  • 1. Data: 2003-02-04 10:03:01
    Temat: brak pisemnego potwierdzenia umowy przy zakupie >2tys zl
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Witam.

    Jakie konsekwencje moze poniesc sprzedawca gdy nie zawarl umowy zgodnie z
    Art 2 p2 Dz. U. 141 poz. 1176 tj gdy nie sporządził pisemnego
    potwierdzenia umowy? Czy czyni to daną umowe k-s nieważną? Jak w ogóle
    takie pisemne potwierdzenie zawartej umowy powinno wyglądać? Mają tam być
    podpisy obu stron?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2003-02-04 10:27:02
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 3. Data: 2003-02-04 12:09:53
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <001f01c2cc47$c2c4fff0$a740200a@zm>, Marcin Surowiec wrote:
> [...]
    >: potwierdzenia umowy?
    >
    > imho żadne, poza tym, że klient może się nagle rozmyślić :)

    Tj odstapic od umowy?

    >: Czy czyni to daną umowe k-s nieważną?
    >
    > nie,
    > skąd taki wniosek?

    No istotny z p. widzenia praw konsumenta p. umowy jest niezgodna z
    KC/wymienioną ustwą tj w ogóle nie istnieje?

> [...]
    > obowiązany potwierdzić na piśmie wszystkie istotne postanowienia zawartej

    No znam powyższe ale z niego w sumie niewiele wynika, bo taka jak powyżej
    to zwykle bywa i faktura a nie sądze aby to było co ustawodawca miał na
    myśli.

    > żeby było zabawnie wydaje mi się, że nie.
    > aczkolwiek podpis kupującego mógłby potwierdzać, iż potwierdzenie jest
    > zgodne z intencją kupującego.

    Z jaką intencją?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-02-04 12:22:38
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : > imho żadne, poza tym, że klient może się nagle rozmyślić :)
    :
    : Tj odstapic od umowy?

    miałem na myśli: "zaprzeczyć jakoby ją zawarł" - zwróć uwagę w jakich
    przypadkach konieczne jest to potwierdzenie.

    : > skąd taki wniosek?
    :
    : No istotny z p. widzenia praw konsumenta p. umowy jest niezgodna z
    : KC/wymienioną ustwą tj w ogóle nie istnieje?

    zauwaz jednak, że mowa jest nie o tym, że umowa powinna być na piśmie, ale
    ze powinna być potwierdzona na piśmie. Tzn, że może być zawarta w
    jakiejkolwiek formie.

    : No znam powyższe ale z niego w sumie niewiele wynika, bo taka jak powyżej
    : to zwykle bywa i faktura a nie sądze aby to było co ustawodawca miał na
    : myśli.

    dlaczego nie?
    może być jak dla mnie

    : Z jaką intencją?

    jeżeli sprzedawca wystawi i podpisze potwierdzenie, a klient nie,
    następnie zaś klient powie, że wcale tego nie zamawiał, to w jaki sposób
    sprzedawca udowodni, że było inaczej (na sprzedawcy ciąży onus probandi).

  • 5. Data: 2003-02-04 12:57:12
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <016c01c2cc57$ebdff7e0$a740200a@zm>, Marcin Surowiec wrote:
    >: > imho żadne, poza tym, że klient może się nagle rozmyślić :)
    >:
    >: Tj odstapic od umowy?
    >
    > miałem na myśli: "zaprzeczyć jakoby ją zawarł" - zwróć uwagę w jakich

    Ale Ty tu i pózniej rozpatrujesz przypadek jakby to była umowa w której
    sprzedawca dopiero ma dostarczyć towar. A ja mówie (może niezbyt
    klarownie :) o zwyczajnym przypadku w którym idę do sklepu, płacę 2000+ i
    dostaje towar do ręki.

    > przypadkach konieczne jest to potwierdzenie.

    Zwróciłem, ale mi chodzi o ten jeden 2000+ przypadek :)

> [...]
    >
    > zauwaz jednak, że mowa jest nie o tym, że umowa powinna być na piśmie, ale
    > ze powinna być potwierdzona na piśmie. Tzn, że może być zawarta w

    Też zwróciłem, ale co to tu zmienia? Mówie o niezgodności części umowy
    (niechby i ustnej) z obowiązującym prawem. Jak mocno musi być ona
    niezgodna aby stała się nieważna?

> [...]
    >: to zwykle bywa i faktura a nie sądze aby to było co ustawodawca miał na

    well, no może i tak...

> [...]
    > sprzedawca udowodni, że było inaczej (na sprzedawcy ciąży onus probandi).

    Ale to juz w sumie inna bajka tyle że to ryzyko istniało od zawsze a nie
    od 1szego stycznia i ta ustawa niewiele tu w sumie zmienia.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-02-04 13:06:47
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Zwróciłem, ale mi chodzi o ten jeden 2000+ przypadek :)

    no to przecież masz paragon :)

    : Też zwróciłem, ale co to tu zmienia? Mówie o niezgodności części umowy
    : (niechby i ustnej) z obowiązującym prawem. Jak mocno musi być ona
    : niezgodna aby stała się nieważna?

    chodzi tylko i wyłącznie o _potwierdzenie_ jej zawarcia. tu nawet nie chodzi
    o formę umowy.

    : Ale to juz w sumie inna bajka tyle że to ryzyko istniało od zawsze a nie
    : od 1szego stycznia i ta ustawa niewiele tu w sumie zmienia.

    chyba,, że klient się podpisze na zamówieniu / potwierdzeniu

  • 7. Data: 2003-02-04 13:47:22
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Też zwróciłem, ale co to tu zmienia? Mówie o niezgodności części umowy
    > (niechby i ustnej) z obowiązującym prawem. Jak mocno musi być ona
    > niezgodna aby stała się nieważna?

    Mnie kiedyś tłumaczono, że taka umowa jest nieważna tylko wtedy
    gdy KC przewiduje formę pisemną "pod rygorem nieważności".

    Pix

  • 8. Data: 2003-02-05 06:04:12
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)