  • 31. Data: 2004-04-13 09:51:12
    Temat: Re: czy mieli prawo zabrać ??
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:tonsk1-43k.ln1@ziutka.router...

    > W ogóle? Czy też może istotne jest gdzie?

    jasne ze istotne, bo nawet samochodem bez prawka mozna ci jezdzic (w
    niektorych miejscach)

    > Można wtargnąć na jezdnie pod wpływem alkoholu? A ja dotychczas tkwiłem w
    > błędnym przekonaniu że nawet na trzeźwo nie można :)

    nie mozna, ale i prawka za to zabrac nie mozna

  • 32. Data: 2004-04-13 11:22:58
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    greg wrote:

    > Czyżby a może jednak wypadki powodują kierujący pojazdami, sam nietrzeźwy
    > kierowca bez pojazdu niby jak ? Czytaliście ustawę "prawo o ruchu
    > drogowym" przecież wyraźnie mówi o kierujących pojazdami w stanie
    > nietrzeźwości i po sporzyciu a nie o pieszych.

    Ja czytalem.....
    Czasem jest napisane "uczestnik ruchu....."

    Boguslaw

  • 33. Data: 2004-04-13 11:29:00
    Od: Dredd<...@...pl>

    > tomoze przy okazji policja powinna kontrolowac trzezwosc pieszych i
    jesli
    > znajda pieszego co ma promile powyzej normy, to z miejsca powinni
    zabierac
    > prawka, jakie zniwo by mieli przy wszelkich ogrodkach piwnych :)

    Problemem nie jest chodzenie po ulicach (chodnikach) po pijaku ale
    spowowowanie wypadku albo kolizji (zarówno po pijaku jak i po
    trzeźwemu)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 34. Data: 2004-04-13 11:36:18
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Twierdzisz, że po skazaniu za łażenie po pijaku i po pasach
    > ów wrocławianin mógłby zostać "prewncyjne" skazany _również_
    > na zakaz bycia suwnicowym
    > (dźwigowym, AKU/SPAL wózkowym- czy jakie tam jeszcze zawody
    > _wymagające_ bezwzględnej trzeźwości znajdziemy)?

    Nie twierdzę. Co najwyżej twierdzę że nie zrozumiałeś a może nawet
    nie przeczytałeś dokładnie mojej wypowiedzi do której nawiązujesz.
    Chodziło mi wyłącznie o analogię do prewencyjnego charakteru takich
    rozwiązań. W żadnym miejscu nie proponowałem stwierdzeń jakie
    próbujesz mi dopisać.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 35. Data: 2004-04-13 11:37:26
    Od: "castrol" <j...@p...wywalto.pl>

    Użytkownik "szerszen" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

    > nie mozna, ale i prawka za to zabrac nie mozna

    Mozna, mozna, pieszy jest tak samo uczestnikiem ruchu drogowego jak inne
    pojazdy (jakby nie patrzrzac chopdnik jest czescia drogi) i obowiazkiem
    kazdego pieszego jest znac przepisy ruchu drogowego i ich przestrzegac

    Jesli ktos pod wplywem alkoholu popelnia wykroczenie w skutek ktorego
    dochodzi do zdarzenia drogowego to policja ma prawo zatrzymac takiemu
    delikwentowi prawo

    Nie zapominajmy ze Policja takie prawo jazdy tylko zatrzymuje do czasu
    rozprawy w Sadzie Grodzkim i to sad decyduje o karze dla takiego pieszego a
    nie Polcija

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 36. Data: 2004-04-13 11:41:08
    Od: "castrol" <j...@p...wywalto.pl>

    Użytkownik "łysy" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Mimo wszystko jest to dla mnie bzdura zeby pieszemu zabierać prawko za to
    > tylko ze szedł pijany do domu i nie zauwarzył samochodu....... kompletna
    > bzdura....!!

    ROTFL

    Dla mnie jest kompletna bzdura zabieranie PJ pijanym kierowcom ktorzy nie
    zauwazyli nadjezdzajacego samochodu i spowodowali kolizje

    Widzisz tu jakas roznicie?? Bo ja nie

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 37. Data: 2004-04-13 11:41:43
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Więc teraz to się nazywa przestępstwo umyślne ?? a jeszcze pare lat
    temu
    > było to nie umyślne ?? i chyba jak pamientam wykroczenie.....

    Przeczytaj uważnie mój wpis a potem krytykuj :) Oczywiście że
    spowodowanie kolizji czy wypadku jest nieumyślne
    A zakaz można orzec zarówno za wykroczenie jak i za przestępstwo

    > Dla mnie nadal jest to naciąganie czegoś ....

    Swego czasu to czy orzekać zakaz prowadzenia pojazdów wobec
    pieszego było dyskusyjne i zajmował się tym SN.
    Ja osobiście nie widzę przeciwskazań.
    Art 177 k.k. czy też 86 kw nie ograniczają się tylko do kierującego o
    ile mnie pamięć nie zawodzi

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 38. Data: 2004-04-13 11:48:15
    Od: "castrol" <j...@p...wywalto.pl>

    Użytkownik "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c5fheo$p9n$1@news.onet.pl...

    > Ha, ha dziwi mnie tylko jedno.... Jak byście nie zauważyli, pierwszy
    > samochód zdążył wyhamować przed pieszym, czyli nie wtargnął on na tą
    jezdnię
    > 2 metry przed samochodem. Tylko zrobił to w takiej odległości, że samochód
    > jednak zdążył wyhamować. Wszyscy "rzucili" się na pijanego, natomiast nikt
    > nie "rzucił" się na kierowcę, który jechał z tyłu, że nie zachował
    > bezpiecznej odległości!

    A co to ma do rzeczy?? To jest zueplnie inna sprawa. Glwona przyczybna
    kolizji bylo wtargniecie pieszego na jezdnie. Spowodowalo to nagle hamowanie
    samochodu pierwszego w ktory uderzyl nastepny

    Ten nastepny musial rowniez zostac ukaranym za niezachowanie bezpiecznej
    odleglosci od poprzedzajacego go pojazdu

    Jeśli samochód z przodu zdołał się zatrzymać, to
    > samo powinien zrobić ten z tyłu... jeśli tego nie zrobił, może to właśnie
    > temu kierowcy powinno się zabrać prawko, wlepić mandat i profilaktycznie
    > skierować na testy zdrowotne, np. sprawdzić refleks.

    IMO bzdura, taka kolizja zdarza sie bardzo czesto na naszych drogach, ale
    akurat w tym przypadku wspolwinnym kolizji byl pijany pieszy ktory wtargnal
    na jezdnie

    > Bynajmniej nie pochwalam picia i łażenia najeb**** jak przecinak po
    > ulicach, ale to, że znaleźliście TYLKO jednego winnego świadczy o tym, że
    > kierowcy to szowinistyczne świnie, które
    > uważają, że są na drodze "świętymi krowami", że tylko im wolno łamać
    > przepisy, nie zachowywać należytej ostrożności, jezdzić z dozwoloną
    > prędkością x2 i ogólnie uważają, że drogi są tylko dla nich. A jeśli coś
    się
    > stanie to nigdy nie są winni oni, tylko piesi i cykliści :))

    Wg prawa oboje sa wspolwinnymi spowodowania kolizji ina pewno policja tak to
    zinterpretowala

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 39. Data: 2004-04-13 11:48:37
    Od: M...@o...pl (KaMil)

    "castrol" <j...@p...wywalto.pl> napisał:

    >Mozna, mozna, pieszy jest tak samo uczestnikiem ruchu drogowego jak inni
    Tylko pewnie nie podasz podstawy prawnej, ze mozna zabrac ?
    Nie mam na mysli sadu, ale policjanta, ktory PJ zatrzymal. pamietaj,
    ze pieszy to nie kierowca i art.135.1.2 nie ma tu zastosowania.

    KaMil

  • 40. Data: 2004-04-13 11:58:05
    Od: "łysy" <v...@p...fm>

    Ja widze