  • 1. Data: 2002-08-23 10:04:04
    Temat: Łapówka!
    Od: "xaree" <x...@p...onet.pl>

    Prowadzę samodzielnie małą działalność gospodarczą i staram się o
    zlecenie wykonania projektu z gminy. Projekcik jest mały za kwotę poniżej
    3000euro więc nie trzeba do tego procedury przetargowej. Problem w tym, że
    urzędnik który o tym decyduje chce 20% za to, że "wybierze" mnie jako
    wykonawcę zlecenia. Mam finansowy nóż na gardle i bardzo potrzebuję tej
    roboty. Borykam się jednak z wątpliwościami z jednej strony jak się nie
    zgodzę na łapówkę to już nigdy więcej w gminie nie mam szans na podobne
    prace z drugiej strony jestem jeszcze młody i życiowo niedoświadczony więc
    czuję wstręt do takich rzeczy.

    Tak się składa, że wyczułem gościa i nagrałem rozmowę w 4-oczy z nim jak
    proponuje ten układ.

    Pytania do Grupy :

    1. Podobno w naszym kraju za łapówkarstwo odpowiadają obie strony
    (dający/biorący). Czy to prawda? To skutecznie zapobiega wykrywaniu takich
    spraw bo żadna ze stron nie chce zeznawać!
    2. Jakie grożą mi sankcje gdybym dał tą łapówkę (zakładając, że wyszłoby to
    na jaw)?
    3. Co Grupowicze o tym sądzą, może mają jakieś pomysły?

    Pozdrawiam Gorąco

  • 2. Data: 2002-08-23 10:16:01
    Temat: Re: Łapówka!
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl>

    > 3. Co Grupowicze o tym sądzą, może mają jakieś pomysły?

    No jasne - zaproponowac "nie ujawnienie nagrania" za zlecenie :)
    A tasme zachowac na wszelki wypadek.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 3. Data: 2002-08-23 10:20:15
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Daniel /Dan/ Sniegon wrote:
    > No jasne - zaproponowac "nie ujawnienie nagrania" za zlecenie :)
    > A tasme zachowac na wszelki wypadek.

    Acha - i odpowiadać za szantaż ?
    Fajna mi rada.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 4. Data: 2002-08-23 10:28:10
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > Acha - i odpowiadać za szantaż ?
    > Fajna mi rada.

    Olac tasme, dac lapowke i prosperowac na polskim rynku,,,

    Bez smarowania sie nie jedzie (chyba ze masz mocna koneksje typu ojciec bo
    wujkowie tez juz bez kasy nic nie zalatwia)

    HOWK

    AndY

  • 5. Data: 2002-08-23 10:48:19
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl>

    > Acha - i odpowiadać za szantaż ?

    To nie szantaz tylko propozycja :)
    Taka sama jak propozycja 20% za zlecenie.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 6. Data: 2002-08-23 10:58:06
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    xaree wrote:

    > 1. Podobno w naszym kraju za łapówkarstwo odpowiadają obie strony
    > (dający/biorący). Czy to prawda?

    tak

    > 2. Jakie grożą mi sankcje gdybym dał tą łapówkę (zakładając, że wyszłoby to
    > na jaw)?

    Art. 229. (17) § 1. Kto udziela lub obiecuje udzielić korzyści
    majątkowej lub osobistej osobie pełniącej funkcję publiczną w związku z
    pełnieniem tej funkcji, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy
    do lat 8.
    § 2. W wypadku mniejszej wagi sprawca podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    § 3. Jeżeli sprawca czynu określonego w § 1 działa, aby skłonić osobę
    pełniącą funkcję publiczną do naruszenia przepisów prawa albo udziela
    korzyści takiej osobie za naruszenie przepisów prawa, podlega karze
    pozbawienia wolności od roku do lat 10.
    § 4. Kto osobie pełniącej funkcję publiczną, w związku z pełnieniem tej
    funkcji, udziela lub obiecuje udzielić korzyści majątkowej znacznej
    wartości, podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do lat 12.

    > 3. Co Grupowicze o tym sądzą, może mają jakieś pomysły?

    zgłoś to prokuraturze

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 7. Data: 2002-08-23 11:04:07
    Od: 4TEL <t...@N...plusnet.pl>

    xaree wrote:
    > 3. Co Grupowicze o tym sądzą, może mają jakieś pomysły?

    Potwierdza się powiedzenie, iż w Polsce tylko
    ryby nie biorą.
    Zapłać mu i bierz kontrakt, żadnych wyrzutów
    sumienia - taka jest rzeczywistość. Jak wejdziemy
    do Unii to takie doświadczenie Ci się przyda...

    Pozdrawiam
    4TEL

  • 8. Data: 2002-08-23 11:11:14
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    4TEL wrote:

    > Potwierdza się powiedzenie, iż w Polsce tylko
    > ryby nie biorą.

    bo jak widać z wszystki prawie odpowiedzi społeczeństwo się tego domaga,
    ech żyć się odechciewa :(

    > Zapłać mu i bierz kontrakt, żadnych wyrzutów
    > sumienia - taka jest rzeczywistość.

    a kto kreuje rzeczywistość?
    no tak, sama się tworzy w procesie rozwoju historycznego, a jednostka
    nie ma na nią wpływu i musi się podporządkować.

    Wolność to uświadomiona konieczność - jak powiedział ktoś znany.

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 9. Data: 2002-08-23 11:19:28
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl>

    > Tak się składa, że wyczułem gościa i nagrałem rozmowę w 4-oczy z nim jak
    > proponuje ten układ.

    Proponuje odwiedzić prokurature.

    Tomek

  • 10. Data: 2002-08-23 11:22:27
    Od: "Miko" <m...@y...com>

    > zgłoś to prokuraturze
    Popieram. Znam tylu ludzi, którzy zawsze byli uczciwi i wyszło im to tylko
    na dobre. Kiedyś Ci wyciągną, że brałeś łapówkę.
    A masz szansę załatwić złodzieja!