  • 21. Data: 2004-04-13 02:38:04
    Temat: Re: czy mieli prawo zabrać ??
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dredd<...@...pl> niebacznie popelnil
    news:c5f1s9$903$1@flis.man.torun.pl:

    > włażąc po pijaku pod koła samochodu stwarza bardzo konkretne
    > zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu lądowym
    > i to już obliguje w świetle prawa do prewencyjnego
    > zakazania mu kierowania pojazdami
    Czy kluczowym tu jest "wlezienie" pod koła?
    A gdyby grzecznie spacerował chodnikiem nie wywołując zagrożenia?
    Chyba jednak promile mają znaczenie, nie zagrożenie, prawda?
    Promile stanowia zagrozenie.

    > To trochę tak jak z zawodami w których wymaga się by człowiek
    > nie był karany: Nikt nie zakłada że na pewno popełnisz kiedyś
    > kolejne przestępstwo
    Ale przecież w prawie, gdzie zapisano warunki sprawowania tych
    zawodów wyraźnie napisano, że _nie_karany_.
    Nawet czasami wyraźnie ograniczono za jakie typy przestępstw.

    Sąd może orzec zakaz wykonywania jakiegoś zawodu w związku z
    popełnionym przestępstwem (w tym zawodzie).
    Twierdzisz, że po skazaniu za łażenie po pijaku i po pasach
    ów wrocławianin mógłby zostać "prewncyjne" skazany _również_
    na zakaz bycia suwnicowym
    (dźwigowym, AKU/SPAL wózkowym- czy jakie tam jeszcze zawody
    _wymagające_ bezwzględnej trzeźwości znajdziemy)?

    --
    pozdro
    poreba

  • 22. Data: 2004-04-13 05:46:07
    Od: "łysy" <v...@p...fm>

    Więc teraz to się nazywa przestępstwo umyślne ?? a jeszcze pare lat temu
    było to nie umyślne ?? i chyba jak pamientam wykroczenie.....
    Dla mnie nadal jest to naciąganie czegoś ....
    Więc teraz chodzi o to zeby wszystkich powsadzać i im dowalić za nawet
    najmniejsze przewinienie, tak jak pare dni temu było o rowerzyście którego
    chcą zamknąć na rok do wiezienia za to ze wracał rowerem do domu.
    Dla mnie jest to śmieszne.....

  • 23. Data: 2004-04-13 05:49:17
    Od: "łysy" <v...@p...fm>

    I zgadzam się w 100% z "Radmarem"

    Użytkownik "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c5fheo$p9n$1@news.onet.pl...

  • 24. Data: 2004-04-13 06:29:10
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nie zakładam. Być może człek nie ma nawet samochodu.

    tomoze przy okazji policja powinna kontrolowac trzezwosc pieszych i jesli
    znajda pieszego co ma promile powyzej normy, to z miejsca powinni zabierac
    prawka, jakie zniwo by mieli przy wszelkich ogrodkach piwnych :)

  • 25. Data: 2004-04-13 08:37:23
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 13. kwietnia 2004 00:35 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Marcin Debowski:

    > A za jazde po pijanemu rowerem tez uwazasz?

    Nie. Bowiem nie wolno jeździć rowerem pod wpływem alkoholu. Natomiast
    chodzić pod wpływem alkoholu wolno. Ba! Jeżeli nie jest to notoryczne, to
    nawet na izbę nie mogą Cię zabrać ZTCW.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 26. Data: 2004-04-13 09:13:04
    Od: "lisu" <k...@p...onet.pl>

    > Dlaczego bzdura ? A co to , pieszy jest swieta krowa ?
    > Jest takim samym uczestnikiem ruchu drogowego jak
    > kireujacy samochodem , rowerem , zaprzegiem.

    Prawo o ruchu drogowym _jasno precyzuje_ kto nie moze pic alkoholu :>

    Art. 45. 1. Zabrania się:
    1) kierowania pojazdem, prowadzenia kolumny pieszych, jazdy wierzchem lub
    pędzenia zwierząt osobie w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu
    lub środka działającego podobnie do alkoholu;

    pozdr. lisu

  • 27. Data: 2004-04-13 09:16:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c5g8s4$uid$3@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:

    > Nie. Bowiem nie wolno jeździć rowerem pod wpływem alkoholu. Natomiast

    W ogóle? Czy też może istotne jest gdzie?

    > chodzić pod wpływem alkoholu wolno. Ba! Jeżeli nie jest to notoryczne, to
    > nawet na izbę nie mogą Cię zabrać ZTCW.

    Można wtargnąć na jezdnie pod wpływem alkoholu? A ja dotychczas tkwiłem w
    błędnym przekonaniu że nawet na trzeźwo nie można :)

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2004-04-13 09:29:32
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "łysy" <v...@p...fm> napisał:

    > I zgadzam się w 100% z "Radmarem"

    1. odpisuj *POD* przycietym cycatem
    2. o tym pisalem. kierowca zawsze powie "to on! to jego wina!"

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 29. Data: 2004-04-13 09:40:54
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    : Chciałbym sie dowiedzieć czy policja ma prawo odebrać pieszemu prawo jazdy
    : za spowodowanie kolizji drogowej.
    : Wyobrazmy sobie pieszego wracającego z imprezy wieczorem do domu który
    : wchodzi na jezdnie w wyznaczonym do tego miejscu, czyli pasach. Jadący
    drogą
    : samochód ostro chamuje zeby nie potrącić pieszego, za tym pojazdem, jedzie
    : kolejny który juz nie zdąża tego zrobić i dochodzi do stłuczki. Kiedy
    : przyjedza policja obydwaj kierowcy obwiniają pieszego ze wtargnoł na
    : przejście i doprowadził do kolizji. Nie pomagały tłumaczenia pieszego ze
    się
    : rozglądał i samochodu nie zauwarzył. Po przebadaniu pieszego na zawartość
    : alkoholu wynik wynosi prawie 2 promile.
    : Policja legitymuje pieszego na podstawie prawa jazdy którego mu juz nie
    : oddaje i odwozi do izby wytrzeżwień.
    :
    : Chciałem się dowiedzieć czy oni mają do tego prawo, bo jeśli tak, to
    wydaje
    : mi się iż polskie prawo w tym zakresie jest za surowe.
    : Bo wychodzi z tego ze nawet idąc piechotą mozna sie pozbyć prawa jazdy. Co
    : jest dla mnie juz kompletną bzdurą. Albo z imprezy do domu trzeba wracać
    : kanałami.....
    :
    :

    NIGDY SIE NIE DAJE PRAWA JAZDY.
    ANI JAK PIESZO PO % IDZIESZ ANI JAK ROWEREM PO % JEDZIESZ!

    W ogole zadnego dokumentu nie muissz pokazywac, nie musisz przy sobie nic
    takiego
    posiadac, podajesz, imie nazwisko, imie ojca gdzie ur. i przez radio
    sprawdza.

    To tak na przyszlosc.

    P.

  • 30. Data: 2004-04-13 09:50:00