1. Data: 2010-01-18 19:57:27
Temat:Pytanie o rozgraniczenie
Od:Roleks Roleksiński <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Wystąpiłem o rozgraniczenie, geodeta zajął się tematem, w obecności
sąsiadów pokazał gdzie powinny znajdować się słupki wyznaczające
granice między działkami, jednak wytyczone granice działki zakreślają
powierzchnię ok 15% mniejszą niż jest w papierach. Podczas pokazywania
sąsiadom granic kilka razy je przestawiał, jako że sąsiadom wytyczona
granica nie pasowała.
Wobec czego:
(1) zmieniając w obecności sąsiadów kilka razy położenie słupków już
po wytyczeniu granic tak na prawdę nie wytyczył granic, pojawiło się
kilka słupków, potem niektóre znikały, kto głośniej krzyczał temu
przesuwał na korzysć słupek
(2) znalazł o 15% mniejszy teren niż w dokumentach

wobec tego wnioskuję, iż do dzisiaj nie wytyczył prawidłowo granic
(przesunięcia w obecności sąsiadów, tłumacząc że gdyby liczyć z tej
strony to punkt by był tutaj, a z innej strony to punkt by był gdzie
indziej, oraz nie znalazł całej powierzchni)

miał wytyczyć je ponad rok temu, tak było w umowie (czyli nie wywiązał
się z niej), pytanie brzmi czy mogę bez żadnych konsekwencji
zrezygnować z niego i skorzystać z usług geodety, który po prostu
znajdzie tyle metrów ile jest w papierach i wstawi granitowe słupki,
nie obchodzą mnie rozmowy z sąsiadami, chce żeby tylko znalazł tyle
metrow ile jest w papierach

2. Data: 2010-01-18 20:18:10
Temat:Re: Pytanie o rozgraniczenie
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roleks Roleksiński" <r...@g...com> napisał w
wiadomości
b.googlegroups.com...

Geodeta ma wyznaczyć Twoją działkę, a nie znaleźć jakiś tam teren. Nie
wykluczone, że w dokumentach masz źle podaną powierzchnię po prostu.

3. Data: 2010-01-19 10:33:32
Od:Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-01-18 20:57, Roleks Roleksiński pisze:

> skorzystać z usług geodety, który po prostu
> znajdzie tyle metrów ile jest w papierach i wstawi granitowe słupki,
> nie obchodzą mnie rozmowy z sąsiadami, chce żeby tylko znalazł tyle
> metrow ile jest w papierach

Optymista.

--
@2009 Johnson

4. Data: 2010-01-19 14:01:27
Od:"Papo Smurf" <S...@z...sa> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "Robert Tomasik" napisał:
b.googlegroups.com...

> Geodeta ma wyznaczyć Twoją działkę, a nie znaleźć jakiś tam teren. Nie
> wykluczone, że w dokumentach masz źle podaną powierzchnię po prostu.

ty chyba żarty sobie robisz?:O)
on ma dokumenty swojej działki, więc rozgraniczenie powinno dotyczyć jego
działki, czyli wszystko się z dokumentami musi zgadzać, a ze sie nei zgadza
to wynik "normalnej" praktyki mafii geodezyjnej (urzędy geodezyjne,
wujtowie, geodeci) kturzy kradną ziemie z działek kawałkami na potęgę,
dlatego nic się nie zgadza!:O(

5. Data: 2010-01-19 15:56:10
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Papo Smurf" <S...@z...sa> napisał w wiadomości
> [...]
> geodezyjne, wujtowie, geodeci) kturzy kradną ziemie z działek kawałkami
> na potęgę, dlatego nic się nie zgadza!:O(

Nie zgadzam się z Tobą. Działka w terenie może mieć inne wymiary, niż na
mapce. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być mnóstwo. Począwszy od błędu w
mapce, poprzez zmianę biegu granic na skutek zjawisk naturalnych (osuwiska
przykładowo) oraz wywołanych rzez człowieka (poszerzenie drogi), a
skończywszy na nieformalnych zamianach i przesunięciach dokonanych przez
sąsiadów bez wrysowywania w mapkę (przykładowo przy budowie ogrodzenia).
Zadaniem geodety jest znaleźć "złoty środek", ale czasem to niemożliwe.

6. Data: 2010-01-19 18:11:49
Od:"Papo Smurf" <S...@z...sa> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sąsiadów bez wrysowywania w mapkę (przykładowo przy budowie ogrodzenia).
> Zadaniem geodety jest znaleźć "złoty środek", ale czasem to niemożliwe.

mapki były rysowane na podstawie pomiarów, pomiaty na podstawie punktów
orientacyjnych i tak dalej, w każdym razie powierzchnia działki została
obliczona na podstawie pomiarów i się nie zmienia!!!
jeśli się zmieniła to od tego jest geodeta aby poprzednią pozycję działki
przywrucić (jak ktoś sie wcioł w działkę, czy nielegalnie drogę poszeżył)
jeśli geodeta nie potrafi wymierzyć działek na podstawie już istniejących
danych i mapek to jest dopa!!!!

p.s. mafia geodezyjna wymyśla sobie nowe ustawy zeby im łatwiej było krość
ziemie, na przykład uchwalili sobie ustawy że własciciel działki nie ma
prawa wglądu w niekture krytyczne dane swojej działki, po to żeby nie wykrył
złodziejstwa, natomiast moze sprawdzić taką pośrednią daną jak powierzchnia,
a jak się nie zgadza to się wmawia że się płyty przesuneły, człowieku puknij
się w łep!!!:O)

7. Data: 2010-01-19 19:56:10
Od:Roleks Roleksiński <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

yqb.googlegroups.com...

> Zadaniem geodety jest znale "złoty środek", ale czasem to niemo liwe.

Zloty srodek ??? Geodeta ma wytyczyc pozycję działki i znalezc moją
powierzchnię, za która płace podatek, a nie dogadyac sie z sasiadami,
ktorzy to jeszcze kloca sie zeby u nich wymierzyc dzialke a to ja
place za geodete !!!

Papo Smurf - możesz napisac cos wiecej, o jakie dane chodzi ?

8. Data: 2010-01-19 21:30:21
Od:"pt" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Witam
Nieco upraszczając, aby mozna było przeprowadzić rozgraniczenie, powinni byc
obecni właściciele rozgraniczanych nieruchomości. Samo rozgraniczenie jest
wykonywane na podstawie dokumentów geodezyjnych. Jeżeli ich nie ma (lub nie
są wystarczające do wyznaczenia granicy), to na podstawie zgodnych
oświadczeń stron (lub jednej ze stron, jeżeli druga nie wnosi zastrzeżeń lub
nie wypowiada się). W razie sporu geodeta stara się doprowadzić do ugody,
mającej moc ugody sądowej (o ile zostanie zawarta). Jeżeli nie da się
pogodzić stron, granica jest ustalana na podstawie stanu faktycznego, a
sprawa trafia do sądu (ogólnie rzecz biorąc). Z rozgraniczenia powstaje
protokół graniczny albo ugoda, albo notatka geodety.
Stąd, dalsze postępowanie zależy od tego jak się zachowałeś w czasie
rozgraniczenia, a sprawa nabrała niestety >>mocy urzędowej<<.
Pozdrawiam
PawelT

9. Data: 2010-01-19 23:01:02
Od:Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Papo Smurf pisze:
[...]

S...@z...sa
Czego ty tak sobie te adresy mailowe zmieniasz i wychodzisz z KF-a.
Nikt na chama nie musi cię czytać!

--
animka

10. Data: 2010-01-19 23:16:09
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jeśli geodeta nie potrafi wymierzyć działek na podstawie już istniejących

Nie wiem, czy to ma sens, ale jeszcze raz spróbuję. Po pierwsze nei
wiadomo, czy nie pomylono się przy poprzednich mapkach. po drugie w
poprzednim poście - co zacytowałeś - wymieniłem szereg powodów, dla których
stan faktyczny się może zmienić.