  • 111. Data: 2023-10-22 12:22:14
    Temat: Re: cuchnie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 22.10.2023 o 12:03, Shrek pisze:
    > Tu masz na dole wyjaśnione - robert się naoglądał filmów - w sumie gwoli
    > ścisłości też kiedyś myślałem jak robert. Tyle że po prostu teraz wiem
    > że się myliłem.

    No to zagłębiamy się w medycynę. To zostawię tę stronę.

    Ale co do praktyki to chyba jasne, że nie ma tętna to podłączasz.
    Bo już myślałem, że nie użyjesz gdy stwierdzisz brak tętna.

    Robert

  • 112. Data: 2023-10-22 12:26:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale co do praktyki to chyba jasne, że nie ma tętna to podłączasz.
    > Bo już myślałem, że nie użyjesz gdy stwierdzisz brak tętna.

    Skąd - raczej podłaczę bez potrzeby niż będę czekał. A AED chciałbym
    obok siebie mieć jak tylko zaczyna mu ktoś odpływać, bo przecież nie
    wiesz czemu i co za chwilę będzie. Dlatego mnie uczyli że w każdej
    takiej sytuacji jedną z pierwszych rzeczy które robisz to zastanawiasz
    się gdzie może być AED i wysyłasz po niego _konkretną_ osobę. Najwyżej
    się nie przyda.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 113. Data: 2023-10-22 12:52:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 22.10.2023 o 12:03, Shrek pisze:
    > Robert natomiast twierdził że trzeba czekać aż pikawa stanie.

    Ale nie z podłączeniem AED.

    Robert

  • 114. Data: 2023-10-22 14:27:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.10.2023 o 12:04, Shrek pisze:
    > O jprdl. A miałeś szansę się się przyznać do błędu albo przynajmniej
    > siedzieć chicho;)

    Masz racje. AED pyta osoby, do której go podłączysz, jak się czuje. I
    dlatego podłącza się go do przytomnego, bo nieprzytomny nie odpowie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 115. Data: 2023-10-22 15:29:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale nie z podłączeniem AED.

    No jednak właśnie tak.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 116. Data: 2023-10-22 15:30:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Masz racje. AED pyta osoby, do której go podłączysz, jak się czuje. I
    > dlatego podłącza się go do przytomnego, bo nieprzytomny nie odpowie.

    Słyszałeś kiedyś o czymś takim jak ekg?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 117. Data: 2023-10-22 20:50:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.10.2023 o 15:30, Shrek pisze:
    > Słyszałeś kiedyś o czymś takim jak ekg?

    Tak, a nawet umiem odczytywać. Ale przeznaczenie AED nie jest leczenie
    pacjenta. To urządzenie nie do tego służy. Jak gość ma nawet jakieś
    zaburzenia w EKG to ratownik go nie wyleczy. Trzeba normalnego EKG i
    lekarza specjalisty. Również nie ma to większego znaczenia, o ile możesz
    pacjenta dotaszczyć do szpitala.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 118. Data: 2023-10-22 23:33:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak, a nawet umiem odczytywać. Ale przeznaczenie AED nie jest leczenie
    > pacjenta.

    W skrócie - AED na podstawie EKG decyduje o wykonaniu lub nie defibrylacji.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 119. Data: 2023-10-22 23:38:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.10.2023 o 23:33, Shrek pisze:

    > W skrócie - AED na podstawie EKG decyduje o wykonaniu lub nie defibrylacji.

    W dużym uproszczeniu można to tak opisać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 120. Data: 2023-10-22 23:42:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W dużym uproszczeniu można to tak opisać.

    Więc gdzie w tym twoim dużym uproszczeniu jest "AED sprawdza tylko tętno
    i nic innego"?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!