  • 1. Data: 2005-08-04 13:12:31
    Temat: chyba zostane zlodziejem... ;-(
    Od: "Magda Lewandowska" <m...@r...com.pl>

    cyt. "Ponad 200 osób poszkodowanych przez biuro pośrednictwa wpłat "Bankasa"
    Z a poręczeniem majątkowym 15 tys. zł Prokuratura Rejonowa Łódź Polesie
    wypuściła na wolność Pawła N. podejrzanego o przywłaszczenie ponad 170 tys.
    zł. Właściciel biura pośrednictwa wpłat "Bankasa" z Łodzi w czterech
    punktach na Retkini i Karolewie przez ponad rok przyjmował od klientów
    opłaty za ZUS, czynsze, telefony."

    Moze mnie ktoś olsnić na czym nasze popieprzone prawo polega?
    Facet kradnie 170 tys. zł, łapia go a on wpłaca 15 tyś. poręczenia
    majątkowego i jest wolny. Moze się zmyć w dowolny zakątek naszego globu z
    moimi (między innymi) pięniędzmi w portfelu.

    Chyba zmienie profesje.. ;-/

    Pozdrawiam
    Wkurzona Magda

  • 2. Data: 2005-08-04 13:16:23
    Temat: Re: chyba zostane zlodziejem... ;-(
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Magda Lewandowska wrote:

> [...]
    > majątkowego i jest wolny. Moze się zmyć w dowolny zakątek naszego globu z
    > moimi (między innymi) pięniędzmi w portfelu.

    Ale takie punkty smierdza na odleglosc walkiem. Na prawde nie
    podejzewalas ze to moze byc oszustwo?

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2005-08-04 13:34:36
    Od: scream <n...@p...pl>

    Filip Ozimek napisał(a):
    > Ale takie punkty smierdza na odleglosc walkiem. Na prawde nie
    > podejzewalas ze to moze byc oszustwo?

    1. pisze się "naprawde" (bez spacji)
    2. co Twoja odpowiedź na wspólnego z pytaniem autorki wątku?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2005-08-04 13:43:14
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Magda Lewandowska" <m...@r...com.pl> napisał w
    wiadomości news:dct480$pvi$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    >

    > Pozdrawiam
    > Wkurzona Magda
    >
    >Stać go na opłacenie iinych ptfeli dlatego jest wolny.
    Nasze prawo jest nie takie złe. Gorzej jest z tymi którzy stosuja owe
    prawo. Lecz to jest konsekwencja tego , że na aplikację doistają sie tylko z
    klanuów rodzinnych i koleżeńskich. Studia ukończyli bo mieli układy a wiedza
    etyka ,ludzka przyzwoitość = co to ich obchodzi.
    Mają układy , nie obawiają sie wpadek i robią co im się żywnie podoba.
    Zapewne ci sami prokmratorz y zastosowli by areszt za kradzież
    przysłowiowego worka cementu, a w twoim przkładzie zwolnili no cóż , samo
    życie.

  • 5. Data: 2005-08-04 14:08:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Magda Lewandowska" <m...@r...com.pl>
    napisał w wiadomości news:dct480$pvi$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Rzecz w tym, ze nie wiadomo, czy pieniądze ukradł właściciel firmy. To
    dopiero stali postępowanie. Kaucja ma zabezpieczyć tok postępowania i w
    założeniu zapewnić, że gość nie zniknie. Jak zniknie, to się go będzie
    szukać. Wcześniej, czy później znajdzie. Jeśli faktycznie ukradł te
    pieniądze, to sąd go osądzi i skarze. Mam nadzieję, ze nie na 15.000 zł
    grzywny jedynie. Ale istnieje jakaś tam możliwość, że to nie on ukradł.
    Stad radzę po prostu poczekać na wyrok. Kaucja ma inne cele.

  • 6. Data: 2005-08-04 14:10:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w
    wiadomości news:dct4f7$e15$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale takie punkty smierdza na odleglosc walkiem. Na prawde nie
    > podejzewalas ze to moze byc oszustwo?

    Na jakiej podstawie tak sądzisz? Pośrednictwem w tym zakresie zajmuje
    się sporo marketów, poczta, banki. Jakoś to od wielu lat działa i
    przypadki przywłaszczania pieniędzy nie są częste. Raz na czas się
    zdarzają, ale to i zdarzały się w bankach, na pocztach. Chcąc się
    dostosować do Twojej uwagi, to trzeba by było osobiście do kasy zanosić.
    A i to nie ma pewności, że kasjerka nie zwędzi.

  • 7. Data: 2005-08-04 14:22:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Magda Lewandowska wrote:

    > Moze mnie ktoś olsnić na czym nasze popieprzone prawo polega?

    Czego nie rozumiesz w słowie "podejrzany"?

    > Facet kradnie 170 tys. zł, łapia go a on wpłaca 15 tyś. poręczenia

    Nie "kradnie". Jest _podejrzany_ o to, że ukradł.

    "Zasada domniemania niewinności", "Niewinny zanim nie udowodni się winy"
    - coś ci to mówi?

    > majątkowego i jest wolny. Moze się zmyć w dowolny zakątek naszego globu z

    Nie jest powiedziane, że nie dostał zakazu wyjazdu z kraju.

    > moimi (między innymi) pięniędzmi w portfelu.

    Jak ktoś jest na tyle, hmmm, naiwny (delikatnie mówiąc), że korzysta z
    takich dziwnych punktów, to wpadnie przy pierwszej 'robocie'.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 8. Data: 2005-08-04 14:24:21
    Od: "Magda Lewandowska" <m...@r...com.pl>

    Domniemywam, ze gdyby to nie on ukradł pieniądze policja nie musiałaby go
    szukać przez 2 tyg. tylko sam by się zgłosił zaraz po kradzieży.

  • 9. Data: 2005-08-04 14:29:44
    Od: "Magda Lewandowska" <m...@r...com.pl>

    Nie jestem prawnikiem.
    Wydaje mi się, że o procedurze postępowania powinnam zostać powiadomiona
    przez policję (a mimo moich usilnych prósb nie zostały mi udzielone ZADNE
    informacje) a nie szukać informacji na własną rekę.

    wiadomości news:dct8bb$cqj$1@opal.futuro.pl...

  • 10. Data: 2005-08-04 14:34:41
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

> [...]
    > dostosować do Twojej uwagi, to trzeba by było osobiście do kasy zanosić.
    > A i to nie ma pewności, że kasjerka nie zwędzi.

    jest zasadnicza różnica w odpowiedzialności.

    ponadto
    kasjerka w banku jak coś zdefrauduje to okrada bank
    w twoja kasa jest bezpieczna.
    natomiast "firma"prowadząca taki punky inkasa okrada ciebie

    macso