  • 1. Data: 2005-08-04 10:34:22
    Temat: Allegro - przejęcie konta - firma windykacyjna, pomocy!
    Od: "AnnaBlue" <a...@o...pl>

    Witam serdecznie, moja znajoma ma następujący problem:
    w marcu otrzymała mail, w którym proszono ją o weryfikację danych,
    bezmyślnie podała hasło do konta na Allegro. Jak należało przypuszczać mail
    był fałszywy.
    Z jej konta wystawiono pre-paidy, doszło do iluśtam transakcji sprzedaży, w
    efekcie sprawcy (było ich dwóch) wygenerowali 900 zł prowizji dla Allegro.
    Ona -przed przejęciem konta - w zasadzie tylko kupowała.
    Znajoma oczywiście powiadomiła prokuraturę, policja schwytała jednego
    sprawcę, drugiego szuka, sprawa się ślimaczy a Allegro domaga się zaległej
    prowizji, oddali sprawę do windykatora, który żąda spłaty do 10.08.
    Pomijam fakt, że nie ona wygenerowała tę prowizję, ale dziewczyna sama
    wychowuje dwuletnie dziecko i po zapłaceniu świadczeń zostaje jej 450 zł na
    życie.
    Windykator jest głuchy na jej argumenty, twierdząc, że przyczyniła się do
    przejęcia konta, i proponując wyegzekwowanie nalezności od sprawców.
    Prokuratura się ślimaczy, a Allegro milczy.
    Co jej grozi? Co ma robić? jest bezradna.... nawet nie stać ją na porade
    prawną, stąd mój post tutaj.
    Proszę o konstruktywne rady....

    dziękuję, pozdrawiam, Anna
    --
    www.annablue.pl

  • 2. Data: 2005-08-04 10:47:01
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    Użytkownik "AnnaBlue" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    .
    > Proszę o konstruktywne rady....
    >
    > dziękuję, pozdrawiam, Anna

    Polecam wątek sprzed 2 miesięcy "Czy Allegro może sprzedać dług firmie
    windykacyjnej?"
    Znajdziesz to na pewno łatwo. A w środku parę odpowiedzi na swoje
    wątpliwości.

    --
    Paweł

  • 3. Data: 2005-08-04 10:51:22
    Od: "AnnaBlue" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał w wiadomości

    > Polecam wątek sprzed 2 miesięcy "Czy Allegro może sprzedać dług firmie
    > windykacyjnej?"
    > Znajdziesz to na pewno łatwo. A w środku parę odpowiedzi na swoje
    > wątpliwości.

    dziękuję, znalazłam
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/900b7038115ee90f/f0829a89b52c61ed?lnk=st
    &q=Czy+Allegro+mo%C5%BCe+sprzeda%C4%87+d%C5%82ug+fir
    mie&rnum=1&hl=pl#f0829a89b52c61ed

    ale to nie wyjaśnia, jakie kroki powinna podjąć, by oczyścić się z tej
    sprawy....

    będę wdzięczna za konkretne wskazówki,
    pozdrawiam, AB

  • 4. Data: 2005-08-04 12:38:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    AnnaBlue wrote:

    > będę wdzięczna za konkretne wskazówki,

    O ile ten windykator nie nazywa się komornik, to należy wywalić go za
    drzwi i spokojnie czekać na wezwanie z sądu o ile w ogóle do takiego
    dojdzie.
    W moim poście na temaat zaległych faktur tepsy pisałem dokładnie jak to
    działa.

  • 5. Data: 2005-08-04 14:14:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "AnnaBlue" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    Windykatorów wysyła się na przysłowiowe drzewo. Allegro należy
    poinformować, że w sprawie toczy się postępowanie w którym zostali
    również poszkodowani - w końcu posługując się fałszywymi danymi ktoś
    skorzystał z ich usług. Przesłał bym takie pismo i dołączył kserokopię
    postanowienia o wszczęciu postępowania, które dziewczyna dostała
    zapewne. I dokąd nie przyjdzie korespondencja z sądu sprawą bym się
    więcej nie interesował.

  • 6. Data: 2005-08-04 15:18:29
    Od: "AnnaBlue" <a...@o...pl>

    bardzo serdecznie dziękuję:)

  • 7. Data: 2005-08-04 20:52:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    AnnaBlue wrote:
> [...]
    > w marcu otrzymała mail, w którym proszono ją o weryfikację danych,
    > bezmyślnie podała hasło do konta na Allegro. Jak należało przypuszczać mail

    Znajoma jest upośledzona, że się na to nabrała?

    [ciach]

    > Windykator jest głuchy na jej argumenty, twierdząc, że przyczyniła się do
    > przejęcia konta, i proponując wyegzekwowanie nalezności od sprawców.
    > Prokuratura się ślimaczy, a Allegro milczy.

    Windykatora olać lub poszczuć psami.

    Od Allegro zażądać odszkodowania za naruszenie ustawy o ochronie danych
    osobowych.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)