    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dialery-zbiorowa skarga na tepse-jest cos takiego?
    Date: Wed, 09 Feb 2005 22:13:52 +0100

    Michal Bien napisał(a):

    > To ze ulatwiala dzialanie roznym podmiotowm dopuszczajacym sie
    > oszustwa lub wyludzenia za pomoca przekierowania na 0700, podpisywala
    > z nimi umowy, czerpala zyski i utrudniala swoim abonentom jak dlugo mogla
    > blokady.

    Temat wałkowany wiele razy, zarówno tu, jak i na pl.misc.telefonia.
    Ułatwiała? Jakieś dowody?

    Co do podmiotów "dopuszczajacym sie oszustwa lub wyludzenia" - czemu
    żaden z oszukanych czy po prostu lekceważących jakiekolwiek zasady
    posługiwania sie komputerem i telefonem nie skieruje swoich roszczeń pod
    TYM adresem? Szczerze mówiąc nie słyszałem o żadnym procesie przeciwko
    tym firmom.

    > Przypominam ze jednorazowa, bezplatna blokada 0700 i 0300 w TPSA
    > mozliwa byla dopiero po wprowadzeniu kognitywnych przepisow nowego prawa
    > telekomunikacyjnego.

    Nie rozumiem znaczenia słowa "kognitywny" akurat w tym kontekscie.
    Bezpłatna blokada połączeń premium rate (PR to nie tylko 070x i 0300 !)
    była możliwa od przynajmniej dwóch czy trzech lat, a płatna w zasadzie
    od zawsze.

    Wczsniej TPSA czepiac dochody z umow podpisanych z
    > podmiotami instalujacymi [czesto w sposob ukryty lub mylacy] przekierowanie
    > na 0700 kuriozalnie zadala oplacania co miesiac dodatkowej pozycji w kwocie
    > 3,60 zl - niby niewiele ale razem z drugim za 0300 skutecznie zniechecalo
    > to wiekszosc abonentow, przynajmniej tych ktorym nie zdarzylo sie
    > nieswiadome nabice rachunku przez te nuymery.

    Co do podmiotów - patrz wyżej. Niemniej cały czas proszę wszyskich
    "oszukanych" o wskazanie dialera, który instaluje sie w sposób ukryty.
    Odnosze wrażenie, że powtarza się problem Yeti - nikt ich nie widział,
    wszyscy o nich mówią.
    Co do kuriozum i opłat- miej pretensje do (p)osłów RP, że uchwalili
    takie prawo. Opłata za blokade była i jest JEDNA (niezaleznie od tego,
    jaki typ połączeń i ile typów blokujesz).

    Przypominam ponadto, że NIE TYLKO tpsa:
    1. oferuje dostęp lokalny, gdzie abonent może wybrac numer PR
    2. oferuje połączenia PR

    Zreszta teraz tez rzuca klody
    > pod nogi telefonii VoIP przez wrzucenie ich do 07xx - albo ma sie blokade
    > dialerow albo VoIP bez dodatkowych umow.

    Pomyliłeś skutek z przyczyną. Po pierwsze Voip to nie tylko (a nawet
    powiem, że w niewielkim procencie) numery PR. Po drugie, to własnie
    tacy opertaorzy VoIP obchodzą prawo telekomunikacyjne korzystając z
    dostępów PR. Czyli to był ich (świadomy i dość przebiegły) wybór

    M.