  • 1. Data: 2003-03-31 14:11:00
    Temat: Egzekucja należności z wynagrodzenia.
    Od: "Jerzy" <o...@m...com>

    Witam!

    Koncze wlasnie czytanie KPC. Z tego co zrozumialem, w przypadku egzekucji
    naleznosci (niesplacony kredyt bankowy), po stwierdzeniu braku majatku
    (nieruchomosci, ruchomosci, majatek osobisty, srodki pieniezne, wartosci
    niematerialne) przechodzi sie do egzekucji z przyszlych wynagrodzen
    dluznika.

    Nie znalazlem jednego. Jak dlugo? Czy do momentu calkowitego rozliczenia? A
    moze przez jakis z gory okreslony czas?

    Suzin

  • 2. Data: 2003-03-31 14:29:47
    Temat: Re: Egzekucja należności z wynagrodzenia.
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Jerzy" <o...@m...com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > dluznika.
    >
    > Nie znalazlem jednego. Jak dlugo? Czy do momentu calkowitego rozliczenia?

    A ktore czytanie? Bo w sejmie sa np. trzy. Ale nawet jedno czytanie calego
    kpc to juz bardzo wiele.
    KPC jest m.in. od tego, zeby okreslic s p o s o b ustalania wysokosci i
    egzekwowania wierzytelnisci, a nie jest od ograniczania ich wysokosci.
    Wysokosc wynika z prawa materialnego.
    Chyba logicznym wiec jest, ze w kpc nie znajdziesz przepisu, ktory
    pozwalalby na "umorzenie" czesci dlugu, bo np.jego potencjalne splacanie
    mogloby trwac wiele lat. Potencjalne mozliwosci redukcji dlugu daje
    postepowanie upadlosciowe i ukladowe, ale to calkiem inna bakjka.
    Tak wiec - marny los dluznikow, ktorych pensje wytropil komornik.

    --
    pozdr
    Przemek

  • 3. Data: 2003-03-31 14:30:44
    Od: "Jerzy" <o...@m...com>

    Acha, i jeszcze jednego mi brakuje: co w przypadku, gdy osoba poddana
    egzekucji mieszka wspolnie z rodzina lub kimkolwiek innym, a komornik zjawia
    sie w drzwiach. Jak ustala sie prawo wlasnosci do rzeczy znajdujacych sie w
    mieszkaniu?

    Suzin

  • 4. Data: 2003-03-31 14:57:03
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

> [...]
    zjawia
    > sie w drzwiach. Jak ustala sie prawo wlasnosci do rzeczy znajdujacych sie

    Ustawa mowi ogolnie, ze zajeciu podlagaja rzeczy, ktore sa we wladaniu
    dluznika.
    Domniemuje sie wiec, ze rzeczy w jego mieszkaniu sa jego wlasnymi, lub co
    najmniej sa w jego wladaniu. Jesli rzeczy te sa wspolwlasnoscia np. dluznika
    i jego malzonka, to zajeciu ulegnie i tak cala rzecz (a jakby inaczej?), ale
    sprzedazy teoretycznie tylko udzial w tej rzeczy nalezacy do dluznika, wzgl.
    cala rzecz, gdy wspolwlasciciel sie na to godzi (i otrzyma swoja dzialke).
    Jesli chodzi o malzonkow to jednak sytuacja przedstawia sie zwykle jeszcze
    inaczej, bo wierzyciel moze dochodzic zaspokojenia takze z majatku wspolnego
    malzonkow. Z tego co mi swita w glowie, to w takim przypadku musi miec
    jednak tytul egzekucyjny wystawiony rowniez na malzonka dluznika. I wtedy
    moze komornik sprzedaje cala rzecz i kasuje cala kwote.

    pozdr
    Przemek

  • 5. Data: 2003-03-31 14:57:04
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > postepowanie upadlosciowe i ukladowe, ale to calkiem inna bakjka.
    > Tak wiec - marny los dluznikow, ktorych pensje wytropil komornik.

    No tak, ale gdzieś to musi być jakoś ujęte, opisane. Prawo upadłościowe dotyczy
    osób prawnych. No to gdzie tego szukać?

    Suzin

  • 6. Data: 2003-03-31 15:07:20
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    <s...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > No tak, ale gdzieś to musi być jakoś ujęte, opisane. Prawo upadłościowe
    dotyczy
    > osób prawnych. No to gdzie tego szukać?
    >
    > Suzin

    Ale czego?

  • 7. Data: 2003-03-31 16:39:36
    Od: s...@o...pl

    > Ale czego?

    Chodzi mi o informacje o okresie, w którym wierzyciel rozlicza dłużnika, czyli
    o przedawnienie egzekucji. Na pewno istnieją jakieś limity. Nie wierzę, że np.
    egzekucja z wynagrodzenia prowadzona może być np. 30 lat.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 8. Data: 2003-03-31 16:41:45
    Od: s...@o...pl

    Ok. A co w przypadku, kiedy ktoś wynajmuje mieszkanie wspólnie z grupą
    znajomych? A co jeżeli mieszka tam gdzie nie jest zameldowany np.
    grzecznościowo u babci i tylko ze szczoteczką do zębów? W KPC tego nie ma.

  • 9. Data: 2003-03-31 16:58:42
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

> [...]
    np.
    > egzekucja z wynagrodzenia prowadzona może być np. 30 lat.

    Wyglada na to, ze nie ma przeszkod. Nie ma specjalnych terminow
    przedawnienia sie samej egzekucji. Ogolne zas terminy przedawnienia mowia
    np., ze bieg terminu przedawnienia nie biegnie na nowo, dopoki postepowanie,
    m.in. egzekucyjne nie zostanie zakonczone (art. 124 § 2kc). Jesli trwa
    potracanie kwot z pensji dluznika, to postepowanie egzekucyjne nie zostalo
    chyba zakonczone. Przynajmniej ja tak to rozumiem i nie widze podstaw, aby
    mialo byc inaczej.
    Poza tym - postepowanie upadlosciowe jest dopuszczalnie nie dla osob
    prawnych, lecz przedsiebiorcow, czyli w pewnych przypadkach takze osob
    fizycznych. Przedsiebiorcy sa jednak zwykle narazeni na wieksze zadluzanie
    sie niz zwykli konsumenci, stad dla nich taka regulacja, pozwalajaca czasami
    na redukcje zadluzenia.

    --
    pozdr
    Przemek

  • 10. Data: 2003-03-31 17:09:21
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    > Ok. A co w przypadku, kiedy ktoś wynajmuje mieszkanie wspólnie z grupą
    > znajomych? A co jeżeli mieszka tam gdzie nie jest zameldowany np.
    > grzecznościowo u babci i tylko ze szczoteczką do zębów? W KPC tego nie ma.

    No ciezko zeby kpc regulowalo extra kazdy przypadek goscia tylko ze
    szczoteczka do zebow. Ujecie w ustawie jest kompleksowe i musi byc
    odpowiednio interpretowane w kazdej sytuacji.
    Jesli mieszkanie do dluznika nalezy lub jest on chociazby jego najemca, to
    mozna przypuszczac, ze rzeczy w nim sa w jego wladaniu i z nich egzekwowac.
    A w innych przypadkach na pewno tak latwo nie bedzie mozna stwierdzic (jesli
    w ogole) dopuszczalnosci zajecia danej rzeczy. Zapytaj o szczegoly jakiegos
    komornika.

    --
    pozdr
    Przemek