  • 1. Data: 2010-10-04 05:47:02
    Temat: chwila zgonu - ekstremalnie ;)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    W innym wątku Robert poruszył kwestię komplikacji ustalenia chwili zgonu
    z uwagi na współczesne możliwości de facto wskrzeszania ludzi ;)

    Pytanie podchwytliwe - jak to wygląda w przypadku hibernacji?

    _Teoretycznie_ może się udać, zwłaszcza przy rozwoju nanotechnologii. W
    przyszłości.

    Trup czy nie trup? I co będzie, jak obecnie uzna się go za trupa, a za
    np. 30 lat - ożywią?

    Dodatkowy "smaczek" - jedna z technik hibernacji zakłada, że odtworzenie
    ciała to nie będzie, więc zamrażają samą głowę (odciętą).

  • 2. Data: 2010-10-04 11:01:33
    Temat: Re: chwila zgonu - ekstremalnie ;)
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> naskrobał/a w

    > _Teoretycznie_ może się udać, zwłaszcza przy rozwoju
    > nanotechnologii. W przyszłości.

    To zapytaj w przyszłości, jak się problem pojawi.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 3. Data: 2010-10-04 11:06:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.10.2010 13:01, Goomich pisze:
    > Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> naskrobał/a w

    > To zapytaj w przyszłości, jak się problem pojawi.

    Problem pojawia się już teraz - bo jeśli uznasz hibernowanych za
    zmarłych, to masz problem formalny z miejscem przechowywania takich
    zwłok-niezwłok.

  • 4. Data: 2010-10-04 11:16:57
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:4ca9b539$...@n...home.net.pl...

    > Problem pojawia się już teraz - bo jeśli uznasz hibernowanych za
    > zmarłych, to masz problem formalny z miejscem przechowywania takich
    > zwłok-niezwłok.

    skontaktuj sie z rodzina disney'a i zapytaj czy zostal uznany za zmarlego
    czy nie ;)

  • 5. Data: 2010-10-04 11:29:19
    Od: GB <g...@o...pl>

    W dniu 2010-10-04 13:06, Andrzej Lawa pisze:

    > Problem pojawia się już teraz - bo jeśli uznasz hibernowanych za
    > zmarłych, to masz problem formalny z miejscem przechowywania takich
    > zwłok-niezwłok.

    Zakłądasz że nie są zmarłymi i po to ich hibernujesz. Problem pojawi się
    gdy będą chcieli ich rozmrozić.

    GB

  • 6. Data: 2010-10-04 12:57:21
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > Problem pojawia się już teraz - bo jeśli uznasz hibernowanych za
    > zmarłych, to masz problem formalny z miejscem przechowywania takich
    > zwłok-niezwłok.

    Nie ma problemu. Człowiek skąłda się iluśtam procent z wody. Nie mamy
    jeszcze technologii, która zapobiegłaby jej zamarznięciu. Woda po
    zamrożeniu zwiększa swoją objętość i zmienia się w sliczne ostre
    kryształy. Razem robii to mielone z komórek ciała.
    Tak więć każdy hibernowany to trup. Jak się pojawi pomysł, jak zamrozić
    człowieka, bez zamrozenia większośći jego masy ciała, to będzie można
    myśleć. Na razie sa ważniejsze sprawy, krzyże, palikoty i inne.

  • 7. Data: 2010-10-04 13:07:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Goomich pisze:

> [...]
    > zamrożeniu zwiększa swoją objętość i zmienia się w sliczne ostre
    > kryształy. Razem robii to mielone z komórek ciała.

    Ale z tego co mi się obiło o uszy, to nie koniecznie trzeba zamrozić na
    sopelek. wystarczy - schłodzić - do jakieś temperatury nieco powyżej
    zera. Już podobno trwają eksperymenty.

    --
    @2010 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

  • 8. Data: 2010-10-04 13:19:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.10.2010 14:57, Goomich pisze:

> [...]
    > zamrożeniu zwiększa swoją objętość i zmienia się w sliczne ostre
    > kryształy. Razem robii to mielone z komórek ciała.

    Coś dzwonią, ale nie do końca w tym kościele ;)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Cryonics#Preservation_i
    njury

    (zwłaszcza drugie zdanie - przy odpowiednim zamrażaniu zjawisko, które
    opisujesz, nie zachodzi)

  • 9. Data: 2010-10-04 13:21:24
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Johnson <j...@n...pl> naskrobał/a w

    > Ale z tego co mi się obiło o uszy, to nie koniecznie trzeba zamrozić
    > na sopelek. wystarczy - schłodzić - do jakieś temperatury nieco
    > powyżej zera. Już podobno trwają eksperymenty.

    Jak sie powiodą, to Komisja Kodyfikacyjna PC bedzie miała zagwozdkę. Póki
    co nie ma co rozpatrywać problemu na gruncie obecnych przepisów.

  • 10. Data: 2010-10-04 13:22:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.10.2010 15:07, Johnson pisze:

    > Ale z tego co mi się obiło o uszy, to nie koniecznie trzeba zamrozić na
    > sopelek. wystarczy - schłodzić - do jakieś temperatury nieco powyżej
    > zera. Już podobno trwają eksperymenty.

    Niektóre nawet przypadkowe (typu wpadł ktoś do lodowatej wody).

    Generalnie technologia ma potencjał - zamraża się już pojedyncze tkanki.

    Jednym z głównych problemów jest to, że w takich USA na zamrożenie
    pozwalają dopiero po oficjalnym stwierdzeniu zgonu (co ładnie rozwiązuje
    problem w przypadku braku możliwości reanimacji, a robi niezły bałagan
    jeśli jednak się uda) - czyli z reguły ciało i tak jest już z jakiegoś
    powodu mocno uszkodzone a dodatkowo dochodzi problem
    niedotlenienia/niedożywienia komórek po ustaniu krążenia a przed
    stwierdzeniem zaniku funkcji mózgu.