  • 1. Data: 2005-08-04 11:43:19
    Temat: odszkodowanie - czy mozna?
    Od: "A.M." <a...@w...pl>

    Witam
    Sad wzywal na rozprawy na ktore pozwany sie nie stawial. Ktoregos dnia
    zostal
    zatrzymany przez policje na kontroli drogowej i okazalo sie, ze sad wydal
    nakaz
    zatrzymania delikwenta i doprowadzenia go na rozprawe sadowa. Tak tez sie
    stalo.
    Zostal zatrzymany na 2 tygodnie w areszcie, zwolniony za kaucja.
    Odbyla sie rozprawa sadowa po ktorej sad postanowil uniewinnic pozwanego
    z zarzucanych mu czynow. Kaucja zostala zwolniona.
    Czy jest sens i mozliwosc zalozenia sprawy o zatrzymanie i wsadzenie do
    zakładu karnego
    jesli taki byl wyrok sadu?
    Dziekuje serdecznie za odpowiedz.
    A. M.

  • 2. Data: 2005-08-04 11:53:57
    Temat: Re: odszkodowanie - czy mozna?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    A.M. napisał(a):
    > Sad wzywal na rozprawy na ktore pozwany sie nie stawial.

    pozwany (postępowanie cywilne) czy oskarżony (postępowanie karne)
    z dalszego tekstu podejrzewam że to drugie

> [...]
    > z zarzucanych mu czynow. Kaucja zostala zwolniona.
    > Czy jest sens i mozliwosc zalozenia sprawy o zatrzymanie i wsadzenie do

    odszkodowania można żądać za niewątpliwie niesłuszne tymczasowe
    aresztowanie (art.552§4 kodeksu postępowania karnego) - późniejsze
    uniewinnienie nie przekłada się wprost na ocenę słuszności tymczasowego
    aresztowania
    sam oceń czy takie było, skoro oskarżony nie stawiał się na rozprawy...
    odbierał chociaż wezwania?

    KG

  • 3. Data: 2005-08-04 11:59:24
    Od: "A.M." <a...@w...pl>

> [...]
    > aresztowania
    > sam oceń czy takie było, skoro oskarżony nie stawiał się na rozprawy...

    Sama nie wiem czy karna czy cywilna.. napewno za bzdure ktorej mozna bylo
    uniknac.
    No rzeczywiscie, zatrzymanie moglo nastapic dlatego ze nie stawial sie na
    rozprawy
    a wezwania odbieral. Wiec zatrzyamnie moglobyc sluczne
    Ania M

  • 4. Data: 2005-08-04 13:10:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "A.M." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Nie ma żadnego sensu, bowiem zatrzymanie było zasadne. Zatrzymanie było
    związane z niestawiennictwem się oskarżonego, nie zaś z popełnieniem lub
    nie przestępstwa. Zażalenie było by uzasadnione, gdyby sam oskarżony nie
    bym powiadamiany o rozprawach i został zatrzymany - i to nawet gdyby go
    skazano.