  • 1. Data: 2004-10-26 19:03:51
    Temat: co zrobić?pomóżcie podjąć ważną decyzję,
    Od: "MB" <n...@W...gazeta.pl>

    witam,
    Mam wielki problem i piszę, abyście mi pomogli podjąc ważna dla mnie decyzje.
    Sprawa wyglada tak: jest sobie (nadal zreszta dziala) developer, ktory mial
    wybudowac mi mieszkanie. Wplacilam czesc pieniedzy, a reszta miala byc
    rozlozona wraz z czynszem. Mieszkania sie nie doczekalam. Byla sprawa w
    Sadzie - wygrana na moja korzysc. Pieniedzy dalej nie bylo. Do akcji wkracza
    komornik, zajmuje konto, wchodzi na hipoteke. Pieniedzy dalej nie ma. Teraz
    developer znalazl firme (poreczyciela), ktory ma splacic te dlugi. To znaczy
    developer chce, abym podpisala umowe trojstronna, ze ta firma zaplaci dlugi,
    a ja zwalniam develpopera z dlugu. Dodam , ze ta firma-poreczyciel powstala
    na poczatku tego roku (wg. mnie nie jest wiarygodna, dokopalam sie do jej
    KRS-u).Obawiam sie kilku rzeczy, a mianowicie tego, ze po podpisaniu umowy
    firma oglosi upadlosc, a ja (i inne osoby) zostana z niczym.
    Moje pytanie i hipotetyczne sytuacje:
    1) podpisuje umowe z ta firma. Co jesli nie bedzie splacac ? Czy znowu mam
    wnosic sprawe do Sadu - nie chce mi sie juz po Sadach lazic, bo mam dosyc
    strconego czasu, pieniedzy i Sadow, gdzie sprawy sie ciagna i ciagna...
    2) podpisuje umowe, firma splaca. Kiedy zdejmuje sie hipoteke ? Czy tu
    nadal mam jakies zabezpiecznie, ze jak nie bedzie splacac, to wpis na
    hipoteke pozostaje.
    3) ostatnia ewentualnosc - najgorsza - podpisuje umowe, firma po jakims
    oglasza upadlosc. Czy w tym momencie jestem na lodzie ? A moze zostaje
    chociaz ten wpis na hipotece ? czy w tym przypadku bedzie on cos znaczyl ?

    Bardzo prosze o pomoc i jakies wskazowki, poniewaz chodzi praktycznie o duze
    oszczednosci, gromadzone przez lata. Bardzo chcialabym je odzyskac, ale nie
    mam pewnosci czy podpisac ta umowe, czy nie (juz mi sie to po nocach sni...).
    Dodam, ze w umowie jest napisane, ze firma zacznie splacac dopiero po
    uplywie 3 m-cy od zawarcia umowy. Wiec jest czas na zlozenie wniosku o
    upadlosc...Dla mnie cala ta sprawa smierdzi. A moze nie podpisywac, i czekac
    cierpliwie z moja hipoteka, bo przeciez jak beda chcieli sprzedac, to beda
    musieli najpierw mnie splacic...i tym samym wyczyscic ten wpis.

    TIA,
    MB

  • 2. Data: 2004-10-27 07:43:12
    Temat: Re: co zrobić?pomóżcie podjąć ważną decyzję,
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "MB" <n...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > witam,
    > Mam wielki problem i piszę, abyście mi pomogli podjąc ważna dla mnie
    decyzje.

    najlepiej pójść do prawnika
    porada kosztuje 200-300 zł, a przynajmniej będą informacje z wiarygodnego
    źródła

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 3. Data: 2004-10-27 10:20:30
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 26 Oct 2004 19:03:51 +0000 (UTC), MB naskrobał(a):

> [...]
    > developer chce, abym podpisala umowe trojstronna, ze ta firma zaplaci dlugi,

    nie, nie, nie. Jak już to umowa _przystąpienia_ do długu w której
    poręczyciel jednostronnie przystępuje do długu a ty _nie zwalniasz_ nikogo
    innego. Co najwyżej możesz zobowiązać się do tego że do czasu <data> nie
    przystąpisz do egzekucji z nieruchomości chyba że uznasz iż dłużnik wyzbywa
    się swojego majątku.

> [...]
    > mam pewnosci czy podpisac ta umowe, czy nie (juz mi sie to po nocach sni...)

    IMO natychmiast nakaż komornikowi egzekucje z nieruchomości (pisemnie za
    potwierdzeniem) z wpisem ostrzeżenia o egzekucji do działu III KW
    nieruchomości dłużnika. Po tym wpisie żadne obciążenia nieruchomości
    (hipoteka, służebności) nie będą dla ciebie wiążace. Generalnie praktyka
    wykazuje że po tej operacji dłużnik natychmiast znajduje pieniądze (ma 2
    tygodnie do egzekucji od ostrzeżenia)

> [...]
    > cierpliwie z moja hipoteka, bo przeciez jak beda chcieli sprzedac, to beda
    > musieli najpierw mnie splacic...i tym samym wyczyscic ten wpis.

    upadłość nie chroni przed zabezpieczeniem hipotecznym a jedynie spowalnia
    egzekucje aż do zakończenia upadłości i ogranicza odsetki do wartości
    nieruchomości.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-10-27 10:29:45
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/27/2004 9:43 AM, plusz wrote:

> [...]
    >

    > najlepiej pójść do prawnika
    > porada kosztuje 200-300 zł, a przynajmniej będą informacje z wiarygodnego

    Prawnik może też poczuć pismo nosem i okazję do zarobienia kilku
    tysięcy, ale warto spotkać się i zainwestować kilka stów, to fakt.

    Jeżeli spółka ma zajęte konto i nic, i komornik nic - to zapewne warunki
    upałości są już spełnione - wtedy można zaatakowac zarząd z
    odpowiedzialności za niezgłoszenie upadłości w czasie własciwym,
    ukrywanie majątku spółki, selektywne zasopkajanie wierzycieli (jeżeli
    "normalnie" działa to tak jest) etc. Sprawa karna może trwać i kilka
    lat, a efekt niepewny, na hipotece zapewne niejeden siedzi;

    Dla mnie developer chce rozwodnić sprawę i jest kuty na czery nogi.
    fakt, że poręczyciel chce spłacić długi nic nie znaczy - ja też mogę
    chcieć, ptanie skoro poręczyciel - to czym ręczy? Osobistym majątkiem
    czy dobrymi chęciami?

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2004-10-27 20:58:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MB" <n...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Developera w żadnym wypadku nie zwalniać z długu. Jeśli trzecia firma chce,
    to niech wierzytelność wyrówna. Jej sprawa. Wówczas z mocy samego prawa
    developer zostanie zwolniony z długu.

  • 6. Data: 2004-10-28 18:51:53
    Od: "Henryk Gruszka" <h...@a...pl>

    Już cię lubię i piję twoje zdrowie Robercie. Krótko, zwięźle i na temat.
    Pozdrówko Trybun_hg.