  • 1. Data: 2010-01-18 19:57:27
    Temat: Pytanie o rozgraniczenie
    Od: Roleks Roleksiński <r...@g...com>

    Wystąpiłem o rozgraniczenie, geodeta zajął się tematem, w obecności
    sąsiadów pokazał gdzie powinny znajdować się słupki wyznaczające
    granice między działkami, jednak wytyczone granice działki zakreślają
    powierzchnię ok 15% mniejszą niż jest w papierach. Podczas pokazywania
    sąsiadom granic kilka razy je przestawiał, jako że sąsiadom wytyczona
    granica nie pasowała.
    Wobec czego:
    (1) zmieniając w obecności sąsiadów kilka razy położenie słupków już
    po wytyczeniu granic tak na prawdę nie wytyczył granic, pojawiło się
    kilka słupków, potem niektóre znikały, kto głośniej krzyczał temu
    przesuwał na korzysć słupek
    (2) znalazł o 15% mniejszy teren niż w dokumentach

    wobec tego wnioskuję, iż do dzisiaj nie wytyczył prawidłowo granic
    (przesunięcia w obecności sąsiadów, tłumacząc że gdyby liczyć z tej
    strony to punkt by był tutaj, a z innej strony to punkt by był gdzie
    indziej, oraz nie znalazł całej powierzchni)

    miał wytyczyć je ponad rok temu, tak było w umowie (czyli nie wywiązał
    się z niej), pytanie brzmi czy mogę bez żadnych konsekwencji
    zrezygnować z niego i skorzystać z usług geodety, który po prostu
    znajdzie tyle metrów ile jest w papierach i wstawi granitowe słupki,
    nie obchodzą mnie rozmowy z sąsiadami, chce żeby tylko znalazł tyle
    metrow ile jest w papierach

  • 2. Data: 2010-01-18 20:18:10
    Temat: Re: Pytanie o rozgraniczenie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roleks Roleksiński" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości
    b.googlegroups.com...

    Geodeta ma wyznaczyć Twoją działkę, a nie znaleźć jakiś tam teren. Nie
    wykluczone, że w dokumentach masz źle podaną powierzchnię po prostu.

  • 3. Data: 2010-01-19 10:33:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2010-01-18 20:57, Roleks Roleksiński pisze:

    > skorzystać z usług geodety, który po prostu
    > znajdzie tyle metrów ile jest w papierach i wstawi granitowe słupki,
    > nie obchodzą mnie rozmowy z sąsiadami, chce żeby tylko znalazł tyle
    > metrow ile jest w papierach

    Optymista.

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2010-01-19 14:01:27
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "Robert Tomasik" napisał:
    b.googlegroups.com...

    > Geodeta ma wyznaczyć Twoją działkę, a nie znaleźć jakiś tam teren. Nie
    > wykluczone, że w dokumentach masz źle podaną powierzchnię po prostu.

    ty chyba żarty sobie robisz?:O)
    on ma dokumenty swojej działki, więc rozgraniczenie powinno dotyczyć jego
    działki, czyli wszystko się z dokumentami musi zgadzać, a ze sie nei zgadza
    to wynik "normalnej" praktyki mafii geodezyjnej (urzędy geodezyjne,
    wujtowie, geodeci) kturzy kradną ziemie z działek kawałkami na potęgę,
    dlatego nic się nie zgadza!:O(

  • 5. Data: 2010-01-19 15:56:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Papo Smurf" <S...@z...sa> napisał w wiadomości
> [...]
    > geodezyjne, wujtowie, geodeci) kturzy kradną ziemie z działek kawałkami
    > na potęgę, dlatego nic się nie zgadza!:O(

    Nie zgadzam się z Tobą. Działka w terenie może mieć inne wymiary, niż na
    mapce. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być mnóstwo. Począwszy od błędu w
    mapce, poprzez zmianę biegu granic na skutek zjawisk naturalnych (osuwiska
    przykładowo) oraz wywołanych rzez człowieka (poszerzenie drogi), a
    skończywszy na nieformalnych zamianach i przesunięciach dokonanych przez
    sąsiadów bez wrysowywania w mapkę (przykładowo przy budowie ogrodzenia).
    Zadaniem geodety jest znaleźć "złoty środek", ale czasem to niemożliwe.

  • 6. Data: 2010-01-19 18:11:49
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

> [...]
    > sąsiadów bez wrysowywania w mapkę (przykładowo przy budowie ogrodzenia).
    > Zadaniem geodety jest znaleźć "złoty środek", ale czasem to niemożliwe.

    mapki były rysowane na podstawie pomiarów, pomiaty na podstawie punktów
    orientacyjnych i tak dalej, w każdym razie powierzchnia działki została
    obliczona na podstawie pomiarów i się nie zmienia!!!
    jeśli się zmieniła to od tego jest geodeta aby poprzednią pozycję działki
    przywrucić (jak ktoś sie wcioł w działkę, czy nielegalnie drogę poszeżył)
    jeśli geodeta nie potrafi wymierzyć działek na podstawie już istniejących
    danych i mapek to jest dopa!!!!

    p.s. mafia geodezyjna wymyśla sobie nowe ustawy zeby im łatwiej było krość
    ziemie, na przykład uchwalili sobie ustawy że własciciel działki nie ma
    prawa wglądu w niekture krytyczne dane swojej działki, po to żeby nie wykrył
    złodziejstwa, natomiast moze sprawdzić taką pośrednią daną jak powierzchnia,
    a jak się nie zgadza to się wmawia że się płyty przesuneły, człowieku puknij
    się w łep!!!:O)

  • 7. Data: 2010-01-19 19:56:10
    Od: Roleks Roleksiński <r...@g...com>

    yqb.googlegroups.com...

    > Zadaniem geodety jest znale "złoty środek", ale czasem to niemo liwe.

    Zloty srodek ??? Geodeta ma wytyczyc pozycję działki i znalezc moją
    powierzchnię, za która płace podatek, a nie dogadyac sie z sasiadami,
    ktorzy to jeszcze kloca sie zeby u nich wymierzyc dzialke a to ja
    place za geodete !!!

    Papo Smurf - możesz napisac cos wiecej, o jakie dane chodzi ?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-01-19 21:30:21
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

[...]

    Witam
    Nieco upraszczając, aby mozna było przeprowadzić rozgraniczenie, powinni byc
    obecni właściciele rozgraniczanych nieruchomości. Samo rozgraniczenie jest
    wykonywane na podstawie dokumentów geodezyjnych. Jeżeli ich nie ma (lub nie
    są wystarczające do wyznaczenia granicy), to na podstawie zgodnych
    oświadczeń stron (lub jednej ze stron, jeżeli druga nie wnosi zastrzeżeń lub
    nie wypowiada się). W razie sporu geodeta stara się doprowadzić do ugody,
    mającej moc ugody sądowej (o ile zostanie zawarta). Jeżeli nie da się
    pogodzić stron, granica jest ustalana na podstawie stanu faktycznego, a
    sprawa trafia do sądu (ogólnie rzecz biorąc). Z rozgraniczenia powstaje
    protokół graniczny albo ugoda, albo notatka geodety.
    Stąd, dalsze postępowanie zależy od tego jak się zachowałeś w czasie
    rozgraniczenia, a sprawa nabrała niestety >>mocy urzędowej<<.
    Pozdrawiam
    PawelT

  • 9. Data: 2010-01-19 23:01:02
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    Papo Smurf pisze:
    [...]

    S...@z...sa
    Czego ty tak sobie te adresy mailowe zmieniasz i wychodzisz z KF-a.
    Nikt na chama nie musi cię czytać!

    --
    animka

  • 10. Data: 2010-01-19 23:16:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > jeśli geodeta nie potrafi wymierzyć działek na podstawie już istniejących

    Nie wiem, czy to ma sens, ale jeszcze raz spróbuję. Po pierwsze nei
    wiadomo, czy nie pomylono się przy poprzednich mapkach. po drugie w
    poprzednim poście - co zacytowałeś - wymieniłem szereg powodów, dla których
    stan faktyczny się może zmienić.