma wątpliwości, że sprawy, kontakty, czy jakkolwiek rozumiany
    > potencjał we wszystkim, co było związane z zatrudnieniem byłego
    > pracownika
    > należy do pracodawcy? A jeśli nie - czy ktoś ma wątpliwość, że ważny i
    > zasługujący na ochronę jest interes pracodawcy, aby ten potencjał
    > wykorzystać, sprawy załatwić, kontakty utrzymać itd.?
    > --
    > Pierdoły. Jak pracodawca otrzymuje korespondencję do byłego pracownika
    > to powinien mu ją przekazać lub zwrócić nadawcy.

    Powinien? Ta powinność wynika z jakiegoś przepisu?

    > Biznesowa wartość tego czy owego nie ma z tym żadnego związku. Postać
    > adresu również. Elektroniczną może stosunkowo prosto odrzucić tak, by
    > wróciła i przekierować tak, by dotarła.

    Moim zdaniem ma związek. Z biznesowej wartości tego i owego wynika
    uzasadniony interes administratora danych, uprawniający do przetwarzania
    danych osobowych bez zgody osoby, której te dane dotyczą.
    Więc - nawet jeśli przyjąć, że pracodawca przetwarza dane osobowe byłego
    pracownika, to pracownik może się temu skutecznie sprzeciwić tylko jeśli
    wykaże, że to przetwarzanie narusza jego prawa lub wolności.

    --
    pozdrawiam
    http://prosteprawo.blogspot.com