  • 31. Data: 2004-04-25 09:42:54
    Temat: Re: dzialka, dojazd, skarpa, linia telefoniczna, pytanie
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    > Efekt na dzis jest taki, że wyslalem pismo, zeby zabezpieczyli sobie ten
    kabel oraz jakie warunki
    > finansowe zaproponują, abym zgodzil sie na pozostawienie tego kabla na
    mojej dzialce.
    > Jak kogoś to interesuje, to mogę ten list zacytować w calości.

    z checia sie dowiem jak zareaguja oraz co bedzie pozniej

    leon

    --

    "Jeśłi założymy, że Pi równa się 2,87 to uzyskamy błędne koło"
    - Eugene Ionecsu, "Łysa śpiewaczka".

  • 32. Data: 2004-04-25 19:38:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 1)A jesli wtedy nie trzeba byo mieć, a teraz trzeba, to czy nie jest
    tak, że wlasciciel kabla teraz
    > powinien sie o to pozwolenie postarać?

    Na pewno nie.

    > 2)A w sytuacji gdy na nowo bedzie zakopywal ten kabel, czy nie musi
    uzyskać tego pozwolenia ?

    Moimi zdaniem tak.

  • 33. Data: 2004-04-25 19:42:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Ja się jeszcze zastanawiam nad inną możliwością. Sprawdź, czy czasem taki
    kabel nie idzie w granicy drogi na mapce. Spotkałem się w praktyce, z tym,
    że droga w wyniku kilku remontów de facto w terenie się przemieściła. Bo
    robotnicy za bardzo się nie przykładali na ten przykład. Wówczas oznaczało
    by to, ze to nie kabel jest na Twojej działce, tylko Twoja działka na
    drodze. Było by głupio, gdyby wszczęta przez Ciebie awantura doprowadziła
    do takiego finału.

  • 34. Data: 2004-04-25 19:52:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Mam przed sobą ustawę Prawo Budowlane przed nowelą, ale chyba akurat ten
    artykuł się nie zmienił. W art. 28 napisano "Roboty budowlane można
    rozpocząć jedynie na podstawie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę,
    z zastrzeżeniem art. 29 i art. 30." A zatem tam jest mowa o konieczności
    uzyskania pozwolenia na roboty budowlane, a nie na budowę obiektów
    budowlanych. Z tym, że po lekturze art. 3 ustawy dochodzę do wniosku, że
    nie mam pewności, czy mam rację. Czy czasem nie należy traktować Twojej
    niwelacji jako "budowli ziemnej" stanowiącej "budowlę" (art. 3). Zresztą
    piszesz, że ta niwelacja jest związana z budową wjazdu na parcelę. W tym
    wypadku może to być potraktowane jako "droga", co też jest budowlą.

  • 35. Data: 2004-04-26 11:48:38
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > z zastrzeżeniem art. 29 i art. 30." A zatem tam jest mowa o konieczności
    > uzyskania pozwolenia na roboty budowlane, a nie na budowę obiektów

    Prosze popatrzyc na sam poczatek. (ja mam ujednolicona wersje wiec u Pana
    tez chyba takjest.

    na samym poczatku jest napisane, ze ustawa dotyczy projektowania,
    budowy, remontu ... OBIEKTOW BUDOWLANYCH (cytat z pamieci wiec moze
    byc troche niedokladny).

> [...]
    > piszesz, że ta niwelacja jest związana z budową wjazdu na parcelę. W tym
    > wypadku może to być potraktowane jako "droga", co też jest budowlą.

    Tez to pisalem w sobote, ze droga JEST obiektem budowlanym.
    Tylko czy zniwelowanie skarpy aby mozna bylo wjezdzac
    na pewno jest "budowa DROGI" ?

    Boguslaw

  • 36. Data: 2004-04-26 11:50:02
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > tak, że wlasciciel kabla teraz
    >
    > Na pewno nie.

    > uzyskać tego pozwolenia ?
    >
    > Moimi zdaniem tak.

    Pozwolenia na budowe nie wymaba remont lini polegajacy na wymianie kabla po
    tej samej trasie..

    (Zgloszenia chyba tak).

    Mysle, ze moze im pan Andrzej napisac pismo,
    ze w trakcie wiosennej orki
    okazalo sie , ze jest tam kabel, ktorego nie ma na mapie...

    Boguslaw

  • 37. Data: 2004-04-26 17:58:10
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    > drodze. Było by głupio, gdyby wszczęta przez Ciebie awantura doprowadziła
    > do takiego finału.

    Jak już pisalem wczesniej, robilem niedawno wznowienie granic i wiem dokladnie gdzie
    granica
    przebiega.

    pozdr.,
    Andrzej

  • 38. Data: 2004-04-26 19:23:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Tez to pisalem w sobote, ze droga JEST obiektem budowlanym.
    > Tylko czy zniwelowanie skarpy aby mozna bylo wjezdzac
    > na pewno jest "budowa DROGI" ?

    No to jest wątpliwość trudna do rozstrzygnięcia. Nie potrafię na to
    odpowiedzieć bez oględzin "placu budowy". Jeśli sobie to tylko tak
    rozgarnął, to pewnie nie jest. Ale skoro tam wjazd zrobił ...?

  • 39. Data: 2004-04-26 19:24:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Pozwolenia na budowe nie wymaba remont lini polegajacy na wymianie kabla
    po
    > tej samej trasie..

    No ale tu nie pomoże wymiana kabla. Trzeba go wkopać głębiej.

    > Mysle, ze moze im pan Andrzej napisac pismo,
    > ze w trakcie wiosennej orki
    > okazalo sie , ze jest tam kabel, ktorego nie ma na mapie...

    Toteż właśnie coś podobnego proponowałem, ale Andrzej już pismo napisał.
    Zobaczymy, co z tego wyniknie.

  • 40. Data: 2004-04-26 19:25:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak już pisalem wczesniej, robilem niedawno wznowienie granic i wiem
    dokladnie gdzie granica
    > przebiega.

    Skoro tak. Przyjrzyj się w każdym razie, czy gdzieś niedaleko na mapce
    takiego kabelka nie ma. Może obmiar powykonawczy ktoś skopał. Zresztą to w
    sumie nieważne. Nie ty robiłeś ten obmiar.