  • 11. Data: 2004-06-11 20:59:46
    Temat: Re: droga niepubliczna a alkohol
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:2b0kc0dsbjcqrudn07ngv6f903bq25vb8p@4ax.com...

    > Czyżby ? Potrącisz człowieka na drodze osiedlowej i to nie jest wg
    > ciebie wypadek ? Tylko co ? Kolizja , zdarzenie, pocałunek.... ?

    > A na drogach niepublicznych z czym mamy do czynienia ?
    >
    > Powinieneś najpierw zacząć od poznania określenia droga publiczna, bo
    > zdaje się, ze nie bardzo wiesz co to takiego.
    >
    > Artur Golański

    Mamy, ale jest to ruch obojętny z punktu widzenia prawa karnego (a w
    zasadzie z punktu widzenia przestępstw w ruchu drogowym), a o tym przecież
    mówimy. Nie mówimy o potocznym znaczeniu zwrotu "ruch lądowy".

    --
    JOHNSON :)

  • 12. Data: 2004-06-11 21:02:21
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > "M" ma całkowicie rację. To nie niechlujstwo tylko fakt prawny. Pojazdu
    > mechanicznego nie wolno prowadzić żadnym miejscu. Nawet na swoim własnym
    > podwórku.

    Bez przesady, przestępstwem z racji znikomej szkodliwości raczej to nie
    będzie.

    KG

  • 13. Data: 2004-06-11 21:04:30
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Johnson wrote:
    > Mamy, ale jest to ruch obojętny z punktu widzenia prawa karnego (a w
    > zasadzie z punktu widzenia przestępstw w ruchu drogowym), a o tym przecież
    > mówimy.

    Nie jest, przestępstwo takie można popełnić w każdym miejscu w którym
    odbywa się ruch pojazdów. No chyba że w Łodzi inaczej sądzą ;)

    KG

  • 14. Data: 2004-06-11 21:13:14
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    > Użytkownik "Johnson" <j...@g...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Jechanie
    > samo
    > co
    >
    > "M" ma całkowicie rację. To nie niechlujstwo tylko fakt prawny. Pojazdu
    > mechanicznego nie wolno prowadzić żadnym miejscu. Nawet na swoim własnym
    > podwórku.
    >
    > Natomiast "Pogo" nie napisał czym jechał. Bo jeśli to nie był pojazd
    > mechaniczny, to ewentualnie można powalczyć.

    Można jechać pijanym pojazdem mechanicznym po własnym podwórku (po drodze
    niepublicznej).
    I to nie żaden fakt prawny, tylko wasza zła interpretacja.
    Jeszcze raz mówię, że definicje ruchu drogowego na potrzeby rozdziału XXI
    daje prawo o ruchu drogowym, a tam generalnie mowa tylko o drogach
    publicznych.
    To inne okręslnie w art. 178 paragraf 2 kk moim zdaniem ogranicza
    przestępstwo do pojazdów nie mechanicznych poryszacjących się w sferze
    ruchu lądowego. Powiedzmy, ze pływanie kajakiem lub loty na paralotni po
    pijanemu jest dozwolone ;) przynamniej w pryzmacie tego przepisu kodeksu
    karnego. Tak więc to po prostu wyłącznie co do ruchu powietrznego i wodnego,
    dotyczące pojazdów niemechanicznych. Można najwyżej zastaniwać się co to
    znaczy strefa zamieszkana i czemu tu ja akurat wklejono. Ale to po prostu
    chała naszego sejmu, nie pierwsza i nie ostatnia. Ja bym to napisał jaśniej.

    --
    JOHNSON :)

  • 15. Data: 2004-06-11 21:16:25
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    > Nie jest, przestępstwo takie można popełnić w każdym miejscu w którym
    > odbywa się ruch pojazdów. No chyba że w Łodzi inaczej sądzą ;)
    >
    > KG

    Każde miejsce w którym odbywa się ruch lądowy jest w sposób zwykły jest w
    istocie rzeczy droga publiczną.
    A skąd ja mam wiedzieć jak sądzą w Łodzi ?

    --
    JOHNSON :)

  • 16. Data: 2004-06-11 21:18:08
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    > Na 99 % nie jest publiczną !

    > To NIE jest kryterium czy droga jest publiczna czy tez nie jest.
    >
    > Artur Golański

    Według klasyfikacji dróg to nie jest, Ale z punktu wodzenia prawa karnego to
    jest.

    --
    JOHNSON :)

  • 17. Data: 2004-06-11 21:22:25
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Johnson wrote:
    > Każde miejsce w którym odbywa się ruch lądowy jest w sposób zwykły jest w
    > istocie rzeczy droga publiczną.

    Nie jest. Droga publiczna ma swoją definicję, a ruch lądowy odbywa się
    także poza nimi (choćby drogi osiedlowe, parkingi itd.)

    KG

  • 18. Data: 2004-06-11 21:23:47
    Od: "Soldier" <s...@s...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    : "M" ma całkowicie rację. To nie niechlujstwo tylko fakt prawny.
    : Pojazdu mechanicznego nie wolno prowadzić żadnym miejscu. Nawet na
    : swoim własnym podwórku.

    Ja tylko chcialbym dodac gwoli uscislenia :
    Przestepstwo okreslone w art. 178a § 1 moze byc popelnione wszedzie tam,
    gdzie odbywa sie ruch pojazdow (drogi publiczne, osiedlowe, tereny
    budowlane, lotniska itp.), natomiast wystepek okreslony w art. 178a § 2
    moze byc popelniony jedynie na drodze publicznej (okreslonej a art. 1
    ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, Dz. U. Nr. 14,
    poz. 60 z pozn. zm.) lub w strefie zamieszkania (tj. takze na drogach
    wewnetrznych na terenie osiedli mieszkaniowych; por. art. 2 pkt 16 prawa
    o ruchu drogowym).

    Ustawa o drogach publicznych w sposob bardzo szczegolowy wymienia co
    nalezy do zakresu tego pojecia ;]

    Generalnie przychylam sie do stanowiska M i Roberta.
    --
    --Sol.
    "standing in the rain...twisted and insane.

  • 19. Data: 2004-06-11 21:59:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004, Johnson wrote:

    >+ Użytkownik "M" <t...@p...onet.pl>
    >+ > A poza tym w art. 178a kodeksu karnego, penalizujacego nietrzezwosc,
    >+ > ustawodawca stwierdzil, ze [...]
    >+ > wodnym lub powietrznym podlega karze[...]" - a wiec brak tu uzaleznienia
    >+ > karalnosci prowadzenia po alkoholu od tego, po jakiej drodze sie jechalo
    >+ > (publicznej czy tez nie).
    [...]
    >+ Wydaje mi się, ze przesadzasz. To tylko niechlujstwo ustawodawcy.

    Za takie "niechlujstwa ustawodawcy" to niektórzy w areszcie
    siedzieli lub wykładali 22%+30%karnego+odsetki VATu na przykład.
    Jak to Sąd Najwyższy powiadał ? "Truizmem jest", tak ? ;)
    (że treść przepisu, jego literalne brzmienie dokładniej mówiąc
    ma pierwszeństwo przed rozpatrywaniem sensowności, celowności
    i zgodności z resztą prawa :>)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 20. Data: 2004-06-11 22:01:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004, Artur Orlowski wrote:

    >+ M wrote:
    >+ > lywem srodka odurzajacego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu
    [...]
    >+ Swoją drogą: czy to rzeczywiście oznacza, że np. przejazd rowerem

    ...a rower to "pojazd mechaniczny" ?
    (wiem, wiem, już było - i to że "o napędzie mechanicznym" jest
    w innym miesjcu, ale konkluzja mi wyparowała chwilowo z głowy :[)

    pozdrowienia, Gotfryd