    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dzialka, dojazd, skarpa, linia telefoniczna, pytanie
    Date: Sun, 25 Apr 2004 21:52:19 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc187.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c6fqh9$i3$1@news.onet.pl...

    Mam przed sobą ustawę Prawo Budowlane przed nowelą, ale chyba akurat ten
    artykuł się nie zmienił. W art. 28 napisano "Roboty budowlane można
    rozpocząć jedynie na podstawie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę,
    z zastrzeżeniem art. 29 i art. 30." A zatem tam jest mowa o konieczności
    uzyskania pozwolenia na roboty budowlane, a nie na budowę obiektów
    budowlanych. Z tym, że po lekturze art. 3 ustawy dochodzę do wniosku, że
    nie mam pewności, czy mam rację. Czy czasem nie należy traktować Twojej
    niwelacji jako "budowli ziemnej" stanowiącej "budowlę" (art. 3). Zresztą
    piszesz, że ta niwelacja jest związana z budową wjazdu na parcelę. W tym
    wypadku może to być potraktowane jako "droga", co też jest budowlą.