  • 1. Data: 2010-01-19 17:51:54
    Temat: cisza nocna
    Od: zarysowany <n...@o...pl>

    witam,
    Mam pytanie dotyczące tzw. ciszy nocnej. Otóż czy zwykłe czynności tj.
    poruszanie się po mieszkaniu, korzystanie z wody, cicha praca tv,
    zwykła rozmowa, zmywanie naczyń itp. może dać sąsiadom prawo do
    jakiejkolwiek interwencji, jeśli uznają oni, że ze względu na złą
    akustykę bloku czynności te są u nich słyszalne po godz. 22?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-19 17:58:17
    Temat: Re: cisza nocna
    Od: "amBrose" <a...@y...com>

    >akustykę bloku czynności te są u nich słyszalne po godz. 22?

    btw.
    w niektórych kantonach w CH nie można sposzczać toalety 22-6

    hj

  • 3. Data: 2010-01-19 18:29:25
    Od: gacek <g...@w...pl>

    zarysowany wrote:
    > witam,
    > Mam pytanie dotyczące tzw. ciszy nocnej. Otóż czy zwykłe czynności tj.
    > poruszanie się po mieszkaniu, korzystanie z wody, cicha praca tv,
    > zwykła rozmowa,

    Cicha praca tv, czy zwykła rozmowa to dość względne pojęcia. Przecież
    powiedzą, że głośna rozmowa i krzyki, oraz TV na cały regulator.

    gacek

  • 4. Data: 2010-01-19 19:24:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    zarysowany pisze:
> [...]
    > jakiejkolwiek interwencji, jeśli uznają oni, że ze względu na złą
    > akustykę bloku czynności te są u nich słyszalne po godz. 22?

    Wiesz, są ludzie, którzy będą się awanturować o "głośno tupiące koty" ;)

  • 5. Data: 2010-01-19 19:27:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zarysowany" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Po pierwsze nie ma żadnego przepisu określającego godziny ciszy nocnej.
    Godziny 22-6 są czysto umowne. Po drugie ocenienie, czy coś narusza ciszę
    nocną, czy nie pozostaje w razie wątpliwości sprawą sądu. Moim zdaniem to
    co opisałeś, to nie jest naruszenie ciszy nocnej, ale sąd może mieć
    odmienne zdanie.

  • 6. Data: 2010-01-19 22:21:40
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    zarysowany wrote:

    > witam,
    > Mam pytanie dotyczące tzw. ciszy nocnej.

    formalnie w kodeksie wykroczen stoi:

    Art. 51.
    § 1. Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca spokój,
    porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w miejscu
    publicznym, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
    § 2. Jeżeli czyn określony w § 1 ma charakter chuligański lub sprawca
    dopuszcza się go, będąc pod wpływem alkoholu, środka odurzającego
    lub innej podobnie działającej substancji lub środka, podlega karze
> [...]

    > naczyń itp. może dać sąsiadom prawo do jakiejkolwiek interwencji,
    > jeśli uznają oni, że ze względu na złą akustykę bloku czynności

    no i taki smutny przykladzik z kraju:
    http://wyborcza.pl/1,76842,7068568,Staruszka_szura__
    Ukarac_staruszke_.html

    btw.
    jak cie bedzie zly sasiad nekal policja, to nalegaj, by policja wypytala
    innych sasiadow o to czy im przeszkadzasz, takie policyjne notatki moga
    (o ile masz jednego zlosliwego sasiada) pomoc w wygranej przed sadem.

  • 7. Data: 2010-01-19 22:28:03
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    zarysowany pisze:
> [...]
    > jakiejkolwiek interwencji, jeśli uznają oni, że ze względu na złą
    > akustykę bloku czynności te są u nich słyszalne po godz. 22?

    http://www.bhpservice.pl/prawa/normy/dane/pn87b02151
    _02.htm

    Art 51 K.W., Art 144 K.C. i jeszcze było rozporządzenie Ministra
    Ochrony Środowiska w temacie dopuszczalnych poziomów hałasu.

    Zgodnie z normą PN-87/B-02151/02 w nocy jest do 30dB w kuchni nawet
    40dB i jeżeli przekracza tą normę to wówczas działa Kodeks Wykroczeń.

    Fakt w tym taki, że nie sprecyzowano co to noc a co to dzień aczkolwiek
    zwyczajowo noc jest po 22 do 6tej rano. W regulaminach spółdzielni
    mieszkaniowych widziałem precyzyjnie określane godziny ciszy nocnej.

    BTW ile razy się jeszcze na tej grupie temat powtórzy?
    --
    Łukasz Bąk

  • 8. Data: 2010-01-19 22:45:38
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Łukasz Bąk wrote:

    > http://www.bhpservice.pl/prawa/normy/dane/pn87b02151
    _02.htm

    No dobra, ale kogo obowiązuje taka norma? mieszkańców czy "dewelopera"?

    > Zgodnie z normą PN-87/B-02151/02 w nocy jest do 30dB w kuchni nawet
    > 40dB i jeżeli przekracza tą normę to wówczas działa Kodeks Wykroczeń.

    Ale ani w normie, ani w kodeksie tak napisane nie jest. comments?

    gacek

  • 9. Data: 2010-01-19 23:03:48
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

  • 10. Data: 2010-01-20 00:00:44
    Od: Pola Raksa <s...@g...com>

    > Zgodnie z normą PN-87/B-02151/02 w nocy jest do 30dB w kuchni nawet
    > 40dB i jeżeli przekracza tą normę to wówczas działa Kodeks Wykroczeń.

    Trudno zinterpretować to w ten sposób, gdyż są to normy budowlane
    obowiązujące wykonawcę budynku. Rozumiem to w ten sposób, że,
    wynikający z normalnego wykorzystywania lokali hałas w mieszkaniu (lub
    jakimkolwiek wymienionym lokalu) nie może przekraczać normy. Sam
    natomiast proces mierzenia dB jest czynnością wymagającą czasu i
    specjalistycznej aparatury, trudno jest, żeby sąsiad mógł wykonać
    ekspertyzę, iż właśnie słyszy np. 45 dB pochodzących wyłącznie z
    konkretnego lokalu. Poza tym, jeśli wynikały by one z normalnego
    użytkowania, oznaczałoby to li tylko tyle, iż budynek nie spełnia
    normy.

    Bardziej interesujące jest dla mnie natomiast brzmienie owego artykułu
    KW, a konkretnie bardzo uznaniowych pojęć, na jakich zapis się opiera.
    § 1. Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca
    spokój...
    Bardzo subiektywne pojęcie hałasu, bo dla kogoś hałasem jest wielka
    dyskoteka, dla kogoś innego jakikolwiek dźwięk "spoza", który da się
    wychwycić, to hałas. W ww. przepisie wykładnia zdaje się jednak
    sugerować, że hałas musi mieć charakter wybryku ("lub innym
    wybrykiem"), co jednak nie posuwa sprawy dalej od ewentualnej
    subiektywnej oceny, ponieważ nie znam dostatecznie wyczerpującej i
    skodyfikowanej definicji wybryku.