  • 1. Data: 2004-04-21 16:49:28
    Temat: zwolnienie z winy pracodawcy - ZGLUPIALAM!!!
    Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl>

    Witajcie,
    krotko przedstawie sprawe.
    Mam sprawe w sadzie pracy, zwolnilam sie z winy pracodawcy, chodzilo o
    nieplacenie wynagrodzen w terminie (art. 55 KP). Sprawa tyczy sie
    odszkodowania, wynagrodzenie wszystkie mi zaplacil.
    Wynagrodzen w terminie nie wyplacal od poczatku 2003 roku, ja zwolnilam sie
    w lipcu.
    Prawnik pracodawcy w sadzie stwierdzil, ze nie moglam sie zwolnic na
    podstawie tego artykulu, bo wg art . 52 par. 2 KP "rozwiazanie umowy o prace
    nie moze nastapic po uplywie 1 miesiaca od uzyskania wiadomosci o
    okolicznosci uzasadniajacej rozwiazanie umowy o prace". Czyli ze powinnam
    sie zwolnic w lutym, a pozniej juz na podstawie tego paragrafu nie moglam!!!
    Ale przeciez okolicznosc wedlug mnie wystepowala co miesiac!

    Czy on ma racje ? BO JA JUZ ZGLUPIALAM !!!

    Prosze Was bardzo o pomoc, mam niewiele czasu zeby sobie przygotowac
    odpowiedz na te zarzuty!

    BARDZO PROSZE !

    Pozdrawiam i z gory dziekuje, Jagaa

  • 2. Data: 2004-04-21 16:53:43
    Temat: Re: zwolnienie z winy pracodawcy - ZGLUPIALAM!!!
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

> [...]
    moglam!!!
    > Ale przeciez okolicznosc wedlug mnie wystepowala co miesiac!

    i masz racje.. nalezalo ten argument podniesc

  • 3. Data: 2004-04-21 23:57:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Apr 2004, Baba Jagaa wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Ale przeciez okolicznosc wedlug mnie wystepowala co miesiac!
    >+
    >+ Czy on ma racje ? BO JA JUZ ZGLUPIALAM !!!

    Jakby on miał rację, to jeśliby pracodawca przeoczył pierwszą
    kradzież dokonaną przez pracownika - to również nie mógłby go
    "później" (przy kolejnej kradzieży) zwolnić, no bo karanie
    dyscyplinarne też obowiązuje "do 30 dni" :>
    Wrr.... (prawnik liczył właśnie na to że zgłupiejesz :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-04-22 06:01:56
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Baba Jagaa" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Czy on ma racje ? BO JA JUZ ZGLUPIALAM !!!
    >
    > Prosze Was bardzo o pomoc, mam niewiele czasu zeby sobie przygotowac

    Przede wszystkim nie trac zimnej krwi. Myslisz logicznie i prawidlowo, a
    prawnik liczy na to, ze sie nie znasz i bedzie wciskal Ci dowolne kity.
    Jesli masz taka szanse, tez wynajmij prawnika, jesli nie masz... Pisz na
    grupe :)

    Kania

  • 5. Data: 2004-04-22 06:42:14
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl>

    > Prosze Was bardzo o pomoc, mam niewiele czasu zeby sobie przygotowac
    > odpowiedz na te zarzuty!
    Jagaa, jeśli chcesz się przygotować "solidnie", wybierz się do PIP. Oddział
    PIP znajduję się w każdym większym mieście i prawie każdy zatrudnia radcę
    prawnego, który udziela pracownikom bezpłatnych porad.
    Moim zdaniem, Twoja linia obrony powinna bazować na tym, że wykazywałaś
    przez pół roku "dobrą wolę". Gdybyś się zwolniła w lutym, jak sugeruje pan
    prawnik, to ten sam prawnik z pewnością stwierdziłby, że zwolnienie było
    nieuzasadnione - bo po stronie pracodawcy były to przejściowe kłopoty, albo
    było to "zwykłe niedopatrzenie" i już wszystko "naprawiają".
    Głowa do góry - racja jest po Twojej stronie.
    Kaliope

  • 6. Data: 2004-04-22 08:11:41
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Kania wrote:

> [...]
    > prawidlowo, a prawnik liczy na to, ze sie nie znasz i bedzie wciskal
    > Ci dowolne kity. Jesli masz taka szanse, tez wynajmij prawnika,

    Najlepiej z laptoka z gprs-em, prosto z rozprawy...
    "Sprawa Baba Jaga kontra pracodawca. Pełnomocnik procesowy Baby Jagi -
    grupa usenetowa pl.soc.prawo..."

    --
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2004-04-22 17:54:15
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Najlepiej z laptoka z gprs-em, prosto z rozprawy...
    > "Sprawa Baba Jaga kontra pracodawca. Pełnomocnik procesowy Baby Jagi -
    > grupa usenetowa pl.soc.prawo..."

    A na to nie wpadlam :) Ale chyba warte wykorzystania :D

    Kania