  • 1. Data: 2003-02-04 10:30:42
    Temat: Świadek na sprawie karnej
    Od: "e-RaGl" <e...@w...pl>

    Witam,
    Ponieważ będę świadkiem na sprawie karnej (złapałem złodzieja roweru)
    napiszcie mi czego mogę się spodziewać, jakie mam prawa itp. Czy wystarczy,
    że poproszę tylko o przeczytanie moich zeznań, czy mogę oczekiwać pytań i
    muszę na nie odpowiadać itp itd.
    Pozdrawiam,
    Rafał.

  • 2. Data: 2003-02-04 10:38:57
    Temat: Re: Świadek na sprawie karnej
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 3. Data: 2003-02-04 12:25:30
    Od: "Leszek" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > jeśli to Twój pierwszy raz wiedz, że masz prawo czegoś nie pamiętać, nie
    > pójdziesz siedzieć, jeśli powiesz, że nie pamiętasz :)

    Ale zatajenie prawdy jest już karalne.

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 4. Data: 2003-02-04 12:27:38
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Ale zatajenie prawdy jest już karalne.

    o rany chciałem gościa odstresowac a Ty od razu o karach :-)
    oczywiście świadek ma obowiązek mówić prawdę

  • 5. Data: 2003-02-04 17:36:40
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> wrote in message

> [...]
    ...całą prawdę i tylko prawdę.:-) Gwoli uzupełnienia, to wcześniejsze uwagi
    o prawie odmowy odpowiedzi dotyczą możliwości narażenia także osoby
    najbliższej.

    Depi.

  • 6. Data: 2003-02-05 06:31:27
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : ...całą prawdę i tylko prawdę.:-) Gwoli uzupełnienia, to wcześniejsze
    uwagi
    : o prawie odmowy odpowiedzi dotyczą możliwości narażenia także osoby
    : najbliższej.

    jasne, btw pytanie:
    kiedy sad nie odbiera przyrzeczenia od świadka, pełnoletniego, nie karanego,
    który nie popełnił żadnego przestępstwa (zatem nie ma czynu pozostającego w
    związku)?

    pozdrowienia

    marcin

  • 7. Data: 2003-02-05 10:31:33
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    s...@d...pl (Marcin Surowiec) wrote in

> [...]

    Nie wiem, czy o to w?a?nie idzie, ale art. 187 paragraf 3 k.k
    "Mo?na odst?pi? od odebrania przyrzeczenia od ?wiadka, je?eli obecne strony nie
    sprzeciwiaj? si? temu."

    Pozdr.

  • 8. Data: 2003-02-06 06:38:30
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Nie wiem, czy o to w?a?nie idzie, ale art. 187 paragraf 3 k.k
    : "Mo?na odst?pi? od odebrania przyrzeczenia od ?wiadka, je?eli obecne
    strony nie
    : sprzeciwiaj? si? temu."

    no tak to może być to,
    sąd mnie ostatnio przesłuchał i ne odebrał przyrzeczenia (zapomniał zapytać
    strony o zgodę) i miałem zageozdkę :)