  • 11. Data: 2004-04-12 21:00:14
    Temat: Re: czy mieli prawo zabrać ??
    Od: poreba <d...@p...com>

    "xyz" <...@w...pl> niebacznie popelnil
    news:c5epg4$3hr$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Dura kex , sed lex :)
    A co powiedział lex gdy keks mu zmiękł?

    > Prawidlowo. Stwarza zagrozenie dla bezpieczenstwa
    > w ruchu drogowym :)
    A nie ogólnie w ruchu lądowym? Niech się cieszy że mu karty sternika
    nie zabrali, uprawnień maszynisty i z palestry nie wywalili.
    A pijany policjant po służbie na chodniku? Z miejsca out ze służby.

    --
    pozdro
    poreba

  • 12. Data: 2004-04-12 21:10:08
    Od: "łysy" <v...@p...fm>

    Mimo wszystko jest to dla mnie bzdura zeby pieszemu zabierać prawko za to
    tylko ze szedł pijany do domu i nie zauwarzył samochodu....... kompletna
    bzdura....!!

  • 13. Data: 2004-04-12 21:13:22
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    prawko za to
    > tylko ze szedł pijany do domu i nie zauwarzył samochodu.......

    Taaa... Lepiej wsadzić go jeszcze do samochodu. Może narobi jeszcze
    większego zamieszania. Jak dobrze pójdzie to może nawet kogoś
    zabije ;)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 14. Data: 2004-04-12 21:21:23
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

    > Dlaczego nieracjoalne ? Przyklad : gosc jest alkoholikiem
    > i narkomanem. Jako pieszy kilkaktornie wtargnal na jezdnie
    > powodujac tym samym wypadek w ktorym wiele osob
    > doznalo obrazen .

    No to sobie fajne rzeczy dopisales do powyzszego przyklady : alkoholik,
    narkoman, kilkukrotne wtargniecie...
    Tutaj mamy jednorazowy incydent - powrot z imprezy. W tym przypadku zabranie
    prawa jazdy uwazam za irracjonalne.

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos@op[NOSPAM].pl

  • 15. Data: 2004-04-12 21:22:55
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > >

    > Taaa... Lepiej wsadzić go jeszcze do samochodu. Może narobi jeszcze
    > większego zamieszania. Jak dobrze pójdzie to może nawet kogoś

    dlaczego zakladasz ze ktos kto chodzi pijany po ulicach w takim stanie
    bedzie jezdzil autem?

    Marek

    ps sorki ze poszlo na priv

  • 16. Data: 2004-04-12 21:31:53
    Od: Dredd<...@...pl>

    > dlaczego zakladasz ze ktos kto chodzi pijany po ulicach w takim
    stanie
    > bedzie jezdzil autem?

    Nie zakładam. Być może człek nie ma nawet samochodu.
    Co nie zmienia faktu że włażąc po pijaku pod koła samochodu stwarza
    bardzo konkretne zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu lądowym i to już
    obliguje w świetle prawa do prewencyjnego zakazania mu kierowania
    pojazdami (co teoretycznie w wykonaniu tego człowieka mogłoby być
    jeszcze niebezpieczniejsze).
    Moja poprzednia wypowiedź miała być kontrastem dla konkluzji Łysego
    wykazującym drugą skrajność tego problemu (zupełnie teoretyczną ale
    dającą mam nadzieję do myślenia)

    To trochę tak jak z zawodami w których wymaga się by człowiek nie był
    karany: Nikt nie zakłada że na pewno popełnisz kiedyś kolejne
    przestępstwo ale skoro popełniłeś kiedyś choć jedno (szczególnie
    umyślne) to prewencyjnie nie zostaniesz np. policjantem,
    prokuratorem, sędzią, pełnomocnikiem do spraw informacji niejawnych
    itd.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 17. Data: 2004-04-12 22:21:17
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@N...gazeta.pl>

    Dredd<...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > umyślne) to prewencyjnie nie zostaniesz np. policjantem,
    > prokuratorem, sędzią, pełnomocnikiem do spraw informacji niejawnych

    Celowo nie napisłeś ze w tych zawodach mogą pracować i zapewne pracują
    alkoholicy z wypalonymi mózgami? Bo to że są to fakt bezsporny. Wielokrotnie
    potwierdzony przez środki masowego przekazu. Tomek

  • 18. Data: 2004-04-12 22:35:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c5ep6d$ikl$1@news.onet.pl>, mithos wrote:
    > [ciach]
    > Jadac np. rowerem w stanie nietrzezwosci mozesz stracic prawo jazdy. Co do
    > pieszego to jest to wg mnie troche nieracjonlne.

    A za jazde po pijanemu rowerem tez uwazasz?

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2004-04-12 23:18:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "łysy" <v...@p...fm> napisał w wiadomości

    Sąd może orzec zakaz prowadzenia pojazdów określonego rodzaju w razie
    skazania osoby uczestniczącej w ruchu za przestępstwo przeciwko
    bezpieczeństwu w komunikacji, w szczególności jeżeli z okoliczności
    popełnionego przestępstwa wynika, że prowadzenie pojazdu przez tę osobę
    zagraża bezpieczeństwu w komunikacji. (art. 42 kk)

    Kto, nie zachowując należytej ostrożności, powoduje zagrożenie
    bezpieczeństwa w ruchu drogowym, podlega karze grzywny. W razie
    popełnienia tego wykroczenia przez osobę prowadzącą pojazd można orzec
    zakaz prowadzenia pojazdów. (art. 86 kw)

    Jak z tego wynika nie ma wymogu, by podejrzewany prowadził pojazd tylko w
    wypadku spowodowania wypadku drogowego. A zatem ktoś musiał odnieść
    obrażenia i to powyżej 7-miu dni. Jeśli tak nie było, to moim zdaniem
    zatrzymanie prawa jazdy było bezpodstawne.

  • 20. Data: 2004-04-13 01:58:40
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ale mowa jest o pieszym, a nie o kierowcy

    Ha, ha dziwi mnie tylko jedno.... Jak byście nie zauważyli, pierwszy
    samochód zdążył wyhamować przed pieszym, czyli nie wtargnął on na tą jezdnię
    2 metry przed samochodem. Tylko zrobił to w takiej odległości, że samochód
    jednak zdążył wyhamować. Wszyscy "rzucili" się na pijanego, natomiast nikt
    nie "rzucił" się na kierowcę, który jechał z tyłu, że nie zachował
    bezpiecznej odległości! Jeśli samochód z przodu zdołał się zatrzymać, to
    samo powinien zrobić ten z tyłu... jeśli tego nie zrobił, może to właśnie
    temu kierowcy powinno się zabrać prawko, wlepić mandat i profilaktycznie
    skierować na testy zdrowotne, np. sprawdzić refleks.
    Bynajmniej nie pochwalam picia i łażenia najeb**** jak przecinak po
    ulicach, ale to, że znaleźliście TYLKO jednego winnego świadczy o tym, że
    kierowcy to szowinistyczne świnie, które
    uważają, że są na drodze "świętymi krowami", że tylko im wolno łamać
    przepisy, nie zachowywać należytej ostrożności, jezdzić z dozwoloną
    prędkością x2 i ogólnie uważają, że drogi są tylko dla nich. A jeśli coś się
    stanie to nigdy nie są winni oni, tylko piesi i cykliści :))

    Radzę się nad tym zastanowić....

    pozdrawiam,

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski