  • 1. Data: 2013-08-28 01:24:51
    Temat: czy komornik może
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    Uczestniczyłem dziś w dyskusji.
    Jest dłużnik, ma kilka kredytów, w tym jeden hipoteczny.
    Wszystkie są ściągane przez komornika, za wyjątkiem tego hipotecznego,
    ten kredyt jest spłacany.
    Każdy jest z nich zaciągnięty w innym banku.
    I pytanie: Czy komornik może zająć nieruchomość obciążoną kredytem
    spłacanym w jednym banku na rzecz innych wierzycieli?
    Moim zdaniem to uderza w interes banku udzielającego kredytu pod zastaw
    nieruchomości.

  • 2. Data: 2013-08-28 03:15:00
    Temat: Re: czy komornik może
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jawi wrote:
> [...]
    > spłacanym w jednym banku na rzecz innych wierzycieli?
    > Moim zdaniem to uderza w interes banku udzielającego kredytu pod zastaw

    komornik moze zajac co chce.
    przy czym pytanie co rozumiesz przez zajecie.
    jesli masz na mysli sprzedaz, to tu są już konkretne przepisy co z tego
    i w jakiej kolejnosci jest zaspokajane.
    Przy czym komornikowi zwisa czy on cos z tego dostanie czy nie.
    Po prostu ci tą nieruchomość sprzeda chocby na zlość.
    Albo dlatego, ze ma kolege, ktory chetnie ją kupi za bezcen.

  • 3. Data: 2013-08-28 08:33:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-28 03:15, witek pisze:
> [...]

    Po sprzedaży nieruchomości w pierwszej kolejności zostanie zaspokojony
    bank. Poza tym czym innym zajęcie, a czym innym sprzedaż. Od jednego do
    drugiego droga daleka. Nawet jak nie planujemy nieruchomości sprzedać,
    to warto zabezpieczyć się na niej, aby nie dopuścić do "odpływu majątku"
    od dłużnika.

> [...]
    > Po prostu ci tą nieruchomość sprzeda chocby na zlość.
    > Albo dlatego, ze ma kolege, ktory chetnie ją kupi za bezcen.

    Bzdura jakich mało. Niech jeden z drugim, którzy tak krzyczą, że
    nieruchomości są sprzedawane za bezcen, przystąpią do licytacji, to
    kupią ją za bezcen+1000zł. W praktyce często jest tak, że nieruchomość w
    ogóle się nie sprzedaje (z różnych przyczyn,zbyt wysokiej ceny,
    nieatrakcyjności itp.).

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2013-08-28 09:01:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    >W dniu środa, 28 sierpnia 2013 03:15:00 UTC+2 użytkownik witek napisał:
    > Albo dlatego, ze ma kolege, ktory chetnie ją kupi za bezcen.
    Bzdura.

  • 5. Data: 2013-08-28 09:36:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Aug 2013, Jawi wrote:

    > I pytanie: Czy komornik może zająć nieruchomość obciążoną kredytem spłacanym
    > w jednym banku na rzecz innych wierzycieli?

    Już wiesz że może.

    > Moim zdaniem to uderza w interes banku udzielającego kredytu pod zastaw
    > nieruchomości.

    W jaki niby sposób?
    Chyba nie kojarzysz, jak działa hipoteka.
    Dla korzystające z zabezpieczenia z grubsza jest przecież obojętne, komu
    będzie licytował nieruchomość - również jakby została sprzedana.
    To jest stos (LIFO) i nabywca (lub kolejny obciążający) nabywa (lub
    obciąża) nieruchomość JUŻ OBCIĄŻONĄ.
    Jak ktoś to kupi a nie spłaci "pierwotnej" hipoteki to mu nabytą
    nieruchomość zabiorą i już.

    Odwróciłeś kota ogonem (na 100% założyłeś, że to jest FIFO) i się
    dziwisz że nie przystaje do wyobrażeń ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2013-08-28 09:43:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > To jest stos (LIFO) i nabywca (lub kolejny obciążający) nabywa (lub
    > obciąża) nieruchomość JUŻ OBCIĄŻONĄ.

    Komornik jest wyjątkiem - kupując na licytacji kupuje się bez obciążeń.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-08-28 10:41:10
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

> [...]
    > się nie sprzedaje (z różnych przyczyn,zbyt wysokiej ceny, nieatrakcyjności

    Byłem już na kiludziesięciu licytacjach nieruchomości. Czasami nie szły
    nawet w drugiej a czasami szły w pierwszej i się o nią zabijali. Wszystko
    zależy od tego, co to za nieruchomość, gdzie i jaka jest wycena. Kolega
    komornika może tak samo kupić nieruchomosć jak ja czy ktokolwiek inny.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 8. Data: 2013-08-28 10:42:55
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Komornik jest wyjątkiem - kupując na licytacji kupuje się bez obciążeń.

    Dokładnie, nawet jak kupisz kradzione auto na licytacji komorniczej to masz
    je czyste ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 9. Data: 2013-08-28 10:47:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-28 10:42, wromek pisze:

    > Dokładnie, nawet jak kupisz kradzione auto na licytacji komorniczej to masz
    > je czyste ;)

    Nad tym się nie zastanawiałem. Potrafisz uzasadnić?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2013-08-28 11:51:27
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Nad tym się nie zastanawiałem. Potrafisz uzasadnić?

    Przepisami w tej chwili nie (tylko po dyskusjach z licytantami). Ale czy
    wyobrażasz sobie możliwość, że komornik musi oddać komuś jego własność po
    wyegzekwowaniu kwoty i zaspokojeniu wierzyciela?

    --
    pozdrawiam, wromek