  • 1. Data: 2004-10-26 18:25:14
    Temat: Zmuszanie uczniow do sprzatania szkoly po lekcjach
    Od: "Kubaz" <k...@t...wytni-to.pl>

    Witam
    Mam znajomego, ktory ma problem -
    W szkole sredniej 'zmuszani' sa do sprzatania szkoly poza godzinami lekcyjny
    mi pod grozba obnizenia oceny z zachowania itp.
    Nie jest to praca na 5 minut - chodzi o sprzatanie calego terenu kolo szkoly
    (grabienie, zamiatanie itd.) - obowiazki ewidentnie nie nalezace do ucznia,
    co mozna zrobic w takim przypadku, gdzie zglosic naruszanie praw?

    --
    kubaz

  • 2. Data: 2004-10-26 18:27:41
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Nie jest to praca na 5 minut - chodzi o sprzatanie calego terenu kolo szkoly
    > (grabienie, zamiatanie itd.) - obowiazki ewidentnie nie nalezace do ucznia,
    > co mozna zrobic w takim przypadku, gdzie zglosic naruszanie praw?

    Generalnie kuratorium.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-10-26 18:31:55
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    Kubaz <k...@t...wytni-to.pl> napisał(a):

    > W szkole sredniej 'zmuszani' sa do sprzatania szkoly poza godzinami lekcyjny
    > mi pod grozba obnizenia oceny z zachowania itp.

    Za mało informacji. Czy jest to konsekwencja złego zachowania? Czy są to prace
    społeczne na rzecz szkoły jako metoda wychowawcza? Jak często to robią? Co to
    znaczy "poza godzinami lekcyjnymi"? przed lekcjami, na "okienkach", po
    lekcjach, w dni wolne?

    > Nie jest to praca na 5 minut - chodzi o sprzatanie calego terenu kolo szkoly
    > (grabienie, zamiatanie itd.) - obowiazki ewidentnie nie nalezace do ucznia,

    Do podstawowych funkcji szkoły należy również wychowanie, w tym wychowanie
    poprzez pracę. Uczeń co do zasady ma takie obowiązki, jakie szkoła postanowi
    na niego nałożyć.
    Uczeń musi być również współodpowiedzialny za szkołę, do której chodzi.

    > co mozna zrobic w takim przypadku, gdzie zglosic naruszanie praw?

    Żeby rozstrzygnąć, czy w ogóle mamy do czynienia z jakimś naruszaniem praw,
    muszę znać odpowiedzi na zadane pytania.

    RG

  • 4. Data: 2004-10-26 18:35:54
    Od: "Kubaz" <k...@t...wytni-to.pl>

    Użytkownik KrzysiekPP <k...@n...op.pl> w wiadomości do grup dyskusy
    jnych napisał:M...@n...tpi.pl...

    > Generalnie kuratorium.

    Czy jest mozliwe, pozostanie anonimowym przy zgloszeniu? Znajomy nie chce na
    razac sie na msciwych nauczycieli

    --
    kubaz

  • 5. Data: 2004-10-26 18:44:07
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Czy jest mozliwe, pozostanie anonimowym przy zgloszeniu? Znajomy nie chce na
    > razac sie na msciwych nauczycieli

    Albo mozecie klasc uszy po sobie, albo mozecie spowodowac, ze
    nauczyciele beda sie was bac. Wasz wybor.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2004-10-26 18:45:51
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    Kubaz <k...@t...wytni-to.pl> napisał(a):

    > nie, zachowanie jest OK, poprostu jest takie cwane zarzadzenie, ktore nakazu
    > je popsrzatac klasie, co potem zostanie sprawdzone

    Mógłbyś w skrócie przytoczyć jego treść?

    RG

  • 7. Data: 2004-10-26 18:47:24
    Od: "Kubaz" <k...@t...wytni-to.pl>

> [...]

    > Jak często to robią? Co to
    > znaczy "poza godzinami lekcyjnymi"? przed lekcjami, na "okienkach", po

    nauczyciel powiedzial ze nie obchodzi go kiedy to beda robic, wazne aby poza
    godzinami lekcyjnymi bo wtedy maja byc zajeci lekcjami

> [...]
    wi
    > na niego nałożyć.
    > Uczeń musi być również współodpowiedzialny za szkołę, do której chodzi.

    przypominam, ze nie jesto to konsekwencja niczego, zadnych wulgarnych zachow
    an itp

    --
    kubaz

  • 8. Data: 2004-10-26 18:58:13
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    Kubaz <k...@t...wytni-to.pl> napisał(a):

    > z tego co wiem to nie bylo to nigdzie zapisane, ktos chodzil po klasach i mo
    > wil, ze trzba sprzatac teren i bedzie to sprawdzone

    Przy tak ogólnych informacjach mogę napisać tylko, że spokojnie można to
    potraktować jako wychowanie przez pracę i jest to zgodne z prawem.

    RG

  • 9. Data: 2004-10-26 19:00:12
    Od: "Kubaz" <k...@t...wytni-to.pl>

    Użytkownik Roman G. <r...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dys
    kusyjnych napisał:clm60v$3r0$...@i...gazeta.pl...

  • 10. Data: 2004-10-26 19:18:40
    Od: "Kubaz" <k...@t...wytni-to.pl>

    Użytkownik Roman G. <r...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dys
    kusyjnych napisał:clm6o4$749$...@i...gazeta.pl...

    > Przy tak ogólnych informacjach mogę napisać tylko, że spokojnie można to
    > potraktować jako wychowanie przez pracę i jest to zgodne z prawem.

    nawet jak uczniowie maja inne obowiazki niz tylko szkola oswiatowa i nie maj
    a czasu na wyreczanie szkoly z obowiazkow (bo tak traktuje sprzatanie przy p
    omocy uczniow)? rozumiem jakby to bylo np. w ramach w-f lub godziny wychowaw
    czej...

    --
    kubaz