  • 1. Data: 2004-04-12 16:58:39
    Temat: Wiaderka zabierane przez policje
    Od: Drwal <w...@s...com>

    Witam; pisze z zapytaniem uwidocznionym juz w temacie:

    Na podstawie jakiego przepisu policja zabierala wiaderka
    swietujacym "Lany Poniedzialek" ?

    Kamera w TV pokazala wnetrze jednego takiego konfiskujacego wozu
    policji... wiaderek tam mieli 150 przynajmniej... Ciekawe co z nimi
    zrobia :)

    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl

  • 2. Data: 2004-04-12 17:03:02
    Temat: Re: Wiaderka zabierane przez policje
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Drwal wrote:
    > Na podstawie jakiego przepisu policja zabierala wiaderka
    > swietujacym "Lany Poniedzialek" ?

    zabezpieczała dowody ;)

    KG

  • 3. Data: 2004-04-12 17:41:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Drwal" <w...@s...com> napisał w wiadomości

    Podejrzewam, że właściciele wiaderek zbiegi pozostawiając je. No to
    Policja w obawie przed tym, by nie zostały skradzione musiała ej
    zabezpieczyć. Pewnie przekażą do biura rzeczy znalezionych :-)).

  • 4. Data: 2004-04-12 18:21:47
    Od: "TOmek" <n...@m...pl>

    Użytkownik "kam"
    > zabezpieczała dowody ;)

    do wody ;)

  • 5. Data: 2004-04-12 20:13:19
    Od: Drwal <w...@s...com>

    TOmek 12 kwietnia 2004, 20:21:47, szrajbnął:
    > Użytkownik "kam"
    > do wody ;)

    A wiec kolejne naduzycie, bo co taki maly 10 letni gnojek? Rzucac sie
    bedzie? Do starych go zaprowadze to zamknie pysk a wiaderko bedzie
    moje ;)

  • 6. Data: 2004-04-12 20:21:08
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Na podstawie jakiego przepisu policja zabierala wiaderka
    > swietujacym "Lany Poniedzialek" ?

    Teoretyzując można powiedzieć tak:
    Oblanie kogoś wodą z wiadra jest przynajmniej naruszeniem
    nietykalności.
    Jeśli więc około 150 osób oblanych z wiadra poskarżyło się policji
    żądając jednicześnie zebrania dowodów w związku z wolą tych ludzi
    skierowania sprawy w trybie prywatnoskargowym do Sądu - a policja
    przyjęła skargę (uznając m.in. że chluśnięcie na kogoś wiadrem wody
    przekracza granice przyjętego zwyczaju dyngusowego a zatem nie że
    ma tu kontratypu) to teoretycznie te 150 wiader może być dowodami
    zatrzymanymi przez policję ;)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-04-12 20:29:20
    Od: Drwal <w...@s...com>

    Dredd 12 kwietnia 2004, 22:21:08, szrajbnął:

    > Teoretyzując można powiedzieć tak:
    > Oblanie kogoś wodą z wiadra jest przynajmniej naruszeniem
    > nietykalności.
    > Jeśli więc około 150 osób oblanych z wiadra poskarżyło się policji

    Mowili ze paru, maxymalnie parunastu sie poskarzylo i to w CALYM
    Poznaniu, to interwencja w wiekszosci miejsc odbywala sie na podstawie
    - jedzie patrol.., pacz gnojki stoja, bierzemy ich! :)

> [...]
    > przekracza granice przyjętego zwyczaju dyngusowego a zatem nie że
    > ma tu kontratypu) to teoretycznie te 150 wiader może być dowodami

    Widze ze 150 na poczatku nie bylo uzyte przez przypadek. Czyli tyle
    wiader, a raczej osob pozbawionych jakichkolwiek wiader (mogli miec po
    dwa :P) ile wplynelo skarg?

    > kontratypu

    Moglbys wyjasnic to slowo? Pierwszy raz sie z nim spotykam :P

  • 8. Data: 2004-04-12 20:32:59
    Od: "szwaczu" <s...@p...onet.pl>

    > Witam; pisze z zapytaniem uwidocznionym juz w temacie:
    >
    > Na podstawie jakiego przepisu policja zabierala wiaderka
    > swietujacym "Lany Poniedzialek" ?

    yyyyyyy
    a jest w prawie takie określenie jak "prewencja" ? ;)
    jeśli jest to może na tej podstawie. Są to wyjątkowo groźni kryminaliści o
    osobowaości paranoidalnej i koniecznie trzeba im odciąć dostęp do narzędzi
    przestępstwa ;)

    a tak poważnie to często faktycznie nie jest to dyngus, a zwykłe hamstwo...

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-04-12 20:49:50
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Widze ze 150 na poczatku nie bylo uzyte przez przypadek. Czyli tyle
    > wiader, a raczej osob pozbawionych jakichkolwiek wiader (mogli miec
    po
    > dwa :P) ile wplynelo skarg?

    Słuszna uwaga. Wystarczyłoby nawet 75 skarg na 75 czynów podczas
    których sprawcy mieli po 2 wiadra :) Moja wcześniejsza wypowiedź była
    czysto teoretyczna ;)

    > Moglbys wyjasnic to slowo? Pierwszy raz sie z nim spotykam :P

    Kontratypy to najogólniej mówiąc sytuacje w których popełnienie czynu
    który jest formalnie przestępstwem wyjątkowo jest uważane za
    zachowanie nie będące przestępstwem a w konsekwencji nie
    podlegające karze

    Przykład:
    1) Zabijasz kogoś = popełniasz zbrodnię zabójstwa
    2) Zabijasz kogoś jak w pkt 1 ale czynisz to w obronie koniecznej
    broniąc się przed bezpośrednim i bezprawnym atakiem na Twoją
    osobę = formalnie wypełniasz znamiona zabójstwa ale w rzeczywistości
    nie popełniasz przestępstwa bo działasz w ramach kontratypu (tu:
    kontratypem jest owa obrona konieczna)

    W wypadku polewania wodą w dniu dzisiejszym, choć polanie kogoś
    umyślnie wodą zawsze będzie stanowiło naruszenie jego nietykalności
    to w pewnych okolicznościach można uznać że nie jest to przestępstwo
    gdyż sprawca działa w ramach kontratypu z uwagi na przyjęty zwyczaj
    polewania się wodą w Lany Poniedziałek (kontratypem będzie
    działanie w ramach przyjętego zwyczaju)

    Podobnym kontratypem może być np. chrzest jaki marynarze
    przechodzą zwyczajowo przy pierwszym przekroczeniu równika. W
    czasie tego chrztu dochodzi z pewnością nie tylko do naruszania
    nietykalności ale tu także nie dopatrywałbym się przestępstwa

    Inna sprawa że wylanie na kogoś całego wiadra zimnej wody (czasem
    razem z wiadrem w roli pocisku podkreślającego efekt) zdecydowanie
    odbiega od przyjętych zwyczajów i jest raczej objawem chamstwa a nie
    kultywowania ludowych obyczajów a zatem z kontratypem zwyczaju
    niewiele ma wspólnego

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2004-04-12 21:08:59
    Od: "-addy-" <f...@p...onet.pl>

    Pewnego dnia szwaczu napisał/a:

    > a tak poważnie to często faktycznie nie jest to dyngus, a zwykłe
    > hamstwo...

    Dokładnie. Chciałbym dorwać w swoje łapki tych, którzy w ramach dyngusa
    obrzucali jajkami balkony. Taka nowa, świecka tradycja :(

    --
    Addy 2.0
    It's judgement day in Santa Fe...