  • 1. Data: 2004-04-12 18:18:28
    Temat: czy mieli prawo zabrać ??
    Od: "łysy" <v...@p...fm>

    Chciałbym sie dowiedzieć czy policja ma prawo odebrać pieszemu prawo jazdy
    za spowodowanie kolizji drogowej.
    Wyobrazmy sobie pieszego wracającego z imprezy wieczorem do domu który
    wchodzi na jezdnie w wyznaczonym do tego miejscu, czyli pasach. Jadący drogą
    samochód ostro chamuje zeby nie potrącić pieszego, za tym pojazdem, jedzie
    kolejny który juz nie zdąża tego zrobić i dochodzi do stłuczki. Kiedy
    przyjedza policja obydwaj kierowcy obwiniają pieszego ze wtargnoł na
    przejście i doprowadził do kolizji. Nie pomagały tłumaczenia pieszego ze się
    rozglądał i samochodu nie zauwarzył. Po przebadaniu pieszego na zawartość
    alkoholu wynik wynosi prawie 2 promile.
    Policja legitymuje pieszego na podstawie prawa jazdy którego mu juz nie
    oddaje i odwozi do izby wytrzeżwień.

    Chciałem się dowiedzieć czy oni mają do tego prawo, bo jeśli tak, to wydaje
    mi się iż polskie prawo w tym zakresie jest za surowe.
    Bo wychodzi z tego ze nawet idąc piechotą mozna sie pozbyć prawa jazdy. Co
    jest dla mnie juz kompletną bzdurą. Albo z imprezy do domu trzeba wracać
    kanałami.....

    Chciałem dodać ze znam taki przypadek kiedy to właśnie wrocławscy policjanci
    tak zrobili.

  • 2. Data: 2004-04-12 18:36:22
    Temat: Re: czy mieli prawo zabrać ??
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "łysy" <v...@p...fm> napisał:

    > Nie pomagały tłumaczenia pieszego ze się rozglądał i samochodu nie
    > zauwarzył.

    gdyby powiedzial, ze zauwazyl, ale samochod byl daleko, wiec spokojnie
    wchodzil, a ze byl pijany, to 'wolno' szedl, a kierowca nie zachowal
    odpowiedniej predkosci... wiadomo, ze typowy polski kierowca, majac do
    wyboru: albo ja, albo on - powie: to jego wina! :-(

    > Po przebadaniu pieszego na zawartość alkoholu wynik wynosi
    > prawie 2 promile.

    gratu_luje! ;-)

    > Albo z imprezy do domu
    > trzeba wracać kanałami.....

    mozna wrocic:
    a.) taksowka (drogo?)
    b.) za nizsza oplata (jesli wogole), ktos moze odtransportowac

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 3. Data: 2004-04-12 19:03:29
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

    > Chciałem się dowiedzieć czy oni mają do tego prawo
    [ciach]

    Jadac np. rowerem w stanie nietrzezwosci mozesz stracic prawo jazdy. Co do
    pieszego to jest to wg mnie troche nieracjonlne.

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos@op[NOSPAM].pl

  • 4. Data: 2004-04-12 19:08:25
    Od: "xyz" <...@w...pl>

    Użytkownik "łysy" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Chciałbym sie dowiedzieć czy policja ma prawo odebrać pieszemu prawo jazdy
    > za spowodowanie kolizji drogowej.

    A dlaczego nie ?

> [...]
    > samochód ostro chamuje zeby nie potrącić pieszego, za tym pojazdem, jedzie
    > kolejny który juz nie zdąża tego zrobić i dochodzi do stłuczki.

    Raczej wtargnąl na jezdnie. Gdyby przechodzil prawidlowo
    nikt by mu zarzutu nie robil , a to , ze jest nietzezwy nie maialoby
    wiekszego znaczenia.

    >Kiedy
    > przyjedza policja obydwaj kierowcy obwiniają pieszego ze wtargnoł na
    > przejście i doprowadził do kolizji.

    No wlasnie.....wtargnal :)

    >Nie pomagały tłumaczenia pieszego ze się
    > rozglądał i samochodu nie zauwarzył. Po przebadaniu pieszego na zawartość
    > alkoholu wynik wynosi prawie 2 promile.

    Ta....kazdy sie tak tlumaczy :) .A wiarygodnosci oswiadczenia
    osoby ktora ma 2 promile jest .......:))

    > Policja legitymuje pieszego na podstawie prawa jazdy którego mu juz nie
    > oddaje i odwozi do izby wytrzeżwień.

    Dla jego dobra......jeszcze wpadnie pod samochod ;))

    > Chciałem się dowiedzieć czy oni mają do tego prawo,

    Jasne , ze maja :)

    > bo jeśli tak, to wydaje
    > mi się iż polskie prawo w tym zakresie jest za surowe.

    Dura kex , sed lex :)

    > Bo wychodzi z tego ze nawet idąc piechotą mozna sie pozbyć prawa jazdy. Co
    > jest dla mnie juz kompletną bzdurą. Albo z imprezy do domu trzeba wracać
    > kanałami.....

    Dlaczego bzdura ? A co to , pieszy jest swieta krowa ?
    Jest takim samym uczestnikiem ruchu drogowego jak
    kireujacy samochodem , rowerem , zaprzegiem.
    Jego juz przepisy nie obowiazuja ? Bo jest pieszym wracajacym
    z imprezy ? Jesli spowoduje w stanie nietrzezwosci wypadek
    w ktorym zostana ranni ( na czas powyzej 7 dni ) , to ma
    obligatoryjnie orzeczony zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych.

    > Chciałem dodać ze znam taki przypadek kiedy to właśnie wrocławscy
    policjanci
    > tak zrobili.

    Prawidlowo. Stwarza zagrozenie dla bezpieczenstwa
    w ruchu drogowym :)
    Pozdr

    Parwaid

  • 5. Data: 2004-04-12 19:14:49
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    > Prawidlowo. Stwarza zagrozenie dla bezpieczenstwa
    > w ruchu drogowym :)
    > Pozdr

    co w tym prawdlowego?
    a jak nie mam prawa jazdy to co mi zabiora? prawo do picia alkoholu??
    bzdura totalna, po to gosc idzie pieszo zeby nie jechac pod wplywem akoholu
    to moze i w ten sposob ustalone zostanie ze nalezy pic i trzeźwieć w tym
    samym miejscu?

    Marek

  • 6. Data: 2004-04-12 19:17:33
    Od: "xyz" <...@w...pl>

    Użytkownik "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl> napisał w wiadomości
    > [ciach]
    >
    > Jadac np. rowerem w stanie nietrzezwosci mozesz stracic prawo jazdy. Co do
    > pieszego to jest to wg mnie troche nieracjonlne.

    Dlaczego nieracjoalne ? Przyklad : gosc jest alkoholikiem
    i narkomanem. Jako pieszy kilkaktornie wtargnal na jezdnie
    powodujac tym samym wypadek w ktorym wiele osob
    doznalo obrazen . Okolicznosci sprawy jednozancznie
    wskazuje , ze osoba ta stwarza zagrozenie w ruchu drogowym.
    Nie jest wiec racjonalnym i uzasadnionym orzeczenie wobec niej
    zakazu prowadzenia pojazdow mechanicznych ? Skoro jako pieszy
    wyrzadzila takie szkody , to co by bylo jakby prowadzila
    pojazd mechaniczny ?
    Pozdr

  • 7. Data: 2004-04-12 19:59:21
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    v...@p...fm news:c5emh2$jqf$1@bandai.magma-net.pl

    > Chciałem się dowiedzieć czy oni mają do tego prawo, bo jeśli tak, to
    > wydaje mi się iż polskie prawo w tym zakresie jest za surowe.

    Jest w sam raz, nietrzezwi kierowcy powoduja wypadki.

    Mozna wraca w inny sposob z imprecy, tak aby nie zagrazac zyciu / zdrowiu
    innych ludzi.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 8. Data: 2004-04-12 20:10:34
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    > Jest w sam raz, nietrzezwi kierowcy powoduja wypadki.

    ale mowa jest o pieszym, a nie o kierowcy

    Marek

  • 9. Data: 2004-04-12 20:32:21
    Od: Dredd<...@...pl>

    > co w tym prawdlowego?
    > a jak nie mam prawa jazdy to co mi zabiora? prawo do picia
    alkoholu??

    Wtedy w razie skazania za spowodowanie kolizji orzeczony zostanie
    zakaz prowadzenia pojazdów co spowoduje że w okresie tego zakazu
    gość nie dostanie prawka. Oczywiście oprócz tego należy się tzw. kara
    zasadnicza a zakaz jest tu tylko dodatkowym środkiem karnym o
    charakterze głównie prewencyjnym

> [...]
    akoholu
    > to moze i w ten sposob ustalone zostanie ze nalezy pic i trzeźwieć w

    Nie. Trzeba po prostu uważać jak się włazi na jezdnie. I to niezależnie
    od tego czy jest się pijanym czy trzeźwym.
    Na marginesie: normalny człowiek winien bez problemu przewidywać
    siadając do alkoholu że jak potem będzie łaził narąbany po ulicach to
    może sobie napytać biedy

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2004-04-12 20:40:28
    Od: "xyz" <...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > co w tym prawdlowego?
    > a jak nie mam prawa jazdy to co mi zabiora?

    Zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych
    w stosunku do osoby ktora nie posiada uprawnien
    oznacza , ze nie bedzie ona mogla w trakcie jego
    twania ich zdobyc.
    Pozdr