  • 11. Data: 2010-01-20 00:12:41
    Temat: Re: cisza nocna
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    >Bardzo subiektywne pojęcie hałasu, bo dla kogoś hałasem jest wielka
    >dyskoteka, dla kogoś innego jakikolwiek dźwięk "spoza", który da się
    >wychwycić, to hałas. W ww. przepisie wykładnia zdaje się jednak
    >sugerować, że hałas musi mieć charakter wybryku ("lub innym
    >wybrykiem"), co jednak nie posuwa sprawy dalej od ewentualnej
    >subiektywnej oceny, ponieważ nie znam dostatecznie wyczerpującej i
    >skodyfikowanej definicji wybryku.

    Według mnie należy tu zastosować wykładnię językową. Według słownika jezyka
    polskiego wybryk to "postępek odbiegający od przyjętych obyczajów, norm
    zachowania się; wyskok". I wszystko jest jasne. Chodzenie po mieszkaniu,
    rozmowy, prace domowe (ale już nie posługiwanie się odkurzaczem) nie
    wyczerpują znamion wykroczenia.

  • 12. Data: 2010-01-20 00:28:26
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    grzech pisze:

> [...]
    > zachowania się; wyskok". I wszystko jest jasne. Chodzenie po mieszkaniu,
    > rozmowy, prace domowe (ale już nie posługiwanie się odkurzaczem) nie

    Ja mam taki odkurzacz, że mogę w środku nocy odkurzać. Nic go nie słychać.

    --
    animka

  • 13. Data: 2010-01-20 06:38:26
    Od: "amBrose" <a...@y...com>

    >Ja mam taki odkurzacz, że mogę w środku nocy odkurzać. Nic go nie słychać.

    bo one jest na antymaterie?

    jk

  • 14. Data: 2010-01-20 07:00:23
    Od: "amBrose" <a...@y...com>

    > w niektórych kantonach w CH nie można sposzczać toalety 22-6

    masz rację zapomnialem że prysznice tez sa zakazane:

    "No showers or flushing the toilet after 10 p.m"

    http://www.independent.ie/travel/travel-advice/dont-
    kiss-the-girlfriend-in-dubai-dont-flush-a-swiss-loo-
    after-10pm-and-whatever-you-do-dont-insult-the-thai-
    king-50357.html

    jk

  • 15. Data: 2010-01-20 07:17:37
    Od: gacek <g...@w...pl>

    grzech wrote:

> [...]
    > zachowania się; wyskok". I wszystko jest jasne. Chodzenie po mieszkaniu,
    > rozmowy, prace domowe (ale już nie posługiwanie się odkurzaczem) nie

    A wanna? A prysznic? A spuszczenie wody?
    A jak głośno można ustawić telewizor?

    gacek

  • 16. Data: 2010-01-20 10:00:14
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl>

> [...]
    > odkurzaczem) nie wyczerpują znamion wykroczenia.

    Ja mam taki odkurzacz, że mogę w środku nocy odkurzać. Nic go nie słychać.
    A zęby myjesz ?

  • 17. Data: 2010-01-20 18:16:08
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    gacek pisze:
> [...]
    _02.htm

    > No dobra, ale kogo obowiązuje taka norma? mieszkańców czy "dewelopera"?

    > Ale ani w normie, ani w kodeksie tak napisane nie jest. comments?

    Jest. Patrz tabela.

    Fakt, że jest to norma budowlana ale do innej jakoś nie mogę się
    przekonać szczególnie jak opisany kłopot dotyczy "normalnych"
    czynności życiowych. Jeżeli sąsiad mój złożył by doniesienie
    o tym, że prysznic mu hałasuje to w jakim miejscu mam szukać
    obrony? Co mam nie korzystać z prysznica? Czy może jak ta 92 letnia
    staruszka przestać się poruszać bo budynek, mieszkanie nie spełnia
    zakładanych norm?

    Nie rozmawiamy o kosztach tylko o prawie więc robimy ekspertyzę
    pomiary itp. i przedstawiamy sąsiadowi któremu zaczęliśmy przeszkadzać
    i niech sobie swoje pretensje kieruje do zarządcy budynku. Oczywiście
    nie pozbywamy się w ten sposób "problemu" przepychając go tylko
    przedstawiamy problem którego nie rozwiążemy sami bo wina wydaje
    się być po stronie nieprawidłowego projektu, usterki. Może
    się okazać, że np. nasza instalacja wodociągowa (zawory w kranie)
    powodują nadmierny "szum" wtedy zarządca budynku może wystąpić
    o naprawienie usterki, bo wiemy, że to nie powinno "gwizdać".
    Kto za to zapłaci to już kwestia organizacji danej spółdzielczości
    i nie mam ochoty komentować rozwiązań bo mogą być różne. Wskazuje
    tylko, że ta norma nie dotyczy tylko biura projektowego ale
    też i eksploatacji. A co jeśli ktoś zmienił akustykę mieszkania
    poprzez wymyślny remont? Sam mam ściankę działową w mieszkaniu
    którą postawił jakiś "nienormowalny" pan Kaziu z płyt i nie wypełnił
    przestrzeni pomiędzy nimi. Mam po prostu między pokojami pudło
    rezonansowe...

    Wielka płyta jest pełna takich niespodzianek a budownictwo
    indywidualne, bez spółdzielni we własnym zakresie może (a może
    na podstawie normy ;) ) zadbać o odpowiednie wygłuszenie.

    Wiadomo, na wybryki jest kodeks wykroczeń ale to już inny temat.

    Więcej "mądrości": http://huby.seo.pl/08_halas/81_normy_halasu.htm

    --
    Łukasz Bąk

  • 18. Data: 2010-01-20 22:49:56
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    > A wanna? A prysznic? A spuszczenie wody?
    > A jak głośno można ustawić telewizor?

    Mycie się i spuszczanie wody to są zwykłe sytuacje życiowe. Jeśli jest to
    robione w osób powszechnie przyjęty, nie może być mowy o wykroczeniu. Może
    zaistnieć sytuacja, że ktoś np. ma uszkodzoną uszczelkę w kranie. Przy
    odkręcaniu wody ryk może być na pół bloku, ale to też się nie kwalifikuje
    jako wybryk (chyba że natury). Nie ma powszechnie przyjętych norm głośności
    sprzętu grającego. Wszystko będzie zależało od okoliczności. Inaczej będzie
    traktowany przygłuchy dziadek słuchający radia ojca dyrektora a inaczej
    przygłuchy młodzieniec który chce się zabawić.

  • 19. Data: 2010-01-21 08:49:31
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "grzech" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >będzie zależało od okoliczności. Inaczej będzie traktowany przygłuchy
    >dziadek słuchający radia ojca dyrektora a inaczej przygłuchy młodzieniec

    To niedopuszczalne