    From: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co zrobić?pomóżcie podjąć ważną decyzję,
    Date: Wed, 27 Oct 2004 12:20:30 +0200
    Sender: l...@a...pl@aek210.internetdsl.tpnet.pl

    Dnia Tue, 26 Oct 2004 19:03:51 +0000 (UTC), MB naskrobał(a):

> [...]
    > Sprawa wyglada tak: jest sobie (nadal zreszta dziala) developer, ktory mial
    > wybudowac mi mieszkanie. Wplacilam czesc pieniedzy, a reszta miala byc
    > rozlozona wraz z czynszem. Mieszkania sie nie doczekalam. Byla sprawa w
    > Sadzie - wygrana na moja korzysc. Pieniedzy dalej nie bylo. Do akcji wkracza
    > komornik, zajmuje konto, wchodzi na hipoteke. Pieniedzy dalej nie ma. Teraz
    > developer znalazl firme (poreczyciela), ktory ma splacic te dlugi. To znaczy
    > developer chce, abym podpisala umowe trojstronna, ze ta firma zaplaci dlugi,

    nie, nie, nie. Jak już to umowa _przystąpienia_ do długu w której
    poręczyciel jednostronnie przystępuje do długu a ty _nie zwalniasz_ nikogo
    innego. Co najwyżej możesz zobowiązać się do tego że do czasu <data> nie
    przystąpisz do egzekucji z nieruchomości chyba że uznasz iż dłużnik wyzbywa
    się swojego majątku.

    > Bardzo prosze o pomoc i jakies wskazowki, poniewaz chodzi praktycznie o duze
    > oszczednosci, gromadzone przez lata. Bardzo chcialabym je odzyskac, ale nie
    > mam pewnosci czy podpisac ta umowe, czy nie (juz mi sie to po nocach sni...)

    IMO natychmiast nakaż komornikowi egzekucje z nieruchomości (pisemnie za
    potwierdzeniem) z wpisem ostrzeżenia o egzekucji do działu III KW
    nieruchomości dłużnika. Po tym wpisie żadne obciążenia nieruchomości
    (hipoteka, służebności) nie będą dla ciebie wiążace. Generalnie praktyka
    wykazuje że po tej operacji dłużnik natychmiast znajduje pieniądze (ma 2
    tygodnie do egzekucji od ostrzeżenia)

    > Dodam, ze w umowie jest napisane, ze firma zacznie splacac dopiero po
    > uplywie 3 m-cy od zawarcia umowy. Wiec jest czas na zlozenie wniosku o
    > upadlosc...Dla mnie cala ta sprawa smierdzi. A moze nie podpisywac, i czekac
    > cierpliwie z moja hipoteka, bo przeciez jak beda chcieli sprzedac, to beda
    > musieli najpierw mnie splacic...i tym samym wyczyscic ten wpis.

    upadłość nie chroni przed zabezpieczeniem hipotecznym a jedynie spowalnia
    egzekucje aż do zakończenia upadłości i ogranicza odsetki do wartości
    nieruchomości.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org