  • 1. Data: 2004-10-26 16:47:39
    Temat: Pracodawca nie płaci zusu
    Od: Paweł Ruta <m...@b...mtl.pl>

    Wiele wskazuje na to, że mój były pracodawca nie zapłacił zusowi
    wszystkich pieniędzy, które sie "za mnie" nalezaly. No i teraz trzy pytanka:

    1) jak sie upewnic, czy moje skladki byly placone
    2) co zrobic, jesli nie byly (bardzo prawdopodobne)
    3) co grozi mojemu bylemu pracodawcy i jak sprawic, by dosiegly go
    wszelkie mozliwe przykre konsekwencje

    --
    Paweł Ruta

  • 2. Data: 2004-10-26 17:11:51
    Temat: Re: Pracodawca nie płaci zusu
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    > 1) jak sie upewnic, czy moje skladki byly placone
    > 2) co zrobic, jesli nie byly (bardzo prawdopodobne)
    > 3) co grozi mojemu bylemu pracodawcy i jak sprawic, by dosiegly go
    > wszelkie mozliwe przykre konsekwencje

    Trzeba miec wszystkie ZUS RMUA i udac sie z nimi do ZUS. Nic nie musisz
    robic jesli okaze sie ze twoj pracodawca nie placil skladek to ZUS sam
    zajmie sie ich sciagnieciem. W 24 godziny po ustaleniu zaleglosci sprawa
    jest w sadzie, ktory z automatu zasadza zwrot dlugu. Wyrok idzie do
    komornika, ktory wysyla pismo do banku, w ktorym stwierdza, ze konto danej
    firmy wyrokiem sadu zostaje zajete za dlugi wobec ZUS i po sprawie. Automat
    ten dziala nawet wtedy kiedy o jeden dzien opozni sie placenie skladek.

    Jak sie nie ma ZUS RMUA to mozna napisac pisemko do ZUS z prosba o ustalenie
    wysokosci naleznego swiadczenia i przy tej okazji oni tez sprawdza czy
    skladki byly placone bo kazdy pracodawca musi zglosic pracownika do ZUS.

    Lech Dubrowski

  • 3. Data: 2004-10-26 19:09:41
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Paweł Ruta" <m...@b...mtl.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2) co zrobic, jesli nie byly (bardzo prawdopodobne)
    > 3) co grozi mojemu bylemu pracodawcy i jak sprawic, by dosiegly go

    ja bym poskarżył się w zusie i w pip
    w drastycznym przypadku takie naruszenie prawa jest przestępstwem ścigaym z
    urzędu więc możesz złożyć doniesienie do prokuratury
    ponieważ na pewno jest to wykroczenie przeciwko przepisom ustawy o systemie
    ubezpieczeń społecznych
    możesz wnieśc jako osoba pokrzywdzona wniosek do sądu grodzkiego o ukaranie
    grzywną

  • 4. Data: 2004-10-27 04:02:32
    Od: "Robol" <s...@T...pl>

> [...]
    > 2) co zrobic, jesli nie byly (bardzo prawdopodobne)
    > 3) co grozi mojemu bylemu pracodawcy i jak sprawic, by dosiegly go

    Ja dodałbym jeszcze inne pytanie: Co traci pracownik w takim wypadku ? Czy
    pracownika powinno to obchodzić? Z zasady w zakładach małych prywatnych
    ciężko jest kontrolować wpłaty na ZUS. Prawo tego nie zabezpiecza na korzyść
    pracownika ?
    Robol

  • 5. Data: 2004-10-28 19:07:07
    Od: "Henryk Gruszka" <h...@a...pl>

    1. Traci czasookres i składkę emerytalną.
    2. Tak to w jego interesie.
    3. Istotnie pracodawca może korzystać z niedouctwa zatrudnionego.
    4. Prawo zabezpiecza interes Kalego. Jak Kali wiedzieć z której palmy lecieć
    kokosy to Kali wiedzieć co zrobić, żeby mu nie spadły na głowę!
    Pozdrówko Trybun_hg.

    Użytkownik "Robol" <s...@T...pl> napisał w wiadomości