  • 1. Data: 2004-10-26 19:16:34
    Temat: drzewo w ogrodzeniu
    Od: "krzysiek" <k...@n...pl>

    Witam,
    Co zrobić, gdy drzewo (czereśnia) rośnie w granicy dwóch działek. Jest
    przechylone co prawda w ok 90 % na stronę sąsiada ale pień wyrasta w granicy
    ogrodzenia . Sąsiad nie chce sie zgodzić na jej usuniecie. Nawet murka do
    ogrodzenia nie mogłem w tym miejscu wykonać. Gdy je wytnę, on moze założyć
    mi sprawę o odszkodowanie.
    Wydział Ochrony Środowiska nie podejmujedecyzji w zakresie drzew owocowych.
    Tylko nie piszcie żebym je podlał jakąś trucizną. :-)
    pozdrowienia Krzysiek

  • 2. Data: 2004-10-26 19:22:13
    Temat: Re: drzewo w ogrodzeniu
    Od: Stasio Podróżnik <b...@o...pl>

    Użytkownik krzysiek napisał:

    > Tylko nie piszcie żebym je podlał jakąś trucizną. :-)

    Podlej je jakąś trucizną.

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 3. Data: 2004-10-26 19:22:38
    Od: Stasio Podróżnik <b...@o...pl>

    Użytkownik krzysiek napisał:

    > Tylko nie piszcie żebym je podlał jakąś trucizną. :-)

    Podlej je jakąś trucizną.

    MSPANC

  • 4. Data: 2004-10-26 19:27:41
    Od: "zaku" <w...@o...pl>

> [...]
    owocowych.
    > Tylko nie piszcie żebym je podlał jakąś trucizną. :-)

    1: przesadzic je na strone sasiada (powinien sie zgodzic).
    2: jezeli jest za duze, to usunac, a sasiadowi sprawic nowe drzewko.
    2: zatruc ;-)

    powinienes jednoznacznie okreslic do ktorej dzialki nalezy to drzewo,
    chocby linijka.

    i jeszcze jedno: ja bym tego sasiada nie nazwal sasiadem...

    pozdrawiam

    --
    zaku

  • 5. Data: 2004-10-27 00:52:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <clm7kp$mrh$1@nemesis.news.tpi.pl>, krzysiek wrote:
> [...]
    > ogrodzenia nie mogłem w tym miejscu wykonać. Gdy je wytnę, on moze założyć

    Nie przesadzasz? Nie możesz po prostu poprowadzić tak murka aby czereśnia
    była jego elementem (rosna raczej przewidywalnie) lub ją ominąć?

    A jak chcesz to koniecznie rozwiązywać formalnie to poczytaj Kodeks
    Cywilny w zakresie art. 148 - 154. Według art. 154 §1 jesteś prawnym
    współużytkownikiem tego drzewa czyli o ile dobrze to wszystko interpretuję
    masz prawo do 50% niespadłych pożytków :)

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-10-27 18:13:05
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Tylko nie piszcie żebym je podlał jak=3F=3F trucizn=3F. :-)

    Obetnij/wytnij czesci bedaca na twojej stronie ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2004-10-27 18:16:08
    Od: "krzysiek" <k...@n...pl>

    > Nie przesadzasz? Nie możesz po prostu poprowadzić tak murka aby czereśnia
    > była jego elementem (rosna raczej przewidywalnie) lub ją ominąć?

    Czereśnia jest spora i jeszcze urośni podejżewam że niedługo podważy
    kożeniami murek.

> [...]
    > współużytkownikiem tego drzewa czyli o ile dobrze to wszystko interpretuję
    > masz prawo do 50% niespadłych pożytków :)

    Tak sie składa ze całe drzewo jest przechylone na stronę sąsiada łącznie z
    gałęziami i owymi pożytkami :-) po za tym nie chodzi mi tu o kilogram
    sasranych czereśni tylko o dokończenie ogrodzenia.
    Mam małą dzieałkę (szeregowiec) i nie będę tyczył nowych granic daltego że
    facet uparł sie na to drzewo.
    Krzysiek