  • 1. Data: 2004-10-26 17:08:20
    Temat: oswiadczenie dla spoldzielni a ochrona danych osobowych
    Od: "Paweł" <n...@n...com>

    Witam Szanownych Grupowiczow.
    Dostalem dzis od gosposi taki formularzyk "OSWIADCZENIE dotyczace osob
    zamieszkalych w lokalu...". Nalez podac nazwe wlasciciela, nr telefonu i
    wymienic wszystkie zamieszkujace osoby w lokalu (z PESEL). Dodam, ze
    mieszkanie jest wlasnosciowe, a na druczku nie ma adnotacji typu "wyrazam
    zgode na przetwarzanie moich danych osobowych...".
    Czy to jest z godne z obowiazujacymi przepisami o ochronie danych osobowych?
    Czy spoldzielnia ma wogole prawo zadac takich danych od wlasciciela lokalu?
    Czy musze kogos powiadamac, ze w moim wlasnym mieszkaniu np. mieszka kilka
    miesiecy ktos z rodziny, chodz jest zameldowany gdzies indziej?

    Z gory dziekuje za info i wskazowki.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Paweł

  • 2. Data: 2004-10-26 20:04:14
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Paweł wrote:
> [...]
    > Czy spoldzielnia ma wogole prawo zadac takich danych od wlasciciela lokalu?

    Co do liczby osób mieszkających zapewne mają. Sięgnij do wewnętrznych
    uregulowań spółdzielni. Ale... nazwiska - po co? PESEL już na pewno
    niepotrzebny. Zainteresuj sprawą GIODO - www.giodo.gov.pl

    > Czy musze kogos powiadamac, ze w moim wlasnym mieszkaniu np. mieszka kilka
    > miesiecy ktos z rodziny, chodz jest zameldowany gdzies indziej?

    Tak. Pomijając obowiązek w stosunku do spółdzielni spółdzielni formalnie
    masz obowiązek powiadomienia organu gminy o zamieszkiwaniu u Ciebie
    osoby, która nie dopełniła obowiązku meldunkowego. :)

    KG

  • 3. Data: 2004-10-26 21:30:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2004, Paweł wrote:
    [...]
    >+ zamieszkalych w lokalu...". Nalez podac nazwe wlasciciela, nr telefonu

    A "miejsca pracy" nie chcieli ? :)
    Bo ja takie druki ("mamy jeszcze stare") to kilka lat temu widziałem :)

    pozdrowienia, Gotfryd