    From: "emtec" <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy urlop po 3 latach się przedawnia ?
    Date: 28 Jan 2007 03:03:49 -0800

    > Z tymi informacjami można dalej rozmawiać o przepadaniu.
    > Ekwiwalent pieniężny przysługuje (z zasady) przy rozwiązaniu
    > lub wygaśnięciu stosunku pracy.

    Pracuję od stycznia 2003 i w każdym roku brałem urlop. W 2003
    przysługiwało mi 24 dni- wykorzystałem 14 i zostało 10. Tyle że jak
    brałem w 2006 to oni pewnie policzyli mi że wykorzystałem urlopowe dni
    z 2006 a z 2003 dalej zostało 10 dni zaległych. Inaczej mówiąc- nie
    zredukowali mi najwcześniejszych nie wykorzystanych dni z 2003 tylko
    policzyli ze biorę wolne za 2006r. Gdzieś czytałem że po 3 latach
    rozczenia pracownika w stosunku do pracodawcy się przedawniają więc
    pewnie nawet Inspekcja Pracy nic nie da.
    Swoją drogą nie wiem jak można zmusic pracodawcę do przyznania
    należnego urlopu ? Przydzieli ci np. 12 dni w wakacje, a potem zawsze
    może odmawiać z różnych powodów. A nawet jak ci da to jest przepis,
    że z urlopu wypoczynkowego pracodawca "z ważnych przyczyn" może wezwać
    pracownika do powrotu do pracy.