  • 1. Data: 2003-03-31 16:22:59
    Temat: darowizna, czy się zgodzić???
    Od: "paweł" <p...@w...pl>

    Moi drodzy
    poradźcie mi.
    Znajoma zwróciłem sie do mnie z prośbą abym podpisał jej fikcyjną darowiznę.
    (Kupiła mieszkanie z pieniędzy zarobionych zagranicą i nie może ich
    udokumentować).Chodzi o kilkadziesiąt tysięcy złoty. Nie znam się na
    przepisach więc nie wiem czy wiążą się z tym dla mnie jakieś zagrożenia.
    Bardzo proszę o pomoc

    Serdeczne dzięki.
    Paweł

  • 2. Data: 2003-03-31 16:41:38
    Temat: Re: darowizna, czy się zgodzić???
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "paweł" <p...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > udokumentować).Chodzi o kilkadziesiąt tysięcy złoty. Nie znam się na
    > przepisach więc nie wiem czy wiążą się z tym dla mnie jakieś zagrożenia.

    No pewnie, ze sie wiaza. Chyba, ze dla Ciebie to nie zaden problem, aby
    "udokumentowac" te pieniadze, np. bo zarabiasz sporo i nie wzbudzi nikogo
    (tzn. przede wszystkim Urzedu Skarbowego)podejzliwosci takie
    kilkudziesieciotysieczne rozporzadzenie. Dla Ciebie te pieniadze tez nie
    moga przeciez wziac sie "z niczego".

    --
    pozdr
    Przemek

  • 3. Data: 2003-03-31 20:39:09
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    paweł wrote:
> [...]
    > udokumentować).Chodzi o kilkadziesiąt tysięcy złoty. Nie znam się na
    > przepisach więc nie wiem czy wiążą się z tym dla mnie jakieś zagrożenia.

    A podatek nie jest solidarny?

    KG

  • 4. Data: 2003-04-01 06:43:56
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Kamil" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > A podatek nie jest solidarny?

    O ile strony nie umówią się inaczej.

  • 5. Data: 2003-04-01 07:01:59
    Od: "Grazyna" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A podatek nie jest solidarny?
    >
    > KG

    Witam
    ZTCW, jesli kwota darowizny przekracza 20.556 zł, to nalezny podatek wynosi
    2.877,90 zl i 20 % nadwyzki ponad kwote 20.556 zl.przy zalozeniu, ze
    sasiadka nie nalezy do Twojej rodziny (wowczas byloby nieco mniej).
    Obowiazek rzeczywiscie jest solidarny - ciazy na darczyncy i obdarowanym.
    Pozdrawiam
    grazyna

  • 6. Data: 2003-04-01 07:45:17
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    KK wrote:
    > O ile strony nie umówią się inaczej.

    A strony mogą wyłączyć solidarność wobec urzędu skarbowego?

    KG

  • 7. Data: 2003-04-01 14:54:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik KK napisał:
    > "Kamil" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > O ile strony nie umówią się inaczej.

    Rozumiem że znasz taki zapis w ustawie o podatku od spadków i darowizn?
    Moge poprosić o artykuł? Bo jak narazie pozostaje chyba w błednym
    przeświadczeniu że zapis o solidarnej odpowiedzialności jest normą
    bezwzględnie obowiązującą...

    Koncepcja przeniesienia obowiązku podatkowego umową pomiędzy podatnikami
    bardzi mi się podoba.
    Niestety, obawiam sie że u organów skarbowych nie znajdzie ona zrozumienia.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-04-01 15:58:16
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > Koncepcja przeniesienia obowiązku podatkowego umową pomiędzy podatnikami
    > bardzi mi się podoba.
    > Niestety, obawiam sie że u organów skarbowych nie znajdzie ona zrozumienia.

    masz rację, z tym że jest to podstawą do późniejszego dochodzenia w sądzie na drodze
    cywilnej tego kto miał zapłacić, dla US nie ma to znaczenia

  • 9. Data: 2003-04-16 22:53:23
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Maddy zamieszkała pod adresem
    <m...@e...com.pl>
    w artykule <news:b6c98s$it6$1@nemesis.news.tpi.pl> napisała w ten
    deseń:

> [...]
    > podatnikami bardzi mi się podoba.
    > Niestety, obawiam sie że u organów skarbowych nie znajdzie ona

    Solidarnie nie oznacza po równo. Sama cytujesz ustawe o podatku od
    spadków i darowizn. spadkobierca i spadkodawca też sa solidarnie
    obciążeni. A z jednego trudno coś ściągnąć ;-)

    Tatiana

  • 10. Data: 2003-04-17 03:48:49
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Xena wrote: