  • 1. Data: 2007-01-27 22:56:33
    Temat: czy urlop po 3 latach się przedawnia ?
    Od: "emtec" <e...@o...pl>

    Kadry naliczyły mi 45 dni urlopu, ale powiedzieli, że minęły 3 lata i
    10 dni przepadło bezpowrotnie więc teraz mam 35 dni. Problem był taki,
    że dyrektor zawsze twierdził, że akurat jest teraz full roboty i że
    sobie odbiorę "kiedyś". Dyrektor się zmienił, a ja jestem w plecy 10
    dni. Pytanie: czy należy mi się odszkodaowanie pieniężne za
    niewykorzystany urlop czy już nic nie mogę zrobić ?

  • 2. Data: 2007-01-28 06:04:45
    Temat: Re: czy urlop po 3 latach się przedawnia ?
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 27 Jan 2007 14:56:33 -0800, emtec napisał(a):

    > [.] Problem był taki, że dyrektor zawsze twierdził, że akurat jest
    > teraz full roboty i że sobie odbiorę "kiedyś".

    A złota myśl "stanowi":
    "Jakże zabawne jest to, jak zbędna i bez wartościowa jest twoja praca kiedy
    prosisz o podwyżkę, a jakże niesamowicie niezbędna i potrzebna światu i
    społeczeństwu - kiedy prosisz o urlop"

    :))))

  • 3. Data: 2007-01-28 06:48:41
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    pracuj dalej stracisz kolejne dni :-) ale z ciebie jelop

  • 4. Data: 2007-01-28 10:27:46
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    emtec napisał(a):
> [...]
    > dni. Pytanie: czy należy mi się odszkodaowanie pieniężne za
    > niewykorzystany urlop czy już nic nie mogę zrobić ?

    Pytania:
    - za jaki okres wyliczyli Ci ten urlop ?
    - pracujesz w pełnym wymiarze czasu ?
    - jaki masz staż pracy ?
    - wykształcenie ?
    - brałeś w tym czasie urlop wypocz. ?
    - jeśli tak, to kiedy i w jakim wymiarze ?

    Z tymi informacjami można dalej rozmawiać o przepadaniu.
    Ekwiwalent pieniężny przysługuje (z zasady) przy rozwiązaniu
    lub wygaśnięciu stosunku pracy.

    Pozdrowienia
    Andrzej

  • 5. Data: 2007-01-28 11:03:49
    Od: "emtec" <e...@o...pl>

    > Z tymi informacjami można dalej rozmawiać o przepadaniu.
    > Ekwiwalent pieniężny przysługuje (z zasady) przy rozwiązaniu
    > lub wygaśnięciu stosunku pracy.

    Pracuję od stycznia 2003 i w każdym roku brałem urlop. W 2003
    przysługiwało mi 24 dni- wykorzystałem 14 i zostało 10. Tyle że jak
    brałem w 2006 to oni pewnie policzyli mi że wykorzystałem urlopowe dni
    z 2006 a z 2003 dalej zostało 10 dni zaległych. Inaczej mówiąc- nie
    zredukowali mi najwcześniejszych nie wykorzystanych dni z 2003 tylko
    policzyli ze biorę wolne za 2006r. Gdzieś czytałem że po 3 latach
    rozczenia pracownika w stosunku do pracodawcy się przedawniają więc
    pewnie nawet Inspekcja Pracy nic nie da.
    Swoją drogą nie wiem jak można zmusic pracodawcę do przyznania
    należnego urlopu ? Przydzieli ci np. 12 dni w wakacje, a potem zawsze
    może odmawiać z różnych powodów. A nawet jak ci da to jest przepis,
    że z urlopu wypoczynkowego pracodawca "z ważnych przyczyn" może wezwać
    pracownika do powrotu do pracy.

  • 6. Data: 2007-01-28 12:01:08
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    emtec napisał(a):

> [...]
    > może odmawiać z różnych powodów. A nawet jak ci da to jest przepis,
    > że z urlopu wypoczynkowego pracodawca "z ważnych przyczyn" może wezwać

    Pracodawca musi w pierwszej kolejności rozliczyć urlop zaległy.

    "Art. 168.
    Urlopu nie wykorzystanego w terminie ustalonym zgodnie z art. 163
    należy pracownikowi udzielić najpóźniej do końca pierwszego kwartału
    następnego roku kalendarzowego; "

    Jak będą się upierać to do PIP-u.

    Pozdrowienia
    Andrzej

  • 7. Data: 2007-01-28 15:22:35
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > pracuj dalej stracisz kolejne dni :-) ale z ciebie jelop

    :-) A wszystko to "ku chwale ojczyzny i towarzysza prezesa", "aby im się
    żyło lepiej i dostatniej".

    +inż.leva+

  • 8. Data: 2007-01-28 17:32:08
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <w...@w...pl> napisał

    > Jak będą się upierać to do PIP-u.

    A potem do PUP-u.

  • 9. Data: 2007-01-28 21:44:16
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

[...]

    Pewien cwiczeniowiec na studich twierdzil, ze prawo do urlopu (dni wolnych
    od pracy) sie nie przedawnia, bo przedawniaiaj sie tylko roszczenia
    majatkowe, a owe dni wg jego takowymi nie sa (vide art. 117 kc).
    Natomiast na zasadach ogolnych przedawniaja sie roszczenia o wszystkie
    "kwestie" majatkowe zwiazane z tym prawem.
    Specjalista nie jestem, ale wydaje mi sie to sensowne.

    Cezar

  • 10. Data: 2007-01-28 21:49:31
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Cezar napisał(a):
    > Pewien cwiczeniowiec na studich twierdzil, ze prawo do urlopu (dni wolnych
    > od pracy) sie nie przedawnia, bo przedawniaiaj sie tylko roszczenia
    > majatkowe, a owe dni wg jego takowymi nie sa (vide art. 117 kc).

    w prawie pracy przedawniają się również roszczenia niemajątkowe

    KG