  • 1. Data: 2010-01-18 19:05:52
    Temat: Jakie formalności przy sprzedaży samochodu?
    Od: "blast" <j...@o...pl>

    Witam
    Mam pytanie o formalności jakie muszę załatwić sprzedając samochód.
    Sytuacja jest następująca:
    - auto kupiłem parę lat temu, biorąc je na współwłasność z ojcem
    - w międzyczasie przeprowadziłem się do innego województwa, gdzie kupiłem
    mieszkanie i się przemeldowałem, ale nie zmieniałem rejestracji auta
    I teraz moje pytania:
    - jak wyglądają formalności które muszę załatwić sprzedając samochód?
    - mam notarialne upoważnienie ojca do sprzedaży, ale sprzed kilku miesięcy.
    Ile jest ono ważne?
    Z góry dzięki za odpowiedzi

  • 2. Data: 2010-01-18 19:11:57
    Temat: Re: Jakie formalności przy sprzedaży samochodu?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "blast" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - jak wyglądają formalności które muszę załatwić sprzedając samochód?
    > - mam notarialne upoważnienie ojca do sprzedaży, ale sprzed kilku

    Upoważnienie jest ważne, dokąd ojciec żyje i go nie cofnie. Po sprzedaży
    pojazdu masz obowiązek zgłoszenia tego faktu w Wydziale Komunikacji, w
    którym samochód jest zarejestrowany. W praktyce idź do najblizszego Tobie,
    weź druk zgłoszenia (albo znadź go w sieci, bo nie sprawdzałem) i wyślij
    listem poleconym do Twojego Wydziału Komunikacji wraz z kserokopią umowy.
    Już nieobowiązkowo, ale w celu zapobieżeniu ewentualnym późniejszym
    komplikcjom warto również o sprzedaży pojazdu powiadomić ubezpieczyciela.
    Można to zrobić w analogiczny sposób, albo osobiście w dowolnym jego
    biurze.

  • 3. Data: 2010-01-18 20:49:44
    Temat: Re: Jakie formalno?ci przy sprzedaży samochodu?
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 18 Jan 2010 20:11:57 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >Już nieobowiązkowo, ale w celu zapobieżeniu ewentualnym późniejszym
    >komplikcjom warto również o sprzedaży pojazdu powiadomić ubezpieczyciela.
    A jesli masz AC to warto dla odzyskania paru zlotych :)

    WAM
    --
    wczasy z dziecmi nad morzem
    www.nadmorze.pl/wczasy-z-dziecmi-nad-morzem

  • 4. Data: 2010-01-18 22:13:24
    Od: "raBar-bar" <r...@g...pl>

    > Już nieobowiązkowo, ale w celu zapobieżeniu ewentualnym późniejszym
    > komplikcjom warto również o sprzedaży pojazdu powiadomić ubezpieczyciela.

    Obowiązkowo (Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych, art. 32 ust. 1), w
    ciągu 30 dni od sprzedaży.

    pozdrawiam
    raB

  • 5. Data: 2010-01-19 15:27:33
    Od: "blast" <j...@o...pl>

    Wielkie dzięki za pomoc.
    Nowe upoważnienie jednak potrzebuję, bo na starym jest poprzedni meldunek i
    numer starego dowodu osobistego, ale nie jest to wielki problem.
    Jeszcze raz dzięki :)