  • 11. Data: 2010-10-04 13:22:48
    Temat: Re: chwila zgonu - ekstremalnie ;)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.10.2010 13:29, GB pisze:

    > Zakłądasz że nie są zmarłymi i po to ich hibernujesz. Problem pojawi się
    > gdy będą chcieli ich rozmrozić.

    W USA właśnie jest odwrotnie - władzuchna pozwala zamrozić dopiero po
    oficjalnym stwierdzeniu zgonu.

  • 12. Data: 2010-10-04 13:46:52
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> naskrobał/a w

    > Coś dzwonią, ale nie do końca w tym kościele ;)
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Cryonics#Preservation_i
    njury

    > (zwłaszcza drugie zdanie - przy odpowiednim zamrażaniu zjawisko, które
    > opisujesz, nie zachodzi)

    O'rly?

    Trzecie zdanie:
    However, damage from freezing can still be serious;

    Ostatnie w akapicie: This can reduce damage greatly,[14] but freezing of
    whole people still causes injuries that are not reversible with present
    technology.

    Trzeci akapit:
    vitrification in cryonics is not reversible with current technology. When
    successful it can prevent freezing injury in some body parts, but at the
    price of toxicity caused by cryoprotectant chemicals.

    Zamienił stryjek siekierkę na kijek.

    Za to następny dział opisuje nieco zagadniej prawnych (przynajmniej w
    świetle amerykanskiego prawa).

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 13. Data: 2010-10-04 15:04:42
    Od: Morris Starling <m...@g...com>

    On Oct 4, 2:07 pm, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Ale z tego co mi się obiło o uszy, to nie koniecznie trzeba zamrozić na
    > sopelek. wystarczy - schłodzić - do jakieś temperatury nieco powyżej
    > zera. Już podobno trwają eksperymenty.
    >
    > --
    > @2010 Johnson
    > Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

    Dopiero co wyczytalem o nowym sposobie przeprowadzania pewnych
    operacji - otwieraja pacjenta, schladzaja mu serce, ponizej jakiejs
    temperatury serce przestaje bic. Chirurg przeprowadza operacje, serce
    jest ogrzewane - i czlowiek wstaje z martwych! Nie, to nie sa bajki.

  • 14. Data: 2010-10-04 18:42:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.10.2010 15:46, Goomich pisze:

    > O'rly?

    Serio serio.

    > Trzecie zdanie:
    > However, damage from freezing can still be serious;

    Tak, ale z innych powodów, niż te twoje ostre kryształki.

  • 15. Data: 2010-10-05 06:34:45
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Serio serio.

    > Tak, ale z innych powodów, niż te twoje ostre kryształki.

    Tak naprawdę to przecież nie chodzi nam o zachowanie ciała, bo
    wychodzują nowe jak już będą mogli i potrafili odmrażać. Trzeba zachować
    mózg a w zasadzie pamięć czyli strukturę połączeń komórek nerwowych,
    więc ja sądzę że prędzej będziemy potrafili zapisać tą strukturę w
    pamięciach fizycznych (a może i sztucznych biologicznych) niż zamrażać i
    odmrażać całe ciała. Pojawią się wtedy problemy prawne, czy człowiekiem
    jest taki zapis, czy też dopiero ożywiona kopia, czy może to będzie to
    niewolnik bez praw obywatelskich i ludzkich. Doczekamy potem rewolucji i
    zniesienia niewolnictwa ożywieńców i historia dalej potoczy się swoim
    kolistym ruchem a tylko sceneria będzie się zmieniać.

  • 16. Data: 2010-10-06 06:57:35
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Morris Starling" <m...@g...com>

[...]
    No ale ... do jak bardzo niskiej ?

  • 17. Data: 2010-10-06 07:35:55
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik niusy.pl napisał:

> [...]
    > temperatury serce przestaje bic. Chirurg przeprowadza operacje, serce
    > jest ogrzewane - i czlowiek wstaje z martwych!

    Nie wstaje z martwych bo mózg mu nie przestał działać.

    > --
    > No ale ... do jak bardzo niskiej ?

    Do kilku stopni żeby zapobiec niedotlenieniu mięśnia sercowego w czasie
    operacji, cała reszta ciała jest podłączona do sztucznego płuco-serca
    więc nie ma tego problemu.