  • 1. Data: 2010-10-03 18:46:33
    Temat: Czynny żal, urząd celny
    Od: "_chab_" <w...@w...pl>

    Witam,

    Miałem ostatnio taką sytuację w urzędzie celnym ze spóźnionym wnioskiem o
    wydanie zaświadczenia o zapłaceniu akcyzy za sprowadzony samochód.
    Otóż, spóźniłem się 3 dni z wnioskiem o wydanie zaświadczenia a za to grozi
    mandat. Ponieważ kilka lat temu też sprowadzilem samochód i byłem spóźniony
    z wnioskiem napisałem pismo tzw. czynny żal. Wtedy, 5 lat temu, nie było
    problemu, akcyza została opłacona, w urzędzie uznali czynny żal, obyło się
    bez mandatu.
    Tym razem, Pan w okienku również przyjął pismo z czynnym żalem nie wyrażając
    żadnego sprzeciwu. Wszystkie opłaty zrobiłem w odpowiedniej wysokości. Przy
    odbiorze zaświadczenia coś się zmieniło i Pani pokierowała mnie prosto do
    naczelnika, po czym ten zaczął wypisywać mandat. Po krótkiej rozmowie
    wyjaśnił mi, że instytucja czynnego żalu nigdy nie obowiązywała i nie
    obowiązuje w urzędzie celnym i nie może rozpatrzyć czynnego żalu pozytywnie.
    Odmówiłem przyjęcia mandatu i czekam na wezwanie do urzędu celnego w celu
    dalszych wyjaśnień.
    Może mi ktoś wyjaśnić jak to jest faktycznie? Przedtem było możliwe, teraz
    nie? Coś się zmieniło? Można powołać się na jakąś ustawę?
    Skoro czynny żal nie obowiązuje w urzędzie celnym to czemu facet przyjął go
    ode mnie przy składaniu wniosku?

    Pozdrawiam
    Chab

  • 2. Data: 2010-10-03 18:49:19
    Temat: Re: Czynny ?al, urz?d celny
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-10-03 20:46, _chab_ pisze:

    > Skoro czynny ?al nie obowi?zuje w urz?dzie celnym to czemu facet przyj?? go
    > ode mnie przy sk?adaniu wniosku?

    Bo w zasadzie urząd musi przyjąć każde pismo które mu się podsunie i
    wtedy ma określony czas aby się do niego ustosunkować. :(

    --
    spp

  • 3. Data: 2010-10-03 19:01:12
    Od: "_chab_" <w...@w...pl>

    > Bo w zasadzie urząd musi przyjąć każde pismo które mu się podsunie i wtedy
    > ma określony czas aby się do niego ustosunkować. :(

    No tak, tylko na jakiej podstawie wtedy ustosunkował sie pozytywnie a teraz
    negatywnie?

  • 4. Data: 2010-10-03 20:01:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    _chab_ wrote:

    > No tak, tylko na jakiej podstawie wtedy ustosunkował sie pozytywnie
    > a teraz negatywnie?

    Pewnie nie ma obowiązku karania, więc raz mieli dobry humor,
    a teraz nie.

  • 5. Data: 2010-10-03 20:59:42
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    cef napisal:
    > Pewnie nie ma obowiązku karania, więc raz mieli dobry humor,
    > a teraz nie.

    Wtedy budżet nie był aż tak głodny, jak jest głodny dziś.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2010-10-04 04:21:17
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-10-03 20:46, _chab_ pisze:

    > Po kr?tkiej rozmowie
    > wyja?ni? mi, ?e instytucja czynnego ?alu nigdy nie obowi?zywa?a i nie
    > obowi?zuje w urz?dzie celnym i nie mo?e rozpatrzy? czynnego ?alu pozytywnie.

    Hmm, trochę pogooglałem (z UC nie mam do czynienia od dawna) i wygląda
    na to, że Pan Naczelnik się myli - obowiązują ich te same zasady jak US-y.

    http://www.druki.rejestracja-samochodu.pl/strona-glo
    wna/14/Urzad_Celny_Akcyza_AKCU.html

    --
    spp

  • 7. Data: 2010-10-27 20:21:02
    Temat: Re: Czynny żal, urząd celny
    Od: "_chab_" <w...@w...pl>

    > Hmm, trochę pogooglałem (z UC nie mam do czynienia od dawna) i wygląda na
    > to, że Pan Naczelnik się myli - obowiązują ich te same zasady jak US-y.

> [...]

    Może i obowiązują te same zasady ale po kolejnym wezwaniu do urzędu nie było
    o czym dyskutować, nie ma czynnego żalu i tyle, mandat 200PLN.
    Do sądu nie pójdę sprawdzać, bo żona jako współwłaściciel nie może mieć
    wyroku z racji wykonywanego zawodu. Żesz kur... państwo w państwie.