  • 1. Data: 2005-01-27 18:48:18
    Temat: mbank - brak odblokowanej kwoty w ciagu regulaminowych 7 dni
    Od: "Kubaz" <k...@t...UsunTO.pl>

    Witam
    Tydzien temu zablokowano mi 150 zl na koncie bo chcialem wyplacic je z
    bankomaty WBK, gdzie byla awaria (blokada nie z mojej winy), zadzwonilem na
    mlinie i mi powiedziano, ze odzyskam pieniadze w ciagu 7 dni ale nic nie ma
    niestety... zlozylem reklamacje i mi powiedziano, ze zostanie rozpatrzona w
    ciagu 30 dni... czy moge ubiegac sie o jakies roszczenia wynikajace z
    niewywiazania sie z umowy (odblokowania kwoty w ciagu 7 dni)? Na mlinii
    wlasnie mi powiedzieli, ze nie moze dodac mojej prosby do zlozonej juz
    reklamacji bo "nie jest to praktykowane", zapytalem dlaczego nie moge,
    przeciez reklamacje moge skladac dowolna a inna sprawa czy zostanie ona
    rozpatrzona pozytywnie... dostalem odpowiedz, ze nie jest mozliwe dodanie
    mojej prosby do reklamacji ani nie mozna zlozyc nowej reklamacji... no wiec
    fajnie - gdzie moge ubiegac sie o takie roszczenie? UOKiK czy inna
    instytucja? Ciekawi mnie tez to, czy konsultantka miala prawo nie przyjac
    mojej reklamacji?
    Dodam, ze konsultowala sie 2 razy w czasie naszej rozmowy z przelozonym (to
    i tak nie wazne, tak tylko mowie:) )

    --
    Kubaz

    P.S. Powiedziano mi jedynie, ze moge liczyc na odsetki za czas, przez ktory
    kwota jest zablokowana... ja dziekuje za takie 30 groszy

  • 2. Data: 2005-01-27 18:56:18
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Kubaz napisał(a):
    > fajnie - gdzie moge ubiegac sie o takie roszczenie?

    A jaką konkretną, materialną szkodę poniosłeś?

    > UOKiK czy inna instytucja?

    Sąd, ewentualnie arbiter bankowy (www.zbp.pl). Pod warunkiem że jest
    jakaś odpowiedź na pytanie wyżej. I możliwość udowodnienia tego.

    KG

  • 3. Data: 2005-01-27 19:15:49
    Od: "Kubaz" <k...@t...UsunTO.pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

    > A jaką konkretną, materialną szkodę poniosłeś?

    > Sąd, ewentualnie arbiter bankowy (www.zbp.pl). Pod warunkiem że jest
    > jakaś odpowiedź na pytanie wyżej. I możliwość udowodnienia tego.

    mialem mozliwosc kupna tanio uzywanego sprzetu muzycznego, nie wyjdzie z
    tego nic bo sa tez inni chetni, udowdonic to? Czy zneznania sprzedajacego by
    cos dowodzily? Tak wogole - na jaka rekompensate mozna tutaj liczyc? Czy
    10-cio krotnosc zablokowanej sumy wchodzi w gre?
    No i ponawiam pytanie - czy ktos ma prawo nie przyjac mi reklamacji, nawet
    jesli jest nie sluszna? Wnioskuje, ze reklamacje rozpatrzyla konsultantka
    skoro nie chciala przyjac a to jest lekko mowiac dziwne...

    --
    Kubaz

  • 4. Data: 2005-01-27 20:28:28
    Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl>

> [...]
    > jesli jest nie sluszna? Wnioskuje, ze reklamacje rozpatrzyla konsultantka
    > skoro nie chciala przyjac a to jest lekko mowiac dziwne...

    Wiesz, to mogło byc jego ostatnie 150 zł do pierwszego (mówię teraz do
    przedpiścy) i mógł za to spokojnie do końca miesiąca przeżyć. Nie o to
    chodzi. Ja rozumiem, że bank blokuje kwotę, bo system traktuje to jako
    transakcję do rozliczenia, która jeśli nie "spłynie" po 14 dniach to środki
    sa odblokowywane na koncie, ale dziwi mnie procedura i postępowanie
    konsultantki.
    Do autora wątku: większość rozmów jest nagrywana, a nawet jeśli nie, to w
    systemie powinna znaleźć się notatka z tej rozmowy i będzie w niej nazwisko
    Twojej rozmowczyni. Zawsze można zadzwonić ponownie, zlożyć skargę na
    piśmie. Niech poda również podstawę prawną, dla której prezentuje takie, a
    nie inne stanowisko (odpowiedni paragraf albo punkt regulaminu bankowego).

    Życzę powodzenia.

    --

    KingAM

    'just one year of love is better than a lifetime alone'
    * freddie mercury*

  • 5. Data: 2005-01-27 21:21:21
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > tego nic bo sa tez inni chetni, udowdonic to? Czy zneznania sprzedajacego

    IMHO to będzie za mało.

    > Tak wogole - na jaka rekompensate mozna tutaj liczyc? Czy
    > 10-cio krotnosc zablokowanej sumy wchodzi w gre?

    A straciłeś przez nich aż 1500zł na zablokowaniu 150?

    > No i ponawiam pytanie - czy ktos ma prawo nie przyjac mi reklamacji, nawet
    > jesli jest nie sluszna? Wnioskuje, ze reklamacje rozpatrzyla konsultantka
    > skoro nie chciala przyjac a to jest lekko mowiac dziwne...

    Reklamacje zawsze możesz złożyć listem poleconym. Przyjęcie reklamacji przez
    telefon nie jest obowiązkiem banku.

    Pozdrawiam,
    Beniamin