  • 11. Data: 2005-02-09 13:49:29
    Temat: Re: dialery-zbiorowa skarga na tepse-jest cos takiego?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    pyretta napisał(a):

    > Hej, zglaszalam, nie przyjeli
    > tak jak mowie, chodzi mi o jakas masowke

    Nie istnieje mozliwość nie przyjęcia reklamacji. Co najwyzej można ja
    rozpatrzyć negatywnie. ALbo nie rozumiesz, co do Ciebie mówią, albo Cie
    zbyli.

    A co do meritum - korzystam z internetu dużo i od dawna i - jak do tej
    pory - nie zauważyłem takiego zwierza, który by mi sam, bez mojej
    wiedzy, zmienił jakiekolwiek ustawienia.

    Masówki były dobre w czasach rewolucji październikowej. Teraz możesz co
    najwyżej wykazać, że "to coś" zainstalowało sie bez Twojej wiedzy i
    zgody, chociaż w mojej opinii jest to niemozliwe, ale z kolei nie
    twierdzę, że wszystko widziałem.

    Żaden operator nie jest odpowiedzialny za to, co robi jego abonent,
    obojętnie czy bawiąc się klawiaturą telefonu, czy ogladając strony XXX i
    naciskając klawisz TAK na zasadzie małpy.

    Podaj konkrety, wtedy mozemy dalej rozmawiac i ewentualnie coś wymyśleć.
    Chodzenie z transparentem "Precz z preczem" na pewno Cię do żadnego celu
    nie doprowadzi.

    M.

  • 12. Data: 2005-02-09 14:09:12
    Od: "pyretta" <n...@g...wytnijto.pl>

    "Maciej Bebenek" <wrote in message >

    > Żaden operator nie jest odpowiedzialny
    > M.

    prosze nie odebrac tego jako arogancje w stosunku do Pana, ale szkoda mi
    czasu na policje i opisywanie kolejnego przypadku nieostroznosci, bo tak jak
    napisalam to tylko 100pln
    Nie znam sie na procedurach prawnych, ale chyba istnieje w terminologii
    prawniczej cos takiego jak "zbiorowy pozew"?

  • 13. Data: 2005-02-09 14:54:28
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    pyretta napisał(a):

> [...]
    > Nie znam sie na procedurach prawnych, ale chyba istnieje w terminologii
    > prawniczej cos takiego jak "zbiorowy pozew"?

    Ale jesli nawet (chociaż u nas to chyba niemożliwe), to przeciwko komu i
    w jakiej sprawie? Bo tego nie jestem w stanie zrozumiec.

    M.

  • 14. Data: 2005-02-09 15:24:24
    Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl>

    pyretta wrote:

    > Czy ktos z Panstwa slyszal moze ostatnio o jakims masowym zbieraniu podpisow
    > pod zbiorowa skarga na tepse za dialery?

    a co ma wspolnego tpsa z programami instalowanymi na komputerach klientow?

    --
    pwl.

  • 15. Data: 2005-02-09 17:43:04
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    pyretta <n...@g...wytnijto.pl> wrote:

    > Czy ktos z Panstwa slyszal moze ostatnio o jakims masowym zbieraniu
    > podpisow pod zbiorowa skarga na tepse za dialery? chodzi mi raczej o
    > gest, niz jakas frontowa walke, umowe zerwalam, ale jeszcze by cos

    Jesli myslisz o dyskutowanym ostatnio wprowadzeniu do kpc powodztwa
    zbiorowego, to nie ma na gruncie polskiego prawa takiej instytucji.

    > PS.czy prezes UOKiK ma cos w ogole do gadania- zaplacic tepsie te
    > stowe czy moga mnie teraz pocalowac w holandie?

    Takie grupa poszkodowanych klientow moglaby zglosic naruszenia
    zbiorowych intereswo konsumentow, ale samo zgloszenie nie wstrzymuje
    dochodzenia roszczenia. Lepiej zaplac, bez wzgledu co o tym %$%$%$%$
    myslisz.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 16. Data: 2005-02-09 17:48:51
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl> wrote:

    > a co ma wspolnego tpsa z programami instalowanymi na komputerach
    > klientow?

    To ze ulatwiala dzialanie roznym podmiotowm dopuszczajacym sie
    oszustwa lub wyludzenia za pomoca przekierowania na 0700, podpisywala
    z nimi umowy, czerpala zyski i utrudniala swoim abonentom jak dlugo mogla
    blokady.
    Przypominam ze jednorazowa, bezplatna blokada 0700 i 0300 w TPSA
    mozliwa byla dopiero po wprowadzeniu kognitywnych przepisow nowego prawa
    telekomunikacyjnego. Wczsniej TPSA czepiac dochody z umow podpisanych z
    podmiotami instalujacymi [czesto w sposob ukryty lub mylacy] przekierowanie
    na 0700 kuriozalnie zadala oplacania co miesiac dodatkowej pozycji w kwocie
    3,60 zl - niby niewiele ale razem z drugim za 0300 skutecznie zniechecalo
    to wiekszosc abonentow, przynajmniej tych ktorym nie zdarzylo sie
    nieswiadome nabice rachunku przez te nuymery. Zreszta teraz tez rzuca klody
    pod nogi telefonii VoIP przez wrzucenie ich do 07xx - albo ma sie blokade
    dialerow albo VoIP bez dodatkowych umow.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 17. Data: 2005-02-09 20:05:08
    Od: "pyretta" <n...@g...wytnijto.pl>

    "Maciej Bebenek" wrote

    > przeciwko komu
    Pan Michal Bien w posci nizej swietnie to ujal, lepiej bym tego nie zrobila

  • 18. Data: 2005-02-09 21:13:52
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Michal Bien napisał(a):

> [...]
    > oszustwa lub wyludzenia za pomoca przekierowania na 0700, podpisywala
    > z nimi umowy, czerpala zyski i utrudniala swoim abonentom jak dlugo mogla

    Temat wałkowany wiele razy, zarówno tu, jak i na pl.misc.telefonia.
    Ułatwiała? Jakieś dowody?

    Co do podmiotów "dopuszczajacym sie oszustwa lub wyludzenia" - czemu
    żaden z oszukanych czy po prostu lekceważących jakiekolwiek zasady
    posługiwania sie komputerem i telefonem nie skieruje swoich roszczeń pod
    TYM adresem? Szczerze mówiąc nie słyszałem o żadnym procesie przeciwko
    tym firmom.

    > Przypominam ze jednorazowa, bezplatna blokada 0700 i 0300 w TPSA
    > mozliwa byla dopiero po wprowadzeniu kognitywnych przepisow nowego prawa
    > telekomunikacyjnego.

    Nie rozumiem znaczenia słowa "kognitywny" akurat w tym kontekscie.
    Bezpłatna blokada połączeń premium rate (PR to nie tylko 070x i 0300 !)
    była możliwa od przynajmniej dwóch czy trzech lat, a płatna w zasadzie
    od zawsze.

> [...]
    > to wiekszosc abonentow, przynajmniej tych ktorym nie zdarzylo sie
    > nieswiadome nabice rachunku przez te nuymery.

    Co do podmiotów - patrz wyżej. Niemniej cały czas proszę wszyskich
    "oszukanych" o wskazanie dialera, który instaluje sie w sposób ukryty.
    Odnosze wrażenie, że powtarza się problem Yeti - nikt ich nie widział,
    wszyscy o nich mówią.
    Co do kuriozum i opłat- miej pretensje do (p)osłów RP, że uchwalili
    takie prawo. Opłata za blokade była i jest JEDNA (niezaleznie od tego,
    jaki typ połączeń i ile typów blokujesz).

    Przypominam ponadto, że NIE TYLKO tpsa:
    1. oferuje dostęp lokalny, gdzie abonent może wybrac numer PR
    2. oferuje połączenia PR

    Zreszta teraz tez rzuca klody
    > pod nogi telefonii VoIP przez wrzucenie ich do 07xx - albo ma sie blokade
    > dialerow albo VoIP bez dodatkowych umow.

    Pomyliłeś skutek z przyczyną. Po pierwsze Voip to nie tylko (a nawet
    powiem, że w niewielkim procencie) numery PR. Po drugie, to własnie
    tacy opertaorzy VoIP obchodzą prawo telekomunikacyjne korzystając z
    dostępów PR. Czyli to był ich (świadomy i dość przebiegły) wybór

    M.

  • 19. Data: 2005-02-09 23:36:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciej Bebenek m...@t...waw.pl ...

    > Niemniej cały czas proszę wszyskich
    > "oszukanych" o wskazanie dialera, który instaluje sie w sposób ukryty.
    > Odnosze wrażenie, że powtarza się problem Yeti - nikt ich nie widział,
    > wszyscy o nich mówią.

    a co za reóznica czy pyta czy ma sie zainstalowac czy nie, skoro robiac to
    nie informuje o tym ze wciskajac tak zgadzamy sie na pobieranie 4 zł za
    minute??? Tak jak w sklepie - cena powinna byc wywieszona na widocznym
    miejscu a nie schowana pod polka!

    "_")
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU
    W CELU USTALENIA CZY PRACOWNIK MA PRACĘ WE KRWI CZY W DUPIE

  • 20. Data: 2005-02-10 00:20:35
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Budzik wrote:

> [...]
    > nie informuje o tym ze wciskajac tak zgadzamy sie na pobieranie 4 zł za
    > minute??? Tak jak w sklepie - cena powinna byc wywieszona na widocznym

    Wskaż no to ten dialer, ktory nie pokazuje ceny za minute / calosc
    polaczenia.

    Swojego czasu na pl.misc.telefonia byl spory watek o dialerach i za
    cholere nikt nie mogl takowego pokazac - zaden ani sie nie chcial sam
    isntalowac, a na zlosc kazdy ta cene pokazywal.

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \