  • 1. Data: 2005-01-27 22:06:10
    Temat: crack no-cd to przestepstwo?
    Od: "wrobel cwirek" <w...@d...org>

    Posiadam legalna kopie pewnego programu ktory wymaga wlozenia plyty przy
    uruchamianiu, czy jezeli zainstaluje sobie latke typu NO_CD popelnie
    jakies przestepstwo? nie wiem czy takie latki sa legalne.

  • 2. Data: 2005-01-27 22:22:30
    Temat: Re: crack no-cd to przestepstwo?
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Posiadam legalna kopie pewnego programu ktory wymaga wlozenia plyty przy
    > uruchamianiu, czy jezeli zainstaluje sobie latke typu NO_CD popelnie
    > jakies przestepstwo? nie wiem czy takie latki sa legalne.

    Przeczytaj licencję. Zazwyczaj jakiekolwiek ingerencje w kod programu są
    niedozwolone.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-01-27 22:51:40
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > Przeczytaj licencję. Zazwyczaj jakiekolwiek ingerencje w kod programu są
    > niedozwolone.

    Tego typu "łatki" jak to ładnie nazwałeś często są osobnymi plikami *.exe i na
    przykład jakieś *.dll. Nie jest więc ingerencja w kod źródłowy a jedynie
    podmiana plików. Podmiana plików skopiowanych z własnej płyty na własnym dysku
    twardym. Nawet, jeżeli byłby zapis w licencji zakazujący takiego postępowania,
    to pewnie (mam nadzieję) i tak łatwo byłoby się z tego przed sądem wybronić.

  • 4. Data: 2005-01-27 23:09:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomasz wrote:

> [...]
    > to pewnie (mam nadzieję) i tak łatwo byłoby się z tego przed sądem wybronić.

    Aha.
    wg ciebie podmiana całego pliku z kodem, to nie jest ingerncja w kod.
    Ale zmiana kilku bajtów w pliku to już tak.

    No to ja biorę plik, daję koledze on zmienia parę bajtów i przynosi mi
    plik. Ja go tylko podmieniam. Czyli jestem ok?

    Coś tu mi nie gra w twojej logice.

  • 5. Data: 2005-01-27 23:24:26
    Od: "aqar" <a...@o...pl>

    > Posiadam legalna kopie pewnego programu ktory wymaga wlozenia plyty przy
    > uruchamianiu, czy jezeli zainstaluje sobie latke typu NO_CD popelnie
    > jakies przestepstwo? nie wiem czy takie latki sa legalne.

    Zapewne wyraznie okresla to licencja, ale juz Ci moge powiedziec, ze np.
    wiekszosc kafejek internetowych, gdzie sa roznego rodzaju gry kozysta z takiego
    rozwiazania.
    Oczywiscie zakladajac iz posiada odpowiednia ilosc oryginalnych kopii programu,
    a wszelakie NO-CD stosuje aby zabezpieczyc sie przed kradzieza...

    Nie jestem prawnikiem, moge Ci podpowiedziec, ze spotkalem sie z takimi
    programami na oficjalnych stronach wydawcow (tworcow)... o ile pamietam
    bodajrze Unreal i GTA, ale nie jestem pewien.

  • 6. Data: 2005-01-28 00:47:18
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > No to ja biorę plik, daję koledze on zmienia parę bajtów i przynosi mi
    > plik. Ja go tylko podmieniam. Czyli jestem ok?

    Może i masz rację. Ale i tak uważam, że ewentualny zakaz to bzdura.

  • 7. Data: 2005-01-28 01:00:39
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > programu,
    > a wszelakie NO-CD stosuje aby zabezpieczyc sie przed kradzieza...

    Hehehe. Licencje dla kafejek (na komercyjne wykorzystanie) są zupełnie inne
    i dostaje się takie wersje gierek, które nie wymagają CD. Kupienie paru
    kopii gier pudełkowych z licencją dla użytkownika domowego nie zmienia
    faktu, że jest to łamanie zapisów licencji, więc programy typu no-cd nie
    zmieniają już stanu prawnego.
    Wyjątkowo producenci zgadzają się na takie rozwiązanie, np. jeśli nie mają
    przedstawiciela w Polsce. Najczęściej jednak licencje dla kafejek obejmują
    możliwość korzystania z gry lub wszystkich gier danego producenta przez
    określony czas na określonej ilości stanowisk, a kafejka dostaje specjalne
    wersje gier lub specjalne kody.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 8. Data: 2005-01-28 04:27:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomasz wrote:

    > Może i masz rację. Ale i tak uważam, że ewentualny zakaz to bzdura.

    A to już zupełnie inna historia.

  • 9. Data: 2005-01-28 07:25:15
    Od: Jerzy Radzimowski <K...@r...com>

    ... i witek napisał(a):

> [...]
    > No to ja biorę plik, daję koledze on zmienia parę bajtów i przynosi mi
    > plik. Ja go tylko podmieniam. Czyli jestem ok?
    A jezeli to nie jest zmiana kilku bajtow w obcej bibliotece czyli wlam ale
    wymiana biblioteki w calosci ? Jest tez oprogramowanie ktore rozszerza
    wlasciwosci systemu o dodanie napedow wirtualnych na ten przyklad.
    Podmiana biblioteki w calosci jest dozwolona, bowiem, po pierwsze, nigdzie
    nie jest napisane, ze dany Windows czy inny program pracuje z ta a nie inna
    biblioteka, po drugie, istota bibliotek ladowanych dynamicznie ma to w sobie
    ze mozna je wymieniac na funkcjonalne zamienniki. Jezeli wiec rzeczone
    oprogramowanie zalezy od systemowych czy ogolnych bibliotek to podsuwanie mu
    innej biblioteki o prawie takiej samej funkcjonalnosci nie jest niczym
    nadzwyczajnym i nie jest chronione zadnym prawem. Na tej zasadzie mozna by
    zabronic instalowania klockow hamulcowych innego producenta niz w orginale.

    --
    J.R.(J(kropka)Radzimowski(malpa)adbglobal(kropka)com
    )

  • 10. Data: 2005-01-28 14:19:00
    Od: "wrobel cwirek" <w...@d...org>

    Użytkownik "aqar" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > programami na oficjalnych stronach wydawcow (tworcow)... o ile
    > pamietam
    > bodajrze Unreal i GTA, ale nie jestem pewien.

    Dziwne wiec dlaczego nie wydaja od razu gier z ta funkcja?
    Caly program wgrywa mi sie na dysk, mam ich kilka i przy kazdym mialbym
    wkladac plyte gdy chce z niego skorzystac, to troche uciazliwe, dlatego
    tam gdzie sie da wgrywam no-cd.