  • 1. Data: 2003-02-04 09:41:05
    Temat: PZU i przedluzenie skladki OC
    Od: "Pawel Grotowski" <p...@b...com>

    Witam. Otrzymalem wezwanie do zaplaty za przedluzenie
    skladki OC, jednak w momencie gdy uplywal termin za
    poprzedni rok, zrezygnowalem z uslug firmy PZU (drodzy,
    brak zaufania dzieki aferom). Odbylo sie to na takiej zasadzie,
    ze na kilka dni przed koncem terminu, zadzwonil do mnie
    agent i umowilismy sie na spotkanie. Przekazalem mu
    informacje ze rezygnuje z ubezpieczenia. Po 4 miesiacach
    dostaje od PZU wezwanie do zaplaty za obowiazkowa
    skadke OC (AC i OC mam obecnie u innego ubezpieczyciela).
    Zadzwonilem do inspektoratu PZU i tam mnie poinformowano
    ze nie moga teraz przerwac OC, ze nie poinformowalem
    ubezpieczyciela (powolalem sie na agenta, ktoremu
    przekazalem ustna informacje). Pracownik inspektoratu
    poinformowal mnie ze musze to odkrecac z jego dyrekcja.
    Ja jednak nie mam ani czasu, ani ochoty lazic do nich.

    W zwiazku z tym, czy moge ich zignorowac i np. wyslac
    poczta pismo wyjasniajace moje stanowisko ? Co mi moga
    zrobic ?

    Pozdrawiam
    Pawel Grotowski

  • 2. Data: 2003-02-04 10:05:24
    Temat: Re: PZU i przedluzenie skladki OC
    Od: a...@p...onet.pl

    > W zwiazku z tym, czy moge ich zignorowac i np. wyslac
    > poczta pismo wyjasniajace moje stanowisko ?
    Radziłabym jednak wysłać do nich pismo, w ktorym wyjasnisz sytuacje (i dolacz
    kopie dowodu oplaty za oc w nowym zakladzie ubezpieczen) - zwłaszzca, że
    rzeczywiście powinieneś poinformować ich pisemnie o odstąpieniu od umowy

    > Co mi moga
    > zrobic ?
    Np skierowac sprawę do sądu - zostanie wydany nakaz zapłaty - a odkręcenie
    wszytskiego będzie trwało i na pewno coś kosztowało ;)

    Karina

  • 3. Data: 2003-02-05 11:03:23
    Od: "Maura" <m...@y...com>

    <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Np skierowac sprawę do sądu - zostanie wydany nakaz zapłaty - a odkręcenie
    > wszytskiego będzie trwało i na pewno coś kosztowało ;)

    Nie jestem prawnikiem, ale przy przedłużaniu na następny rok agent PZU i tak
    wypisuje najpierw wniosek a nastepnie nową polisę - do tego wniosku
    potrzebują dane z dowodu rejestracyjnego, stan licznika, etc. Poza tym te
    rzeczy właściciel pojazdu jest zobowiązany podpisać.
    Jak PZU może sobie kontynuować polisę bez tego??? I bez wydania nowej
    polisy???
    Nic nie mogą zrobić - nie mają podpisanego aktualnego wniosku ani wypisanej
    polisy. Nie mogą więc ścigać nikogo o kasę za coś czego nie ma.

    Pozdrawiam
    Maura

  • 4. Data: 2003-02-05 12:19:13
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > Nic nie mogą zrobić - nie mają podpisanego aktualnego wniosku ani wypisanej
    > polisy. Nie mogą więc ścigać nikogo o kasę za coś czego nie ma.

    Podejrzewam, że sytuacja, którą opisałaś pomyliła ci się z AutoCasco.
    Niestety przy OC (które jest ubezpieczeniem obowiązkowym) - nie jest to tak
    proste, jakby się wydawoło.

    Vide: Rozporządzenie w sprawie OWU OC:
    § 7. 1. Jeżeli posiadacz pojazdu, nie później niż na jeden dzień przed upływem
    dwunastomiesięcznego okresu, na który umowa ubezpieczenia OC została zawarta,
    nie powiadomi pisemnie zakładu ubezpieczeń o jej wypowiedzeniu, przyjmuje się,
    że została zawarta kolejna umowa na okres następnych 12 miesięcy.

    Podsumowując: jeśli nie powiadomiłaś zakładu ubezpieczeń o odstapieniu od
    umowy, to ma on do ciebie roszczenie o zapłatę sładki - bo
    nastapiło "automatyczne" przedłużenie umowy dotychczasowej.

    karina

  • 5. Data: 2003-02-05 12:57:26
    Od: "Maura" <m...@y...com>

    <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > umowy, to ma on do ciebie roszczenie o zapłatę sładki - bo
    > nastapiło "automatyczne" przedłużenie umowy dotychczasowej.

    Masz rację, faktycznie AC.
    Sorki.