    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: brak pisemnego potwierdzenia umowy przy zakupie >2tys zl
    Date: Tue, 4 Feb 2003 20:57:12 +0800

    In article <016c01c2cc57$ebdff7e0$a740200a@zm>, Marcin Surowiec wrote:
    >: > imho żadne, poza tym, że klient może się nagle rozmyślić :)
    >:
    >: Tj odstapic od umowy?
    >
    > miałem na myśli: "zaprzeczyć jakoby ją zawarł" - zwróć uwagę w jakich

    Ale Ty tu i pózniej rozpatrujesz przypadek jakby to była umowa w której
    sprzedawca dopiero ma dostarczyć towar. A ja mówie (może niezbyt
    klarownie :) o zwyczajnym przypadku w którym idę do sklepu, płacę 2000+ i
    dostaje towar do ręki.

    > przypadkach konieczne jest to potwierdzenie.

    Zwróciłem, ale mi chodzi o ten jeden 2000+ przypadek :)

    >: > skąd taki wniosek?
    >:
    >: No istotny z p. widzenia praw konsumenta p. umowy jest niezgodna z
    >: KC/wymienioną ustwą tj w ogóle nie istnieje?
    >
    > zauwaz jednak, że mowa jest nie o tym, że umowa powinna być na piśmie, ale
    > ze powinna być potwierdzona na piśmie. Tzn, że może być zawarta w
    > jakiejkolwiek formie.

    Też zwróciłem, ale co to tu zmienia? Mówie o niezgodności części umowy
    (niechby i ustnej) z obowiązującym prawem. Jak mocno musi być ona
    niezgodna aby stała się nieważna?

    >: No znam powyższe ale z niego w sumie niewiele wynika, bo taka jak powyżej
    >: to zwykle bywa i faktura a nie sądze aby to było co ustawodawca miał na
    >: myśli.
    > dlaczego nie?
    > może być jak dla mnie

    well, no może i tak...

    >: Z jaką intencją?
    >
    > jeżeli sprzedawca wystawi i podpisze potwierdzenie, a klient nie,
    > następnie zaś klient powie, że wcale tego nie zamawiał, to w jaki sposób
    > sprzedawca udowodni, że było inaczej (na sprzedawcy ciąży onus probandi).

    Ale to juz w sumie inna bajka tyle że to ryzyko istniało od zawsze a nie
    od 1szego stycznia i ta ustawa niewiele tu w sumie zmienia.

    --
    Marcin