  • 1. Data: 2010-01-18 18:04:40
    Temat: Odbieranie jednego listu poleconego, zostawianie innych ?
    Od: iv <i...@g...com>

    Czy można odebrac na poczcie konkretny list na awizo z którym się
    przyszło, a zotawić pozostałe polecone.
    bo w praktyce jest tak, że na jednej poczcie można odebrać tylko ten
    list na awizo z którym sie przyszło, a na innej poczcie wciskają
    pozostałe listy (maja podgląd - zwłaszcza gdy wiedzą że do adresata
    jest wiele listów) i twierdzą, że jak nie odbiore to będzie "adresat
    odmówił przyjęcia".
    Mimo że wyjaśniam iz odbiorę w teriminie i przyjdę z awizem to nic nie
    daje i trzeba odbierać.
    Jest na to jakis przepis co reguluję taką sytuację, dodam, że chodzi o
    pisma urzędowe, sądowe.

  • 2. Data: 2010-01-18 18:56:54
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "iv" <i...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Awizo jest informacją dla odbiorcy, że ma coś do odebrania na poczcie. Awizo nie
    jest upoważnieniem do odbioru.
    Można przyjść bez żadnego kwitka i też odebrać, jeżeli się jest osobą do
    odebrania upoważnioną.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2010-01-18 19:13:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "iv" <i...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    I dobrze twierdzą. Jeśli odmówisz przyjęcia pisma, to na zwrotce będzie
    adnotacja o odmowie.

  • 4. Data: 2010-01-18 19:44:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Użytkownik "iv" <i...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > I dobrze twierdzą. Jeśli odmówisz przyjęcia pisma, to na zwrotce będzie
    > adnotacja o odmowie.

    Jest subtelna różnica pomiędzy odmową odbioru a "odbiorę za 3 dni".

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-01-18 19:45:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-18 20:13, Robert Tomasik pisze:

    > Użytkownik "iv" <i...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > I dobrze twierdzą. Jeśli odmówisz przyjęcia pisma, to na zwrotce będzie
    > adnotacja o odmowie.

    A jest obowiązek przyjęcia po 3 dniach? on nie odmawia przyjęcia w
    ogóle. On chce przyjąć za 5 dni, jak np. dostanie kasę na opłacenie tych
    przesyłek.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2010-01-18 20:04:15
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:hj2c63$8ln$1@news.interia.pl>:

    .googlegroups.com...

    > A jest obowiązek przyjęcia po 3 dniach?

    Pewnie nie, w domu Cie listonosz nie wylegitymuje, ale w placówce PP samo
    pokażesz dokument, byle odebrać upragnioną przesyłkę...
    IMO adresat _mógł_ zapoznać się z treścią w dniu, gdy był na poczcie odebrać
    coś innego, i od tego dnia terminy powinny lecieć.

    > on nie odmawia przyjęcia w
    > ogóle. On chce przyjąć za 5 dni, jak np. dostanie kasę na opłacenie tych
    > przesyłek.

    Zwłaszcza na opłacenia *listów* poleconych z urzędu skarbowego albo od
    kontrahenta, który wypowiedział umowę

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2010-01-18 20:05:30
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "andreas" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Awizo nie jest upoważnieniem do odbioru.
    > Można przyjść bez żadnego kwitka i też odebrać, jeżeli się jest osobą do

    Nie ma to jak odpowiedź na temat. Co to ma wspólnego z postawionym
    pytaniem?

  • 8. Data: 2010-01-18 20:08:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-18 21:04, 'Tom N' pisze:
> [...]
    > IMO adresat _mógł_ zapoznać się z treścią w dniu, gdy był na poczcie odebrać
    > coś innego, i od tego dnia terminy powinny lecieć.

    No ale on se mógł zapoznać, ale np. tego dnia nie ma kasy na opłacenie
    pobrania. Nieraz tak miałem. Byłem bez kasy na poczcie i uznałem, że
    przyjdę za dwa dni z kasą. Nie moja wina, że prowizje od kart doliczają
    cichaczem.

    > Zwłaszcza na opłacenia *listów* poleconych z urzędu skarbowego albo od
    > kontrahenta, który wypowiedział umowę

    No te to może odebrać od razu, bo pewnie są darmowe. Skoro nie chce
    odebrać teraz, a za dwa dni, to pewnie są za pobraniem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2010-01-18 20:12:59
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > A jest obowiązek przyjęcia po 3 dniach? on nie odmawia przyjęcia w
    > ogóle. On chce przyjąć za 5 dni, jak np. dostanie kasę na opłacenie tych
    > przesyłek.

    To by pani pewnie była w stanie zrozumieć. Tu raczej chodzi o pisma z
    sądu i pani zapewne nie może pojąć, że terminy biegną od daty odbioru
    (doręczenia), a czasami kilka dni więcej na pewne czynności to dobra rzecz.
    Nie chce petent odebrać, to znaczy się "pijak, a jak pijak to i złodziej, bo
    każdy pijak to złodziej".

  • 10. Data: 2010-01-18 20:13:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    .googlegroups.com...

    > Jest subtelna różnica pomiędzy odmową odbioru a "odbiorę za 3 dni".

    W praktyce nie ma. W tej chwili odmówiłeś odbioru.