  • 1. Data: 2004-04-12 12:27:25
    Temat: proszę o poradę z KRiO
    Od: "Jędrek" <J...@w...pl>

    W postępowaniu sądowym, zostałem "szczęśliwym" ojcem. Matka dziecka
    oświadczyła że jest moje i sąd przychylił się do opinii matki. Tak więc mam
    dziecko. Zasądzono oczywiście alimenty itd. Sąd przyznał mi pełne prawa
    rodzicielskie. Matka pracuje, ale dziecko posyła do drogiego przedszkola, za
    które płaci zapewne z moich alimentów. Czy mam prawo niezgodzić się aby
    dziecko chodziło do przedszkola, ale np. aby miało swoją opiekunkę ? Moja
    matka chętnie by się zaopiekowała tym dzieckiem podczas pobytu matki w
    pracy. Czy mam wpływ na taką sprawę ? Wtedy matka dziecka płaciłaby za
    opiekę nad dzieckiem mojej mamie.
    Co z widywaniem się z dzieckiem. Czy mam prawo poprostu zabrać dziecko do
    siebie i na jakich warunkach. Jak spowodować aby dziecko było ze mną, a
    matka dziecka płaciłaby dla mnie alimenty. Mam przecież wg. sądu takie same
    prawa wobec dziecka jak matka.

    pozdrawiam

    Jędrek

  • 2. Data: 2004-04-12 15:09:41
    Temat: Re: proszę o poradę z KRiO
    Od: c...@o...pl

    Użyłeś przymiotnika "szczęśliwy" w cudzysłowiu, więc domyślam się, że
    szczęśliwy z ojcostwa nie jesteś. Domyślam się też, że pomysł powierzenia
    dziecka opiece babki jest tylko wybiegiem mającym na celu zaoszczędzenie na
    alimentach, a nie rzeczywistą troską o rozwój dziecka. Zatem czy nie łatwiej
    dla ciebie po prostu złożyć w sądzie wniosek o obniżenie alimentów, skoro cię
    na nie nie stać, a nie udawać "troskliwego" tatusia ?

    dziecko posyła do drogiego przedszkola, za
    > które płaci zapewne z moich alimentów.

    Na to właśnie są alimenty, aby pokrywać potrzeby dzieci. Jeśli twoje alimenty
    są wysokie, to może dlatego, że dużo zarabiasz ? Nie cieszysz się, że dzięki
    twojemu wsparciu twoje dziecko uczęszcza do dobrej placówki ? Wolałbyś, aby te
    pieniądze matka dziecka zużyła na kosmetyki ?

> [...]
    > matka chętnie by się zaopiekowała tym dzieckiem podczas pobytu matki w
    > pracy. Czy mam wpływ na taką sprawę ? Wtedy matka dziecka płaciłaby za

    Masz prawo się nie zgodzić. Możesz to powiedzieć matce dziecka, a jak ona się
    nie zgodzi możesz wystąpić do sądu. Wątpię jednak, aby sąd podzielił twoje
    zdanie, że opieka fachowców w przedszkolu jest gorsza od opieki starszej babci
    (no, chyba że ona jest super rewelacyjnym pedagogiem i posiada doskonałe
    warunki mieszkaniowe :))) i powinna zabrać dziecko z placówki wycxhowawczej i
    umieścić w domu "przypadkowej" babci (skoro ty uważasz się za ofiarę jako
    ojciec, to i chyba babcia też ...???)

> [...]
    > matka dziecka płaciłaby dla mnie alimenty. Mam przecież wg. sądu takie same

    Przyzwoitość wymaga, abyś najpierw powiedział matce, że chcesz być z dzieckiem
    na stałe, że je kochasz, że masz doskonałe warunki do tego żeby je wychować,
    że zrobisz to lepiej niż ona, bo masz nienaganną opinię i przecież przez cały
    czas dajesz dowody troski o dziecko, codziennie je widujesz, odbierasz z
    przedszkola, jesteś przy nim jak choruje, wiesz co lubi, a czego nie itp.
    itd. - oczywiście zakładając, że tak naprawdę jest. Ale czy rzeczywiście
    jest ? Ona na pewno się nie zgodzi. Więc znowu pozostaje ci sąd. Jeśli uzna,
    że gwarantujesz lepsze warunki dla rozwoju dziecka (nie tylko socjalne, ale
    także emocjonalne), to kto wie ? Jednak wątpię, aby tak się stało. Nie uznałeś
    dziecka dobrowolnie, to sąd orzekł, że jesteś ojcem. Jest zatem mało
    prawdopodobne, aby teraz sąd uwierzył w twoje nagłe nawrócenie i wybuch
    miłości do dziecka po kilku latach (musi mieć co najmniej 3 latka, jeśli
    chodzi do przedszkola ?) Pozatym z twojego postu nie wynika, abyś kierował się
    miłością do dziecka, ale względami czysto finansowymi.
    Pozatym alimenty są dla DZIECKA, a nie dla matki lub ojca, zatem nie dla
    Ciebie jak napisałeś w poście.
    Co do widywania się z dzieckiem: jeśli nie ustalicie między sobą jak ta sprawa
    ma wyglądać, to znowu pozostaje sąd. Dużo tu tego sądu...
    Nie zapomnij przy tym proszę o rzeczywistym dobru dziecka. Niech ono nie
    zapłaci za wasze błędy.
    Życzę ci rozsądku i powodzenia.

  • 3. Data: 2004-04-12 15:11:30
    Od: Dredd<...@...pl>

    >Wtedy matka dziecka płaciłaby za
    > opiekę nad dzieckiem mojej mamie.

    Naprawdę?!

    > Jak spowodować aby dziecko było ze mną, a
    > matka dziecka płaciłaby dla mnie alimenty.

    Najprościej i pewnie najlepiej dla dziecka byłoby ożenić się z jego
    matką...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-04-12 17:11:35
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    > Najprościej i pewnie najlepiej dla dziecka byłoby ożenić się z jego
    > matką...
    No chyba , że on nie jest prawdziwym ojcem.

    Pozdr.

  • 5. Data: 2004-04-12 17:39:28
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jędrek" <J...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mną, a matka dziecka płaciłaby dla mnie alimenty. Mam przecież wg.
    > sądu takie same prawa wobec dziecka jak matka.

    ostygnij trochę ...
    jeśli rzeczywiście nie jest Twoje to walcz
    jeżeli jest Twoje to niestety ..... jeśli sam nie chcesz być
    odpowiedzialny , to ktoś musi Cię przywołać do porządku

    zupełnie osobną kwestią jest wysokość alimentów, ale tutaj nie dałeś
    jakichkowliek informacji
    ani ile one wynoszą ani też ile zarabiasz .........

    zasadniczo na opiekę nad dzieckiem IMO nie masz żadnych szans

  • 6. Data: 2004-04-12 18:45:30
    Od: "Jędrek" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek Skórski" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jędrek" <J...@w...pl> napisał w wiadomości

    Rozumiem, kodeks rodzinny i opiekuńczy jest nader skromny i mało precyzyjny.

    Posiadam wyższe wykształcenie, mam swój wielki dom, samochód, komputer itp.
    Nigdzie nie pracuje. Utrzymuje mnie moja żona i matka. One są nieźle
    ustawione.

    Matka dziecka jest po podstawówce, mam dowody iż dzieko przebywało w
    szpitalu z powodu anemii z niedożywienia. Pieniądze dobrowolnie wysyłałem
    jej od chwili urodzenia się dziecka. Lecz ona chciała więcej. Ja sie
    postawiłem. Ona do sądu. Sąd zrobił to co musiał.
    Alimenty sa 300 zł Ja jej tyle właśnie posyłałem, lecz nieoficjalnie. Mam
    wszelkie dowody na to iż interesowałem się dzieckiem. Sąd przy orzekaniu,
    oświadczył "że jestem prawym człowiekiem i interesowałem się dzieckiem".
    itp.

    W zamyśle miałem nadzieje, iż kiedyś ona znajdzie jakiegoś faceta i z nim
    będzie. Znajdzie ojca dla swego dziecka. Ja ze swej strony zaopatrywałbym je
    w środki do życia, ale tak się nie stało. Teraz ja jestem oficjalnym ojcem.
    Stąd moje pytanie.

    Matka ma podstawowe wykształcenie, wynajmuje jeden pokoik w mieście w którym
    mieszka wraz z synem i koleżanką jeszcze. Znalazła pracę i jedyne
    przedszkole, które jest akurat "po drodze do domku". Wcześniej dziecko
    przebywało u róznych "opiekunek" . Mam dowody, iż dziecko było świadkiem
    przemocy i alkoholu itp.

    to tyle.

    Powiedzcie gdzie mam skierować pierwsze kroki, aby "zabrać" jej dziecko.
    Oczywiście, że zapewnie o wiele lepsze warunki niż przedszkole i jej własna
    matka. Może sie uda.

    Pozdrawiam

    Jędrek

  • 7. Data: 2004-04-12 19:54:14
    Od: "marmurek" <m...@a...pl>

    Co ty chrzanisz ??? Jesteś na utrzymaniu żony i matki ??? I chcesz dziecko,
    które sąd ci "wsadził" ???? To jakaś podpucha !!!!

  • 8. Data: 2004-04-12 19:56:29
    Od: "Jędrek" <J...@w...pl>

    Użytkownik "marmurek" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Co ty chrzanisz ??? Jesteś na utrzymaniu żony i matki ??? I chcesz
    dziecko,
    > które sąd ci "wsadził" ???? To jakaś podpucha !!!!
    >
    > --

    nie rozumiem Twojego oburzenia. Co w tym złego ?

  • 9. Data: 2004-04-12 20:18:23
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    > Powiedzcie gdzie mam skierować pierwsze kroki, aby "zabrać" jej
    > dziecko. Oczywiście, że zapewnie o wiele lepsze warunki niż
    > przedszkole i jej własna matka. Może sie uda.

    dziecko ....
    kurcze sam mam pierepały z matką mojego pierwszego syna ...
    ale czymś mi tu śmierdzi ...

    jaki jest ulubiony smak lodów Twojego *dziecka* ?
    co lubi jeść na śniadanie ??

  • 10. Data: 2004-04-12 20:36:22
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    > dziecko,

    > nie rozumiem Twojego oburzenia. Co w tym złego ?

    to np. ze nie czułeś się ojcem dziecka kiedy się rodziło a teraz nagle
    będziesz dla niego bardzo dobrym tatusiem.....