  • 1. Data: 2005-08-04 12:09:08
    Temat: Przedwanienia
    Od: "Jakubek" <j...@p...pl>

    Jaki jest okres przedawnień przestępstw przeciwko mieniu i obrotowi
    gospodarczeemu ?

  • 2. Data: 2005-08-04 12:23:32
    Temat: Re: Przedwanienia
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jakubek napisał(a):
    > Jaki jest okres przedawnień przestępstw przeciwko mieniu i obrotowi
    > gospodarczeemu ?

    różnie
    art.101 - 105 kk

    KG

  • 3. Data: 2005-08-04 15:50:56
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    > różnie
    > art.101 - 105 kk

    --------radzę pamiętać przy okazji o świeżutkich zmianach art 101 i 102
    k.k., - Dz U z 19 lipca 2005r., nr 132, poz. 1109 - które z taką werwą
    wprowadzały PISiory :D
    pozdrawiam
    mk

  • 4. Data: 2005-08-04 18:53:29
    Od: "Jakubek" <j...@p...pl>

    Ponieważ postępowanie zostało wszczęte w 2000 roku, w tej chwili jest
    zawieszone, nie zostały postawione zarzuty, ba, nie było nawet przesłuchań,
    czy oznacza to, że w tym roku ustaje karalność, niezależnie od tego, czy
    było to przstępstow zagrożone karą do 3 lat lub powyżej ?

  • 5. Data: 2005-08-04 21:03:46
    Od: "Adam" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Jakubek" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy oznacza to, że w tym roku ustaje karalność, niezależnie od tego, czy
    > było to przstępstow zagrożone karą do 3 lat lub powyżej ?

    Witam

    Jestem w podobnej sytuacji. U mnie też śledztwo rozpoczęło sie w 2000 r.
    (zostalem przesłuchany).
    Niestety w naszym kraju prokuratura ma baaaardzo duzo czasu i się nie bedzie
    spieszyć. Jesli to co zrobiles kwalifikuje sie jako przestepstwo do 3 lat
    pozbawienia wolności to okres przedawienia jest po 5 latach, jesli
    kwalifikuje sie jako przestępstwo do 5 lat pozbawienia wolności to okres
    przedawnienia wynosi 10 lat. Ale w przypadku rozpoczęcia postępowania każdy
    z tych okresów wydłuża sie automatycznie o 5 lat.
    Czyli będziesz mógł spac spokojnie dopiero za 5 albo 9 lat, chyba, że
    wczesniej sie zakonczy sprawa.

    pozdrawiam
    Adam

    P.S. Ostatnio ktoś wygrał sprawe z naszym wymiarem sprawiedliwości w
    Strasburgu (łamanie praw człowieka) Bodajże też chodziło o 4 czy 5 lat
    powolnego sledztwa, ale była to sprawa o jakies powazniejsze przestępstwo

  • 6. Data: 2005-08-06 08:45:16
    Od: viktus77 <v...@i...pl>

> [...]
    > z tych okresów wydłuża sie automatycznie o 5 lat.
    > Czyli będziesz mógł spac spokojnie dopiero za 5 albo 9 lat, chyba, że

    Sorry ale jest zupełnie inaczej. Nie ma znaczenia czy zagrożenie jest do
    3 lat, czy powyżej. Gdy zagrożenie jest do lat pięciu to okres jest
    pięcioletni, a wszczęcie postępowania przedłuża o pięć lat.
    Dłuższy jest okres dla zagrożonych powyżej pięciu lat, bo aż lat 15 plus
    10 po wszczęciu. :-)

    Pzdr.

  • 7. Data: 2005-08-07 16:07:18
    Od: "Adam" <a...@o...pl>

> [...]
    > pięcioletni, a wszczęcie postępowania przedłuża o pięć lat.
    > Dłuższy jest okres dla zagrożonych powyżej pięciu lat, bo aż lat 15 plus

    Skąd wiesz, że jest inaczej? Może źle interpretuję przepisy, ale sprawdzałem
    w kilku miejscach w internecie i wszędzie było napisane, ze przestepstwa
    zagrozone karą do 5 lat przedawniają się po 10 latach. Jesli w tym czasie
    rozpocznie sie postępowanie to dodatkowo jescze 5 lat.
    tutaj jest to przystepnie wyjaśnione
    http://www.poradaprawna.pl/artykul.php?id=5307&Sessi
    on=cd76a20bc7fc0f2d03356
    45ee7dafd91

    Jesli masz jakieś inne informacje to daj znać.

    pozdrawiam
    Adam

  • 8. Data: 2005-08-07 17:45:02
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 07/08/2005 18:07, Adam wrote :

> [...]
    on=cd76a20bc7fc0f2d03356
    > 45ee7dafd91
    >
    > Jesli masz jakieś inne informacje to daj znać.

    Jak już zwracano uwagę, od 3 sierpnia 2005 roku terminy przedawnienia
    zostały wydłużone -- w szczególności o 10 lat w momencie wszczęcia
    postępowania w fazie in personam -- większość miejsca w Internecie
    jeszcze o tym nie wie.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 9. Data: 2005-08-08 07:09:29
    Od: "Adam" <a...@o...pl>

> [...]
    > zostały wydłużone -- w szczególności o 10 lat w momencie wszczęcia
    > postępowania w fazie in personam -- większość miejsca w Internecie

    ale to tylko niektóre rodzaje przestępstw

  • 10. Data: 2005-08-08 20:20:09
    Od: viktus77 <v...@i...pl>

    Adam napisał(a):

> [...]
    > zagrozone karą do 5 lat przedawniają się po 10 latach.
    > Jesli masz jakieś inne informacje to daj znać.

    Wiem to z ustawy.
    A co tu jest do interpretowania ?
    Jednak polecam stronę sejmową niż :porada".

    Pzdr.