  • 1. Data: 2002-08-23 11:09:44
    Temat: dluznik
    Od: "NOA" <M...@P...ONET.PL>

    Witam
    mam taki problem:
    w zeszlym roku w sierpniu pozyczylam zanajomemu 5000 zl. zwrot mial byc w
    listopadzie. minal rok i on pieniedzy nie oddaje. nie pomagaja zadne prosby
    ani nalegania, straszenia sadem itp. ma mnie gdzies bo nie ma na ta pozyczke
    zadnego papierka. bylam u prawnika i on wyslal dluznikowi wezwanie do
    zaplaty, teraz czekamy na jego odpowiedz. czy on moze sie wymigac od tego
    dlugu , czy sa jakies szanse na to ze odda???

    blagam pomozcie
    dziekuje za wszelka pomoc

    pozdrawiam
    magda

  • 2. Data: 2002-08-23 11:25:27
    Temat: Re: dluznik
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    NOA wrote:

> [...]
    > ani nalegania, straszenia sadem itp. ma mnie gdzies bo nie ma na ta pozyczke

    zupełnie nic?
    wyjąłeś 5000 z szuflady i mu dałeś?
    żadnych świadków?

    > czy on moze sie wymigac od tego
    > dlugu , czy sa jakies szanse na to ze odda???

    to zależy na ile dobrego prawnika sobie weźmie :)

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 3. Data: 2002-08-23 12:19:45
    Od: "NOA" <M...@P...ONET.PL>

    Użytkownik "Marcin" <stern@im_Himmel.de> napisał w wiadomości
    > NOA wrote:

    > zupełnie nic?
    > wyjąłeś 5000 z szuflady i mu dałeś?
    > żadnych świadków?

    -zupelnie nic, nawet 1 cm 2 papierka,

    -tak wyjelam z szuflady i mu dalam, na slowo bo znajomy i moj i rodzicow, no
    i taki mial byc uczciwy

    -powiedzial przy jednej osobie, ze odda ale to jest moj (ten niby swiadek)
    dobry znajomy i dluznik moze powiedziec , ze nie jest obiektywny

    > to zależy na ile dobrego prawnika sobie weźmie :)

    z tego co wiem to nie bardzo ma jak za tego prawnika zaplacic

    dziekuje za zainteresowanie

    magda

  • 4. Data: 2002-08-23 12:31:25
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin" <stern@im_Himmel.de> napisał w wiadomości

    > to zależy na ile dobrego prawnika sobie weźmie :)

    A czy w ogole mozna cos tu zdzialac? Po co facetowi prawnik?
    Zadnych dowodow, podpisow - nic nie ma !

    Ja mam dobrego prawnika i przekonanie, ze Tobie Marcinie
    pozyczylem 10.000zl. Boisz sie juz ?

    pozdrawiam
    GreG

  • 5. Data: 2002-08-23 12:40:50
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    GreG wrote:

    > Ja mam dobrego prawnika i przekonanie, ze Tobie Marcinie
    > pozyczylem 10.000zl. Boisz sie juz ?

    nie, bo jestem dobry w te klocko,
    chcesz mój adres do pozwu :)

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 6. Data: 2002-08-23 12:44:30
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    NOA wrote:

    > -zupelnie nic, nawet 1 cm 2 papierka,

    cóż :)

    > -tak wyjelam z szuflady i mu dalam, na slowo bo znajomy i moj i rodzicow, no
    > i taki mial byc uczciwy

    qrcze gdzie jestta szuflada :)[żartuję tylko)

    > -powiedzial przy jednej osobie, ze odda ale to jest moj (ten niby swiadek)
    > dobry znajomy i dluznik moze powiedziec , ze nie jest obiektywny

    no to już jest coś,
    a myślałaś o zawiadomieniu policji o popełnieniu przestępstwa?

    a może Twój dłużnik zezna coś ciekawego
    (z jakichś dziwnych przyczyn ludziom wysiadają nerwy podczas rozmowy z
    policjantem :) ).

    > z tego co wiem to nie bardzo ma jak za tego prawnika zaplacic

    no proszę i kolejna dobra wiadomość,
    nie jest tak źle jak mówiłaś na początku :)

    > dziekuje za zainteresowanie

    nie ma sprawy :)

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 7. Data: 2002-08-23 12:45:41
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    > nie, bo jestem dobry w te klocko,
    > chcesz mój adres do pozwu :)

    Nie watpie :))
    Ale pytam o sens takich dzialan, gdzie nie ma zadnych dowodow.

    GreG

  • 8. Data: 2002-08-23 12:51:03
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    GreG wrote:

    > Nie watpie :))
    > Ale pytam o sens takich dzialan, gdzie nie ma zadnych dowodow.

    jak dla mnie dobry prawnik, to taki, który potrafi wygrać taką sprawę,
    a nie taki, który wygra sprawę o zwrot pożyczki udzielonej na podstawoe
    zawartej na piśmie umowy, z określeniem wszelkich elementów umowy,
    daty zwrotu itd. To drugie każdy student potrafi. :)

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 9. Data: 2002-08-23 13:03:00
    Temat: zagadka - jak wygrać bez dowodów? było: [Re: dluznik]
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    GreG wrote:

    > Ale pytam o sens takich dzialan, gdzie nie ma zadnych dowodow.

    o przypomniało mi się:

    pan X pożyczyl od pani A pieniądze
    i zapomniał oddać. Brak jakichkolwiek dokumentów.

    Pani A zgłasza zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.

    Pan X zeznaje, że faktycznie otrzymał od pani A pieniądze,
    lecz nie była to pożyczka,
    bo on miał nimi grać na giełdzie i oboje mieli podzielić się
    ewentualnym zyskiem.

    Niestety wszystko przegrał i teraz nie ma z czego oddać,
    a Pani A nie może domagać się od niego zwrotu, bo wiedziała, że taka
    sytuacja może nastąpić.

    Postępowanie karne zostaje umorzone (właściwie nie zostaje wszczęte).

    Pani A chce dochodzić roszczenia na drodze cywilnej.

    Co proponujecie?

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 10. Data: 2002-08-24 12:34:06
    Temat: Re: zagadka - jak wygrać bez dowodów? było: [Re: dluznik]
    Od: "NOA" <M...@P...ONET.PL>

    > Co proponujecie?

    ja nie mam fioletowego pojecia, ale czekam dalej , bo narazie sprzeczne
    opinie, choc serdecznie dziekuje za zainteresowanie. dzisiaj tu cos cicho,
    moze w poniedzialek urodzi sie cos ciekawego.

    goraco pozdrawiam

    magda