  • 21. Data: 2005-02-10 21:22:01
    Temat: Re: dialery-zbiorowa skarga na tepse-jest cos takiego?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kocureq a...@...stopce.pl ...

    > Wskaż no to ten dialer, ktory nie pokazuje ceny za minute / calosc
    > polaczenia.
    >
    > Swojego czasu na pl.misc.telefonia byl spory watek o dialerach i za
    > cholere nikt nie mogl takowego pokazac - zaden ani sie nie chcial sam
    > isntalowac, a na zlosc kazdy ta cene pokazywal.

    jak mój kochany braciszek sie na to zlapał to była to strona www.lolitka.pl
    jak zainstalujesz ten dialer (zrobiłem to potem testowo przy odlaczonym
    kablu od telefonu) to zobaczysz ze pojawia sie takie małe okienko (maks 2
    linijki tekstu), po prawej stronie sa suwaki które wygladaja na nieaktywne,
    ale sa aktywne - i jak ten cały tekst przewiniesz na dól to na samym dole
    jest informacja o cenie. Przyznasz ze nie jest wywieszona na widocznym
    miejscu, tylko schowana, czy tez bedziesz uwazał ze jej umiejscowienie było
    spowodowane tylko i wylacznie wzgledami estetycznymi??? Dodatkowo w nowo
    utworzonym polaczeniu brakuje jakich kolwiek danych, charakterystycznej
    nazwy polaczenia lub czegokolwiek co sugerowało by zmiane defaultowych
    ustawien! Z innymi dialerami sie nie spotkałem (na szczescie), wiec
    rzeczywiscie nie mam pojecia czy sa takie które instaluja sie same, dla
    mnie jednak nie ma to znaczenia.
    Szkoda ze wiele osób uznaje takie nieswiadome zawarcie umowy za całkowicie
    poprawne.

    "_")
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy
    potrafią zepsuć stalową kulę...
    Pszemol: No to jest nas dwu...

  • 22. Data: 2005-02-10 22:09:48
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Budzik wrote:

> [...]
    > ale sa aktywne - i jak ten cały tekst przewiniesz na dól to na samym dole

    1) Dialer sie sam nie zainstalowal. Kliknalem na wejdz (czyli na ekranik
    z interesujaca mnie pania - fajnie opalona btw.), przegladarka zapytala
    co zrobic z exekiem. Zapisalem na dysk, odpalilem.

    Otwarlo sie okienko przypominajace przegladarke, na dole w okienku
    wystarczylo kliknac 2 razy zeby obejrzec koszt.

    > Przyznasz ze nie jest wywieszona na widocznym
    > miejscu, tylko schowana, czy tez bedziesz uwazał ze jej umiejscowienie było
    > spowodowane tylko i wylacznie wzgledami estetycznymi???

    Jest schowana. Ale nie pokazales mi dialera ktory sie sam instaluje i
    kotry nie pokazuej ceny. Ten sie sam NIE instaluje i POKAZUJE cene. To
    drugie w sposob niezbyt mily i przyjemny, ale nie o tym byla mowa.

    > Dodatkowo w nowo
    > utworzonym polaczeniu brakuje jakich kolwiek danych, charakterystycznej
    > nazwy polaczenia lub czegokolwiek co sugerowało by zmiane defaultowych
    > ustawien!

    Dodatkowo po kliknieciu "wejscie" program pyta o potwierdzenie, czy sie
    zapoznalem z regulaminem. Wedlug mnie mile dzialanie.

    Nastepnie sprobowal sie polaczyc z jakims numerem prime rate, ale cos mu
    nie wyszlo :]

    Anyway kliknalem na panienke w pasku zadan, na "usun" i sie usunela.

    ŻADNE ustawienia "defaultowe" nie zostaly zmienione.

> [...]
    > mnie jednak nie ma to znaczenia.
    > Szkoda ze wiele osób uznaje takie nieswiadome zawarcie umowy za całkowicie

    Nie wiem dlaczego program ktory ci przedstawia regulamin (tu mozna sie
    jedynie przyczepic do jego widocznosci) i jeszcze prosi o jego
    zaakceptowanie, nie zmienia ZADNYCH ustawien niby "nieswiadomie" zawiera
    umowe.

    W wyniku powyzszego, kolejny przypadke dialera ktory NIE ROBI tego o co
    wszyscy je posadzaja.

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 23. Data: 2005-02-11 20:24:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > ekranik z interesujaca mnie pania - fajnie opalona btw.), przegladarka
    > zapytala co zrobic z exekiem. Zapisalem na dysk, odpalilem.

    czy ja pisałem ze było inaczej?

> [...]
    > kotry nie pokazuej ceny. Ten sie sam NIE instaluje i POKAZUJE cene. To
    > drugie w sposob niezbyt mily i przyjemny, ale nie o tym byla mowa.

    Oczywiscie ze pokazuje, tylko skoro pokazje to po co te cene chowac. Otóz
    powiem ci - po to aby uzytkownik nie był do konca swiadom tego co robi - i
    mnie to wystarczy zeby czus sie oszukanym. I uwazam ze trzeba z czyms takim
    walczyc. Niektórzy wola jednak zeby nawet w sklepie kupujac masło dokladnie
    czytac regulamin sklepu bo a nuz - znowu ktos chce nam nieswiadomie cos
    sprzedac.

    > Dodatkowo po kliknieciu "wejscie" program pyta o potwierdzenie, czy
    > sie zapoznalem z regulaminem. Wedlug mnie mile dzialanie.

    Byc moze, tak dokladnie nie pamietam.

    > Anyway kliknalem na panienke w pasku zadan, na "usun" i sie usunela.

    Potwierdzam

    > ŻADNE ustawienia "defaultowe" nie zostaly zmienione.

    No u mnie ZTCP zostało utworzone nowe polaczenie, ale w jego wlasciwosciach
    nie było zadnych danych - moze cos od tego czasu zmienili - to juz było
    jakis czas temu.

> [...]
    > jedynie przyczepic do jego widocznosci) i jeszcze prosi o jego
    > zaakceptowanie, nie zmienia ZADNYCH ustawien niby "nieswiadomie"

    Czyli rozumiem, ze uwazasz, iz ludzie którzy za 4 zł za minute lacza sie z
    jakas strona i z predkoscia 5kB pobieraja jakies zdjecia czy filmy (sic!)
    robia to całkowicie swiadomie??? ze swiadomie zawarli z jakas (nota bene
    anonimowa) firma umowe i sa swiadomi kosztów jakie ponosza??? No cóż - ja
    uwazam ze jakby byli swiadomi to by sobie kupili swierszczyka, porno na DVD
    albo by sobie sciagneli z p2p.

    > W wyniku powyzszego, kolejny przypadke dialera ktory NIE ROBI tego o
    > co wszyscy je posadzaja.

    No cóz, napisałem ci o co ja go posądzam...

    "_")
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu
    1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!"

  • 24. Data: 2005-02-11 20:39:21
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Budzik wrote:

> [...]
    > mnie to wystarczy zeby czus sie oszukanym. I uwazam ze trzeba z czyms takim

    Zgadzam sie. Tak samo z umowa kredytu, ktora mi kiedys sklep komputerowy
    pod nos dal - czcionka okolo 7 pt, z odstepy miedzy wierszami podwojne :)

    Tyle, ze takie dzialanie jest wszedzie wokol i nie wyroznia to jakos
    dialerow, zatem nie zwalnia uzywajacego od odpowiedzialnosci.

    > No u mnie ZTCP zostało utworzone nowe polaczenie, ale w jego wlasciwosciach
    > nie było zadnych danych - moze cos od tego czasu zmienili - to juz było
    > jakis czas temu.

    U mnie nic sie nie utowrzylo, dotychczasowe polaczenia zostaly jak byly.

> [...]
    > uwazam ze jakby byli swiadomi to by sobie kupili swierszczyka, porno na DVD

    Wcale tak nie uwazam.

    Ale tak samo nieswiadomi moga byc ludzie podpisujacy umowe z telekomem,
    ze tam jest cyrograf, ludzie podpisujacy umowe kredytu nie sa swiadomi o
    prowizjach wszystkich itp. Z tym sie walczy, ale nie na zasadzie
    wylewania dziecka z kapiela, i dodatkowo - nie daje to podstaw do
    delegalizacjia dialerow.

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 25. Data: 2005-02-11 20:42:23
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > PS.czy prezes UOKiK ma cos w ogole do gadania- zaplacic tepsie te stowe czy
    > moga mnie teraz pocalowac w holandie?

    To ja ci napisze co o tym mysle ... czasami zdarza mi sie nawet
    logicznie myslec ;-) TPSA nie ma z tym nic wspolnego, polaczenie zostalo
    zrealizowane zgodnie z dyspozycja wlasciciela numeru. A ze ty nie
    jarzysz kompletnie co masz na komputerze, to twoj problem a nie tpsa.

    PS. Nie jestem pracownikiem tpsa.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 26. Data: 2005-02-11 20:48:40
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > telekomunikacyjnego. Wczsniej TPSA czepiac dochody z umow podpisanych z
    > podmiotami instalujacymi [czesto w sposob ukryty lub mylacy] przekierowanie
    > na 0700 kuriozalnie zadala oplacania co miesiac dodatkowej pozycji w kwocie
    > 3,60 zl - niby niewiele ale razem z drugim za 0300 skutecznie zniechecalo

    Stac cie na komputer ? To stac cie na 3.6 miesiecznie ... pierwsze co
    zrobilem po otrzymaniu numeru to zablokowanie 00 i 070. W ogole to co to
    jest 3.6 ? OKOCIM ? Fakt, ze teraz nie trzeba za to placic i chwala za
    to prawu, badz co badz faktycznie kosztuje to tylko pare minut pracy
    jednego czlowieka JEDNORAZOWO. Oplata za utrzymanie blokady to bylo
    faktycznie przegiecie, ale nie mialbym tez nic przeciwko, jakby to 3.6
    bylo jednorazową opłatą za zmianę konfiguracji centrali ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 27. Data: 2005-02-11 20:54:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KrzysiekPP wrote:

    > Stac cie na komputer ? To stac cie na 3.6 miesiecznie ... pierwsze co
    > zrobilem po otrzymaniu numeru to zablokowanie 00 i 070. W ogole to co to
    > jest 3.6 ? OKOCIM ? Fakt, ze teraz nie trzeba za to placic i chwala za

    To rozumiem, że ciebie też by było stać na płacenie komuś 3.60zł
    miesięcznie za 'abonament' za 'ochronę przed dostaniem w mordę'? ;-P

    A może by tak wprowadzić dodatkową opłatę - abonament komputerowy?
    Płaciłbyś państwu za luksus posiadania komputera - przecież cię na to
    stać...

    ...przykłady można mnożyć. Czy już zrozumiałeś, że argument 'przecież
    cię stać' nie jest sensownym uzasadnieniem wprowadzania jakichkolwiek opłat?

  • 28. Data: 2005-02-11 21:24:02
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > To rozumiem, że ciebie też by było stać na płacenie komuś 3.60zł
    > miesięcznie za 'abonament' za 'ochronę przed dostaniem w mordę'? ;-P

    Mnie mimo wszystko stac na siebie ... tez zgrzytalem zebami za
    "ochrone" przed dialerami - w moim odczuciu to bylo okradanie, ale
    akurat w moim przypadku bylo to dmuchanie na zimne ... pracuje od paru
    lat jako programista i jakos nigdy nie zlapalem dialera ani wirusa na
    zadnym z kompow. Natomiast nie mialbym nic przeciwko jednorazowej
    oplacie za zmiane konfiguracji centrali, badz co badz, to kosztuje pare
    minut roboty "specjalisty", wiec za wprowadzenie blokady na 070 moglbym
    placic juz bez zgrzytania tym co mi zostalo ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 29. Data: 2005-02-11 22:06:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik KrzysiekPP k...@n...op.pl ...

> [...]
    > minut roboty "specjalisty", wiec za wprowadzenie blokady na 070 moglbym
    > placic juz bez zgrzytania tym co mi zostalo ;-)

    cóz za myslenie! jestem informatykiem wiec mnie nic złego sie nie stanie, a
    inni - frajerzy!!! A, przytaczajac wspomniany przyklad o kredytach - jak
    tam zostaniesz naciagniety - to tez bedziesz mówił ze cie stac??? No chyba
    ze jestes równiez specjalista w dziedzinie obsługi kredytów! Na szczescie z
    nierzetelnymi zasadami informowania o koszcie kredytu sie walczy!

  • 30. Data: 2005-02-11 23:20:01
    Od: "pyretta" <n...@g...wytnijto.pl>

    "KrzysiekPP" <wrote in message

    to twoj problem a nie tpsa.

    alez wiem ze mój, ale mam nadzieje ze za pare lat bedzie to problem
    naciagaczy (tepsy i tych z ktorymi tepsa dzieli łupy), ze zanim komus nabija
    rachunek beda poinformowac ofiare literami takiej samej wielkości jak te na
    paczce papierosow, albo na trutce na szczury, wtedy bedzie uczciwie.
    ps. nie badz taki pewny ze jak masz blokade to mozesz spac spokojnie, pare
    miesiecy temu pisal jakis facet, ze mial blokade ale musi placic za
    polaczenia zrealizowane przez dialer w tym czasie