  • 1. Data: 2010-10-03 17:30:25
    Temat: aplikant wysyła fałszywe zawiadomienie-wezwanie (kpk)
    Od: filo geneza <f...@g...com>

    powiedzcie jaki przepis narusza pełnomocnik oskarżyciela prywatnego
    (sprawa o zniesławienie), który wysyła do osoby wezwanie na świadka,
    powołując się na decyzję sądu, podaje nawet datę i termin
    obowiązkowego stawiennictwa.
    Zawiadomienie jest jednak nieprawdziwe ponieważ ta osoba nie została
    wezwana na świadka przez sąd, nawet nie została uznana świadkiem.

    Szukałem w przestępstwach przeciwko wymiarowi sprawiedliwości i raczej
    nic nie pasuje, nie ma też w KK pojęcia naruszenie powagi sądu.
    Czy takie fałszywe zawiadomienie jest może wykroczeniem?
    Dodam, że fałszywe zawiadomienie wykonał aplikant na papierze firmowym
    swojej kancelarii, może jakieś zasady etyki adwokackiej, prośba o
    konkretny przepis.

  • 2. Data: 2010-10-03 18:51:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "filo geneza" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
> [...]
    > (sprawa o zniesławienie), który wysyła do osoby wezwanie na świadka,
    > powołując się na decyzję sądu, podaje nawet datę i termin

    Żadnego przepisu nie narusza, jeśli robi to na papierze firmowym
    kancelarii. Ma to wymiar prośby o przybycie, a nie wezwania - bez względu
    na tytuł. Zgłoszenie w charakterze świadka może nastąpić już na samej
    rozprawie i sąd może decyzję o przesłuchaniu podjąć, a jeśli świadek pod
    ręką będzie, to i go przesłuchać od razu. Falszywe wezwanie byłoby, gdyby
    zostało sporządzone w takiej formie, że sugerowałoby, iż pochodzi z sądu.

  • 3. Data: 2010-10-03 19:19:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.10.2010 20:51, Robert Tomasik pisze:

    > świadek pod ręką będzie, to i go przesłuchać od razu. Falszywe wezwanie
    > byłoby, gdyby zostało sporządzone w takiej formie, że sugerowałoby, iż
    > pochodzi z sądu.

    Skoro mowa była o _obowiązkowym_ stawiennictwie, to IMHO właśnie taką
    formę to miało.

  • 4. Data: 2010-10-03 19:23:39
    Od: filo geneza <f...@g...com>

    On 3 Paź, 20:51, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > zostało sporządzone w takiej formie, że sugerowałoby, iż pochodzi z sądu.

    wiem, że nie jest to fałszerstwo przeciwko dokumentom, sęk w tym, czy
    nie narusza to dobrych obyczajów i powagi sądu.
    dziwna sprawa że pełnomocnik powoda kieruje do osoby zawiadomienie
    powołując sie na sąd że jest wezwany, przy tym pełnomocnik ów poucza o
    obowiązkowym stawiennictwie.
    zapewne nie jest to także nadużycie zaufania, natomiast to jest moim
    zdaniem naruszanie powagi sądu, ktos sie powołuje na sąd przypisując
    temu sądowi działania jakie nie miały miejsca. w pewien sposób chce
    wyimaginowane czynności sądu wykorzystać na swoja korzyść - by osoba
    "wezwana" przyjechała do sądu.

    do tego robi to aplikant adwokacki (najdelikatniej mówiąc mało
    kulturalny), którego powinny dotyczy normy korporacji do której chce
    przystapić.

  • 5. Data: 2010-10-03 20:36:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4ca8d746@news.home.net.pl...

    > Skoro mowa była o _obowiązkowym_ stawiennictwie, to IMHO właśnie taką
    > formę to miało.

    Moim zdaniem lekkie przegięcie, ale jeszcze do popełnienia przestępstwa
    daleko.

  • 6. Data: 2010-10-03 21:42:53
    Od: filo geneza <f...@g...com>

    On 3 Paź, 22:36, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomościnews:4ca8d746@news.home.net.pl...

    > Moim zdaniem lekkie przegięcie, ale jeszcze do popełnienia przestępstwa
    > daleko.

    może chociaż blisko do wykroczenia? ;-)

    ciekawe, że w kpk wpisując "powagę" mowa tylko o oskarżonym
    czyli inni moga lekceważyć sąd?

    jak to jest z zachowaniem oskarżyciela prywatnego (i pełnomocników)?
    czyzby nie było przepisów sankcjonujących zachowanie oskarżyciela
    prywatnego...?

  • 7. Data: 2010-10-05 19:32:53
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-10-03 21:23, filo geneza pisze:
    > do tego robi to aplikant adwokacki (najdelikatniej mówiąc mało
    > kulturalny), którego powinny dotyczy normy korporacji do której chce
    > przystapić.

    to poskarż się korporacji

    KG